INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Téměř třetina manažerů malých a středních firem (32,7 %) nehledá možnosti, jak snižovat spotřebu energií ve svých provozech. Zbývající část sice šetří, i tak ale mohou své úspory ještě zvýšit. Šetřící opatření totiž zavádějí firmy většinou na základě vlastního uvážení, studii na úspory energií či energetický audit si nechalo zpracovat pouze 15 % dotázaných. Vyplývá to z průzkumu mezi 500 respondenty, který provedla společnost Datank pro Skupinu ČEZ.

Průzkum ukázal, že malé a střední podniky mají v oblasti šetrného nakládání s energiemi značné rezervy. Profesionálně řeší problematiku energetických úspor pouhých 15 % firem, které si nechaly zpracovat odborný audit. Opatření, která ze studie vyplynula, ale zatím zavedla do praxe pouze polovina z nich. „Z výsledků plyne, že dvě třetiny firem se šetřit snaží, to je velmi slušné číslo. Máme zkušenost, že začít se dá zcela bezbolestně třeba osvětou mezi zaměstnanci, aby neplýtvali energiemi,“ okomentoval výsledky průzkumu Pavel Hlavinka, generální ředitel ČEZ Prodej.

Z úsporných opatření, která podle průzkumu některé firmy realizují, vedou především ta investičně a technologicky méně náročná. Jde o instalaci úsporných typů osvětlení, regulaci vytápění prostor nebo vypínání počítačů mimo pracovní dobu. K instalaci úsporných zdrojů světla se přihlásilo 70 % oslovených firem, mezi nimi dokonce i ty, které uvedly, že se úsporami energií nezabývají. Tímto způsobem šetří mimo jiné síť kaváren Mamacoffee s.r.o. „Energetické úspory jsou pro nás důležité. Vedle snižování nákladů tím zároveň naplňujeme i společenskou odpovědnost našeho podnikání. Aktuálně jsme například naše osvětlení vybavili diodovými žárovkami,“ řekl jednatel společnosti Daniel Kolský.

Více než dvě třetiny firem uvedly, že v rámci úspor regulují vytápění prostor, a 63 %společnostídohlíží na úplné vypínání počítačů mimo pracovní dobu. Zajímavým výsledkem průzkumu je fakt, že více než 40 % dotázaných firem dává zaměstnancům speciální pokyny s cílem omezit jejich plýtvání energiemi. Průzkum přinesl i poměrně překvapivé zjištění, že téměř každá sedmá dotázaná firma (14 %) v nějaké mířevyužívá obnovitelné zdroje energie.

Propracovanou strategii úspor mají například ve strojírenském podniku Beneš a Lát, a.s. „Pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme zvyšovat kvalitu a zároveň snižovat náklady. Energetické úspory jsou jednou z možností, jak na trhu obstát. Všechny slévárenské procesy jsou náročné na elektřinu a plyn. Soustředíme se na přesnou regulaci plynových hořáků v tavících pecích pomocí IT a snažíme se rekuperovat přebytky tepla z výroby například na vytápění nebo sušení,“ uvedl prokurista firmy Lumír Al-Dabagh.

Firmy, ale i domácnosti, které by rády šetřily, ale neví, kde začít, se mohou inspirovat na www.cez.cz v sekci Energetický rádce. Tipy jsou řazeny přehledně například podle investiční a časové náročnosti jednotlivých opatření, nebo podle oblastí, v nichž je možné ušetřit. Pomocí online kalkulačky si také mohou zájemci spočítat, kde mají největší rezervy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3