INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Sporten a.s., největší český výrobce lyží, dodá letos na tuzemský trh až o 20 procent více vlastní produkce, než tomu bylo vloni. To je v příkrém rozporu s celosvětovými trendy, kde poptávka po lyžích neustále klesá. Celkový objem výroby se proto letos sníží na 100 tisíc párů lyží. Produkce tak bude v porovnání s loňskem o více než 20 procent menší.

Za domácím úspěchem zřejmě stojí již známá kvalita, dostupnost a vzrůstající důvěra tuzemských spotřebitelů v české výrobky. Největší zájem je u nás o běžky, jichž většina v bílé stopě je značky Sporten. Vloni dosáhla společnost obratu 187 miliónů a zisku necelých 10 miliónů korun. Vzhledem k nižší poptávce v zahraničí, kam jde přes 80 procent produkce, lze letos očekávat hospodářský výsledek okolo nuly.
Celosvětový pokles poptávky po lyžích je způsoben několika důvody. Nízkou kupní náladou lidí, menším počtem dní, kdy uživatelé lyžují, vysokou technologickou kvalitou lyží i jejich životností a rozmachem půjčoven. Dle průzkumu největších prodejců lyží jsou ve světě na svazích čtvery lyže z půjčovny na jedny vlastní.
I pro letošní sezónu připravil Sporten řadu novinek a nových designů, které se přizpůsobují potřebám aktivních sportovců i občas se pohybujícím laikům. Jejich přehled naleznete v příloze. Běžecké lyže Sporten lze zakoupit také v designovém setu s botami a holemi od českých výrobců Botas a Birki.
„Na našich lyžích závodí běžci i sdruženáři, skokani, sjezdaři, snowboardisté i freestylisté. Máme mnoho pozitivních ohlasů ze sportovního prostředí, které nám potvrzují srovnatelnost se špičkami v oboru“, zhodnotil Ján Hudák kvalitu produkce a dodal: „Také nám pomáhají hledat optimální řešení jejich sportovního nářadí, což umíme nabídnout kterémukoliv zákazníkovi“.
Většina produkce Sporten jde na export do lyžařsky vyspělého světa, zejména na evropský, americký a japonský trh. Lyže jsou vyráběny pro vlastníky takových značek, jako je například Alpina, Asnes, Decathlon, OneWay a Rossignol, snowboardy pod značkou Goodboards, freeski lyže pod značkou Mountainwave a nově dodává výrobky i do obchodů Sport 2000. Mezi letošní výrobní úspěchy lze jistě zařadit výrobu špičkových závodních lyží pro závodní program finské firmy Karhu nebo spolupráci s rakouským týmem dálkových běžců iX-mind. Zájem o produkci Sporten ve světě jednoznačně potvrzuje úctu ke kvalitě, znalostem a umu ve výrobě lyží.
Sporten a.s. již potřetí za sebou obdržela v rámci hodnocení CZECH TOP 100 RATING VYNIKAJÍCÍ SUPERIOR AA. Za produktivitu a efektivitu výroby získala za rok 2012 Certifikát efektivity Excellent. Je také držitelem mezinárodního TOP RATINGu od BISNODE pro rok
2013.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3