Využití moderních technologií se nevyhýbá ani akademické sféře. Plné nasazení při takzvaném e-learningu pociťují při edukaci manažeři vrcholových podniků i státních institucí, kteří absolvují on-line studium MBA (Master of Business Administration). Vzdělávací proces využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci mezi studenty a pedagogy a k řízení studia je přitom podle vyjádření odborníků ze vzdělávacího institutu CEMI (Central European Management Institut), předního českého specialisty na manažerské vzdělávací programy MBA a LLM s celoevropskou působností, srovnatelný s klasickou výukou. On-line kurzy si proto nacházejí mnoho příznivců. Nespornou výhodou je pro vytížené pracovníky nezávislost na učebních prostorách. Institut CEMI kupříkladu používá studijní systém Fronter.
Stále vyšší požadavky jsou kladeny na manažery po celém světě. Nejen kvalitní profesní rozvoj spojený s celoživotním vzděláváním, ale i co nejlepší zvládnutí takzvané work-life balance aneb slaďování osobního a pracovního života. Studium MBA je všeobecně vnímáno jako finančně i časově velmi náročné. Právě on-line studium to může změnit a studujícím manažerům tak nabídnout efektivní využití drahocenného času. „V současné době se zájem o on-line MBA studium zvyšuje, tento trend je patrný jak v zahraničí, tak v České republice. Důvodem je hlavně velká časová vytíženost uchazečů, kteří hledají možnost, jak nejlépe skloubit pracovní povinnosti se studiem. On‑line studium jim tak umožňuje věnovat se studiu v čase a místě, kde se právě nacházejí, a to bez nutnosti kamkoli dojíždět,“ ilustruje hlavní důvod ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.
Dalším důvodem zvyšující se oblíbenosti online MBA studia je také rostoucí počítačová gramotnost. Pro většinu lidí v České republice je v dnešní době kupříkladu používání sociálních sítí naprosto běžnou záležitostí, a proto ani on-line výuka na institutu CEMI s uživatelsky přívětivým studijním systémem Fronter již není něčím, čeho by se zájemci zalekli.
E-learningový systém Fronter
Institut CEMI disponuje moderním norským e‑learningovým systémem Fronter. Ten představuje světovou špičku ve své kategorii. Poprvé byl nasazen na univerzitě v norském Tromsø, která je mimochodem nejseverněji položenou univerzitou vůbec. Díky své pružnosti, spolehlivosti a důrazu na praktické užití ve školách všeho druhu se rozšířil do téměř 40 zemí a dnes jej využívá přes 8 milionů lidí. Vývoj platformy zohledňuje přání uživatelů a ve vizuálně velmi příjemném “balení” nabízí prakticky vše, co si lze při učení s pomocí webu přát: atraktivní školní systém bez jediného zbytečného tlačítka. Fronter obdržel několik mezinárodně uznávaných ocenění, které potvrdily jeho důvěryhodnost a dlouhodobou udržitelnost. Mimo jiné certifikát ISO/IEC 27001, což je mezinárodní standard řízení bezpečnosti informací. Tento standard je navržen tak, aby se postaral o bezpečnost informací v řízení firmy a ochranu informačních aktiv. Tím minimalizuje velké množství hrozeb, kterým čelí firemní informační a komunikační systémy.
Globalizace se podepisuje na výuce
Studium vyhledává čím dál více zahraničních studentů. Rozšiřuje se proto i mezinárodní tým lektorů. „Co se týče globalizace a měnících se podmínek podnikání a managementu, je to opravdu aktuální téma, na něž reaguje i náš institut otevřením nových studijních MBA programů určených primárně pro zahraniční studenty bez omezení místa bydliště. Tyto nové obory budou zahájeny v září 2014, s plně on-line výukou pod vedením týmu mezinárodních lektorů,“ přibližuje ředitel institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.
Nejen osobní přístup, ale i výběr kvalitní vzdělávací instituce a odpovídajícího oboru je při dalším studiu více než důležitý. Díky jednoletým studijním programům Master of Business Administration se z lékaře stane kompetentní ředitel nemocnice nebo z matematika manažer s komplexním pohledem na obchodní situaci firmy.
Český trh je jiný
Specifika českého, popřípadě i slovenského trhu lze rozpoznat i v případě vzdělávání. Lidé jsou zvyklí na jiný systém studia, než například ve Spojených státech, a proto je potřeba MBA programy požadavkům středoevropských manažerů přizpůsobit. Rozdílný přístup však neznamená nižší kvalitu nebo neuznání v zahraničí. Rovněž je ve světě běžné, že si manažeři financují své vzdělávání sami. Stejně je tomu i v České republice. Od svého zaměstnavatele očekávají jen pozitivní postoj k tomuto kroku. Řada lidí si totiž již začíná uvědomovat, že studium MBA je jejich investicí do vlastní budoucnosti.
O CEMI (Central European Management Institut)
Institut CEMI byl založen s cílem poskytovat MBA a LLM vzdělávání evropské úrovně, dostupné pro studenty z České republiky a Slovenska. S 242 úspěšnými absolventy a více než 260 současnými studenty patří mezi nejvýznamnější a největší poskytovatele MBA a LLM studia ve střední Evropě.
Výuka je koncipována tak, aby umožnila profesní vzdělávání i časově vytíženým studentům. Pro tyto účely je na CEMI zaveden nejmodernější e-learningový systém Fronter, v němž jsou studentům zpřístupňovány všechny potřebné studijní materiály a další nezbytné informace a jejž mohou studenti využívat jak pro komunikaci s lektory, tak mezi sebou navzájem v rámci svých studijních skupin. Tento systém využívá například Vídeňská Univerzita, Univerzita v Lillehammeru či Cambridge ESOL.
CEMI je plně akreditovaným členem IADL (International Association for Distance Learning), členem EADL (European Association for Distance Learning), členem AIVD – Asociace Institucí Vzdělávání Dospělých ČR, členem AMSP (Asociace malých a středních podniků) a kolektivním členem ČMA (Česká manažerská asociace).
CEMI podporuje vzdělávání handicapovaných osob a v této oblasti dále spolupracuje také s Nadací Českého rozhlasu Světluška a občanským sdružením Život dětem. Kromě toho podporuje také nadační fond Dobrý anděl či organizaci Člověk v tísni. Více na http://www.cemi.cz/ .
(tz)