INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nárůstem obratu o 4,9 % vykazuje společnost dm drogerie markt s.r.o v obchodním   roce 2012/2013  i nadále znamenité   obchodní výsledky a posiluje tak své postavení na českém  trhu. Ve svých 216 prodejnách dosáhla dm drogerie markt s.r.o.  v uplynulém obchodním roce ke 30. září 2013 obratu ve výši 6,513 mld. korun.

Společnost dm v uplynulém roce výrazně investovala do  pokračující expanze a modernizace vzhledu svých  prodejen  a díky expanzi mohla vytvořit 110 nových pracovních   míst.   Aktuálně   pracuje   v prodejnách   dm,   v centrálním   skladu   i   na centrále   v Českých Budějovicích 2.270 spolupracovníků.
Rovněž mateřská  dm Rakousko se všemi jejími  100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě  (tj.  v České  republice,  Maďarsku,  na Slovensku,  ve  Slovinsku,  Chorvatsku,  Srbsku,  Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a Makedonii) dokázala navýšit obrat o 5,37 % a dosáhla celkového obratu 1,841 mld.  Euro.  V 59 nových prodejnách  (celkem  1.413 prodejen) bylo vytvořeno  600 nových pracovních míst.   V  současnosti nabízí dm  Rakousko se svými dceřinými společnostmi více než 15.000 pracovních míst ve střední a jihovýchodní Evropě.
Celá skupina dm vč. dm Německo vykazuje v obchodním roce 2012/2013, v roce 40. výročí otevření první prodejny dm v Německu, obrat celkem 7,6 mld. Euro.

Prodejny dm nabízejí zážitek z nakupování

Společnost dm úspěšně pokračuje v otevírání a regeneracích svých  prodejen s cílem zajistit zákazníkům co nejlepší nákupní  komfort  tak, aby  pro  ně nakupování  bylo  skutečným  zážitkem. V uplynulém obchodním roce byly čtyři prodejny dm regenerovány, otevřeno bylo celkem 19 nových prodejen. Celkem tak mohou  zákazníci  nakupovat  ve  216 prodejnách  dm. Nemalé  investice  dm  směřovaly  v uplynulém obchodním   roce rovněž   do   vybavení   samotných   prodejen.   Celkově   dosáhly  investice   v uplynulém obchodním roce částky přes 120 mil. CZK.

Číslo „1“ u zákazníků

O tom, že zákazníci oceňují snahu dm poskytovat svým zákazníkům zážitek z nakupování, svědčí i další ze získaných  ocenění  společnosti.  Po získání  absolutního  vítězství  v soutěži  „Obchodník  roku 2012“ a propůjčení  ocenění  „Czech  Superbrands  Award  2013“ se může  značka  dm  drogerie  markt  těšit  také z úspěchů v nezávislé spotřebitelské studii od renomované výzkumné společnosti Nielsen. V každoročně stanovovaném  tzv.  „Store-Equity-Indexu“  vykazuje  dm  posílení  své  pozice  jako  nejsilnější  obchodní značky na českém potravinářském a drogistickém trhu z pohledu konzumentů.
„Jsme  velmi   hrdí   na vysokou   oblibu  společnosti   dm   mezi   českými   spotřebiteli,   která   je  patrná ze zvyšujícího se obratu společnosti i z navyšujícího se počtu  našich stálých zákazníků. Tento úspěch je důsledkem našeho neustálého vývoje a inovací,“ vysvětluje  důvody  úspěchu  Gerhard  Fischer,  jednatel společnosti dm, a doplňuje: „Naši s rozvahou nakupující zákazníci očekávají neustálý vývoj, překvapení, dokonalost v detailech, ale zejména ohled na jejich individuální potřeby. Spotřebitelé se také stále více zajímají o to, jak se firma stará o své spolupracovníky, společnost a životní prostředí.“

Nadprůměrná spokojenost dm spolupracovníků

Dlouhodobé naplňování a dodržování zásady rovného zacházení s etnicky odlišným obyvatelstvem vedlo organizaci  IQ  Roma  servis,  o.s.  k ocenění  společnosti  dm  drogerie  markt  s.r.o.  jako  Ethnic  Friendly zaměstnavatele.  „Získané  ocenění  dokazuje,  že filozofie  společnosti  a její  rovný  přístup  ke všem spolupracovníkům  je  propracovaným  interním  systémem,  který dokáží  ocenit  i nezávislé  organizace  a společnosti,“ říká Alena Střížová, prokuristka společnosti a vedoucí resortu lidských zdrojů.
Společnost  dm  věnuje  velkou  pozornost svým  spolupracovníkům  a jejich  názory  zjišťuje  v pravidelném průzkumu. Spolupracovníci  nejen v České republice,  ale v celém koncernu berou možnost vyjádřit svůj názor velmi vážně. „Účast na průzkumu je v dm opravdu vysoká. 95 % spolupracovníků dm považuje dm za  velmi  dobrého zaměstnavatele,  84 % spolupracovníků dm je velice spokojeno se svou  současnou pracovní situací.  Spolupracovníci  se ztotožňují  s mottem průzkumu  – Zde  jsem  člověkem,  zde si  váží mého  názoru – a  neváhají  vyjádřit  své  mínění,“  vysvětluje  Alena Střížová,  a dodává:  „Nejen  vysoká návratnost dotazníků, ale i  samotné výsledky průzkumu poskytují cennou zpětnou  vazbu, která vede ke stanovení cílů pro další rozvoj společnosti dm. Spokojený  spolupracovník  a prosperující  společnost spolu velmi úzce souvisí. Velmi důležité je pro nás i odhalení kritických míst a každý návrh ke zlepšení“.

Individuální přístup k praktickému výcviku učňů

Společnost  dm  aktivně  podniká  kroky  k výchově  nových  odborníků v drogistickém  oboru.  Často  totiž  i přes velké  množství  uchazečů  o  zaměstnání  v  prodejnách  dm   mezi  nimi  nenachází  kvalifikované kandidáty.  Vyvinula   proto   vlastní   iniciativu   a oslovila  učiliště  po   celé   České   republice  s nabídkou spolupráce. Žákům těchto škol nabízí možnost praxe v prodejnách. Učni jsou vnímáni jako plnohodnotní členové  pracovního  týmu a za  jejich  práci v prodejnách  dm  je  jim  společností  dm  vyplácena  odměna.

„Rozšíření spolupráce s odbornými učilišti po celé České republice a nabídka uzavření pracovní smlouvy po   ukončení   studia s nejlepšími žáky je jedním z našich strategických cílů. Možnost  praktického vyučování nabízíme ve všech prodejnách dm. Pro zachování individuálního přístupu v praktickém výcviku učňů umisťujeme do jedné prodejny vždy jednoho, maximálně dva učně,“ vysvětlila Alena Střížová.

Více než 1.000 dní odpracovaných dm dobrovolníky v České republice

V letošním  roce uskutečnila společnost dm již druhý ročník dm dobrovolnického dne. Od dubna do konce září měli všichni spolupracovníci dm možnost strávit jeden pracovní den dobrovolnou činností ve vybraných organizacích z  ekologické nebo sociálně  kulturní  oblasti.  „Nemůžete  dát  životu  více  dní, ale můžete dát  dnům více ze života – to je motto, které provází letošní ročník dm dobrovolnického dne,“ řekla Alena Střížová.
Společnost dm tak navázala na úspěchy loňského ročníku dm dobrovolnického dne. Za dva roky využili spolupracovníci dm pro dobrovolnickou činnost již více než 1.000 pracovních dnů a odpracovali tak téměř 7.000 dobrovolnických hodin.

„Velmi  nás těší, že nejen v dm Česká republika, ale také v naší mateřské společnosti dm Rakousko a jejích dceřiných  společnostech ve střední a jihovýchodní Evropě, roste zájem dm spolupracovníků o dobrovolnickou činnost. Od počátku konání se dm dobrovolnických dnů zúčastnilo již téměř 4.500 dm dobrovolníků  z celého  koncernu dm v Evropě. Pevně  věříme,  že rostoucí trend a angažovanost spolupracovníků v neziskové sféře v rámci dobrovolnictví nadále poroste,“ uvedla Alena Střížová.

dm vytrvale komunikuje se svými zákazníky

Společnost  dm si je vědoma,  jak je důležité pečovat o vztahy se svými zákazníky. Prostřednictvím programu dm active beauty svět výhod dm udržuje kontakt již s více než 1,5 miliony věrnými zákazníky.

„S  pomocí  newsletterů  a mailingů  jsme  schopni  za   rok uskutečnit  až  28,8  mil  kontaktů  s našimi zákazníky,“  vysvětlila Martina  Horká, prokuristka společnosti a vedoucí  resortu marketingu a nákupu. Navíc vydává společnost dm  zákaznický  magazín  „active  beauty“ 10 x ročně v průměrném tištěném nákladu 400.000  ks. Součástí programu dm active  beauty svět výhod je také program dm babybonus určený pro rodiče dětí do 3 let, který aktuálně čítá již více než 216.000 členů. Mladé rodiny vítají  atraktivní  výhody  v oblasti  péče  o  děti,  které  mohou v rámci programu dm babybonus čerpat. Společnost dm navíc denně komunikuje již s téměř 75.000 fanoušky prostřednictvím facebooku.

dm značky přesvědčují svou  kvalitou a cenou

V hospodářsky nepříznivém období mnoho zákazníků preferuje levnější zboží, přesto se nechtějí zříkat kvalitních produktů. „dm značky již několikrát uspěly v nezávislých  spotřebitelských  testech a dokázaly tak přesvědčit zákazníky svou  kvalitou. V prestižním marketingovém programu „Volba spotřebitele 2013“ např. zvítězila  v kategorii péče o vlasy  dm  značka  Balea  s novou řadou  Balea  Professional Oil Repair,“ sdělila  paní  Martina Horká. Vítězstvím této novinky dm navázala na úspěch předchozího roku, kdy uspěla řada Balea Face Cell Energy. Podíl dm značek na celkovém obratu společnosti dm v uplynulém obchodním roce dynamicky vzrostl, meziročně o 1,6 %.

dm podporuje zdravý životní styl

Společnost  dm  drogerie markt  podporuje  zdravý  životní  styl,  jehož součástí je také dostatek pohybu. V rámci své  strategie „active beaty“ se společnost dm snaží ukázat celým  rodinám cestu ke zdravému životnímu  stylu. Běh  je  jednou  z nejdostupnějších  možností  pohybu,  kterou  může  vykonávat  téměř každý. Proto se dm v uplynulém obchodním roce zapojila do partnerství běžeckého seriálu RunCzech a stala se titulárním partnerem dm Rodinného běhu v Českých Budějovicích a partnerem rodinných běhů po celé republice.  „dm Rodinný běh je nejen ideální příležitostí, jak zapojit do  běhu  celou  rodinu,  ale také jedinečným  zážitkem pro děti a jejich rodiče. Právě v dětství si utváříme své vzory zejména v nejbližším okolí a díky Rodinným běhům v rámci seriálu RunCzech mají rodiče výbornou možnost vést děti k pohybu  a umožnit jim zažívat radost z něj,“ řekla Martina Horká.

Pod mottem „Společně jeden pro druhého“

Již potřetí  probíhal v období  února a března letošního roku dm preventivní  program „Veselé  zoubky“, který si klade za cíl  seznámit žáky prvních  tříd, jejich rodiče i pedagogy se zásadami  správné péče o chrup a prevenci zubního kazu. Program získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory, kterou ČSK propůjčuje vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality. Do programu se v letošním roce zapojilo 35.000  dětí z více než 900 základních škol. Z toho více než 220 osobně navštívili přímo proškolení zástupci dm.

O společnosti dm drogerie markt
dm  drogerie markt  s.r.o.  v České republice zahájila činnost  v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt  GmbH Rakousko.  V roce 1993 otevřela  svou  první  prodejnu  v Českých  Budějovicích.  Společnost  sídlí  v Českých  Budějovicích.  Svých 216 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel  Kadečka.  Celkem  v dm  pracuje  2270  spolupracovníků.  V obchodním  roce 2012/2013 vykázala  dm  v České  republice  obrat ve výši 6,513 mld. CZK a upevnila tak své  postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit či Sundance.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3