Nárůstem obratu o 4,9 % vykazuje společnost dm drogerie markt s.r.o v obchodním roce 2012/2013 i nadále znamenité obchodní výsledky a posiluje tak své postavení na českém trhu. Ve svých 216 prodejnách dosáhla dm drogerie markt s.r.o. v uplynulém obchodním roce ke 30. září 2013 obratu ve výši 6,513 mld. korun.
Společnost dm v uplynulém roce výrazně investovala do pokračující expanze a modernizace vzhledu svých prodejen a díky expanzi mohla vytvořit 110 nových pracovních míst. Aktuálně pracuje v prodejnách dm, v centrálním skladu i na centrále v Českých Budějovicích 2.270 spolupracovníků.
Rovněž mateřská dm Rakousko se všemi jejími 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě (tj. v České republice, Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a Makedonii) dokázala navýšit obrat o 5,37 % a dosáhla celkového obratu 1,841 mld. Euro. V 59 nových prodejnách (celkem 1.413 prodejen) bylo vytvořeno 600 nových pracovních míst. V současnosti nabízí dm Rakousko se svými dceřinými společnostmi více než 15.000 pracovních míst ve střední a jihovýchodní Evropě.
Celá skupina dm vč. dm Německo vykazuje v obchodním roce 2012/2013, v roce 40. výročí otevření první prodejny dm v Německu, obrat celkem 7,6 mld. Euro.
Prodejny dm nabízejí zážitek z nakupování
Společnost dm úspěšně pokračuje v otevírání a regeneracích svých prodejen s cílem zajistit zákazníkům co nejlepší nákupní komfort tak, aby pro ně nakupování bylo skutečným zážitkem. V uplynulém obchodním roce byly čtyři prodejny dm regenerovány, otevřeno bylo celkem 19 nových prodejen. Celkem tak mohou zákazníci nakupovat ve 216 prodejnách dm. Nemalé investice dm směřovaly v uplynulém obchodním roce rovněž do vybavení samotných prodejen. Celkově dosáhly investice v uplynulém obchodním roce částky přes 120 mil. CZK.
Číslo „1“ u zákazníků
O tom, že zákazníci oceňují snahu dm poskytovat svým zákazníkům zážitek z nakupování, svědčí i další ze získaných ocenění společnosti. Po získání absolutního vítězství v soutěži „Obchodník roku 2012“ a propůjčení ocenění „Czech Superbrands Award 2013“ se může značka dm drogerie markt těšit také z úspěchů v nezávislé spotřebitelské studii od renomované výzkumné společnosti Nielsen. V každoročně stanovovaném tzv. „Store-Equity-Indexu“ vykazuje dm posílení své pozice jako nejsilnější obchodní značky na českém potravinářském a drogistickém trhu z pohledu konzumentů.
„Jsme velmi hrdí na vysokou oblibu společnosti dm mezi českými spotřebiteli, která je patrná ze zvyšujícího se obratu společnosti i z navyšujícího se počtu našich stálých zákazníků. Tento úspěch je důsledkem našeho neustálého vývoje a inovací,“ vysvětluje důvody úspěchu Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm, a doplňuje: „Naši s rozvahou nakupující zákazníci očekávají neustálý vývoj, překvapení, dokonalost v detailech, ale zejména ohled na jejich individuální potřeby. Spotřebitelé se také stále více zajímají o to, jak se firma stará o své spolupracovníky, společnost a životní prostředí.“
Nadprůměrná spokojenost dm spolupracovníků
Dlouhodobé naplňování a dodržování zásady rovného zacházení s etnicky odlišným obyvatelstvem vedlo organizaci IQ Roma servis, o.s. k ocenění společnosti dm drogerie markt s.r.o. jako Ethnic Friendly zaměstnavatele. „Získané ocenění dokazuje, že filozofie společnosti a její rovný přístup ke všem spolupracovníkům je propracovaným interním systémem, který dokáží ocenit i nezávislé organizace a společnosti,“ říká Alena Střížová, prokuristka společnosti a vedoucí resortu lidských zdrojů.
Společnost dm věnuje velkou pozornost svým spolupracovníkům a jejich názory zjišťuje v pravidelném průzkumu. Spolupracovníci nejen v České republice, ale v celém koncernu berou možnost vyjádřit svůj názor velmi vážně. „Účast na průzkumu je v dm opravdu vysoká. 95 % spolupracovníků dm považuje dm za velmi dobrého zaměstnavatele, 84 % spolupracovníků dm je velice spokojeno se svou současnou pracovní situací. Spolupracovníci se ztotožňují s mottem průzkumu – Zde jsem člověkem, zde si váží mého názoru – a neváhají vyjádřit své mínění,“ vysvětluje Alena Střížová, a dodává: „Nejen vysoká návratnost dotazníků, ale i samotné výsledky průzkumu poskytují cennou zpětnou vazbu, která vede ke stanovení cílů pro další rozvoj společnosti dm. Spokojený spolupracovník a prosperující společnost spolu velmi úzce souvisí. Velmi důležité je pro nás i odhalení kritických míst a každý návrh ke zlepšení“.
Individuální přístup k praktickému výcviku učňů
Společnost dm aktivně podniká kroky k výchově nových odborníků v drogistickém oboru. Často totiž i přes velké množství uchazečů o zaměstnání v prodejnách dm mezi nimi nenachází kvalifikované kandidáty. Vyvinula proto vlastní iniciativu a oslovila učiliště po celé České republice s nabídkou spolupráce. Žákům těchto škol nabízí možnost praxe v prodejnách. Učni jsou vnímáni jako plnohodnotní členové pracovního týmu a za jejich práci v prodejnách dm je jim společností dm vyplácena odměna.
„Rozšíření spolupráce s odbornými učilišti po celé České republice a nabídka uzavření pracovní smlouvy po ukončení studia s nejlepšími žáky je jedním z našich strategických cílů. Možnost praktického vyučování nabízíme ve všech prodejnách dm. Pro zachování individuálního přístupu v praktickém výcviku učňů umisťujeme do jedné prodejny vždy jednoho, maximálně dva učně,“ vysvětlila Alena Střížová.
Více než 1.000 dní odpracovaných dm dobrovolníky v České republice
V letošním roce uskutečnila společnost dm již druhý ročník dm dobrovolnického dne. Od dubna do konce září měli všichni spolupracovníci dm možnost strávit jeden pracovní den dobrovolnou činností ve vybraných organizacích z ekologické nebo sociálně kulturní oblasti. „Nemůžete dát životu více dní, ale můžete dát dnům více ze života – to je motto, které provází letošní ročník dm dobrovolnického dne,“ řekla Alena Střížová.
Společnost dm tak navázala na úspěchy loňského ročníku dm dobrovolnického dne. Za dva roky využili spolupracovníci dm pro dobrovolnickou činnost již více než 1.000 pracovních dnů a odpracovali tak téměř 7.000 dobrovolnických hodin.
„Velmi nás těší, že nejen v dm Česká republika, ale také v naší mateřské společnosti dm Rakousko a jejích dceřiných společnostech ve střední a jihovýchodní Evropě, roste zájem dm spolupracovníků o dobrovolnickou činnost. Od počátku konání se dm dobrovolnických dnů zúčastnilo již téměř 4.500 dm dobrovolníků z celého koncernu dm v Evropě. Pevně věříme, že rostoucí trend a angažovanost spolupracovníků v neziskové sféře v rámci dobrovolnictví nadále poroste,“ uvedla Alena Střížová.
dm vytrvale komunikuje se svými zákazníky
Společnost dm si je vědoma, jak je důležité pečovat o vztahy se svými zákazníky. Prostřednictvím programu dm active beauty svět výhod dm udržuje kontakt již s více než 1,5 miliony věrnými zákazníky.
„S pomocí newsletterů a mailingů jsme schopni za rok uskutečnit až 28,8 mil kontaktů s našimi zákazníky,“ vysvětlila Martina Horká, prokuristka společnosti a vedoucí resortu marketingu a nákupu. Navíc vydává společnost dm zákaznický magazín „active beauty“ 10 x ročně v průměrném tištěném nákladu 400.000 ks. Součástí programu dm active beauty svět výhod je také program dm babybonus určený pro rodiče dětí do 3 let, který aktuálně čítá již více než 216.000 členů. Mladé rodiny vítají atraktivní výhody v oblasti péče o děti, které mohou v rámci programu dm babybonus čerpat. Společnost dm navíc denně komunikuje již s téměř 75.000 fanoušky prostřednictvím facebooku.
dm značky přesvědčují svou kvalitou a cenou
V hospodářsky nepříznivém období mnoho zákazníků preferuje levnější zboží, přesto se nechtějí zříkat kvalitních produktů. „dm značky již několikrát uspěly v nezávislých spotřebitelských testech a dokázaly tak přesvědčit zákazníky svou kvalitou. V prestižním marketingovém programu „Volba spotřebitele 2013“ např. zvítězila v kategorii péče o vlasy dm značka Balea s novou řadou Balea Professional Oil Repair,“ sdělila paní Martina Horká. Vítězstvím této novinky dm navázala na úspěch předchozího roku, kdy uspěla řada Balea Face Cell Energy. Podíl dm značek na celkovém obratu společnosti dm v uplynulém obchodním roce dynamicky vzrostl, meziročně o 1,6 %.
dm podporuje zdravý životní styl
Společnost dm drogerie markt podporuje zdravý životní styl, jehož součástí je také dostatek pohybu. V rámci své strategie „active beaty“ se společnost dm snaží ukázat celým rodinám cestu ke zdravému životnímu stylu. Běh je jednou z nejdostupnějších možností pohybu, kterou může vykonávat téměř každý. Proto se dm v uplynulém obchodním roce zapojila do partnerství běžeckého seriálu RunCzech a stala se titulárním partnerem dm Rodinného běhu v Českých Budějovicích a partnerem rodinných běhů po celé republice. „dm Rodinný běh je nejen ideální příležitostí, jak zapojit do běhu celou rodinu, ale také jedinečným zážitkem pro děti a jejich rodiče. Právě v dětství si utváříme své vzory zejména v nejbližším okolí a díky Rodinným běhům v rámci seriálu RunCzech mají rodiče výbornou možnost vést děti k pohybu a umožnit jim zažívat radost z něj,“ řekla Martina Horká.
Pod mottem „Společně jeden pro druhého“
Již potřetí probíhal v období února a března letošního roku dm preventivní program „Veselé zoubky“, který si klade za cíl seznámit žáky prvních tříd, jejich rodiče i pedagogy se zásadami správné péče o chrup a prevenci zubního kazu. Program získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory, kterou ČSK propůjčuje vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality. Do programu se v letošním roce zapojilo 35.000 dětí z více než 900 základních škol. Z toho více než 220 osobně navštívili přímo proškolení zástupci dm.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 216 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2270 spolupracovníků. V obchodním roce 2012/2013 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,513 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit či Sundance.
(tz)