INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

Společnost Paramo si letos připomíná významné výročí svého vzniku. Historie pardubické rafinerie se totiž začala psát v roce 1889, kdy David Fanto v Pardubicích založil závod na destilaci a následnou rafinaci petroleje z ropy. Dnes po 125 letech fungování společnost Paramo patří mezi největší tuzemské producenty rafinérských výrobků, jako jsou mazací a procesní oleje nebo stavebně izolační a silniční asfalty.

 

„Pardubická rafinerie je nedílnou součástí historie regionu, její kořeny sahají do roku 1889. Za uplynulých 125 let se svět kolem nás změnil k nepoznání. Zásadními proměnami proto muselo projít i Paramo, zejména s ohledem na dynamiku ve vývoji spotřebitelských preferencí. Změny výrobního portfolia a snižování nákladů jsou zásadní předpoklady pro udržení vedoucí pozice na trhu v příštích letech a pro minimalizaci negativních makroekonomických faktorů,“ uvedl Krzysztof Pietrzyk, generální ředitel Parama. „V současnosti Paramo v rámci skupiny Unipetrol funguje jako klíčový producent a distributor olejů v Čechách i na Slovensku, které se již 87 let prodávají pod značkou MOGUL. Mezi další strategické aktivity patří produkce asfaltů a poskytování služeb palivového terminálu,“ dodal Krzysztof Pietrzyk.

 

V posledních letech musí Paramo čelit obtížným makroekonomickým podmínkám. Společnost proto vkládá hodně úsilí do zlepšování svého provozu, zejména co se týče efektivity nákladů a zvyšování prodejů v oblasti olejů a asfaltu. V důsledku přijatých opatření Paramo v loňském roce dosáhlo zlepšení finančních výsledků oproti předchozím letům. V současnosti navíc společnost dokončuje svou střednědobou strategii do roku 2020. V rámci skupiny UNIPETROL bude Paramo i nadále fungovat jako klíčový producent a distributor olejů na Českém a Slovenském trhu. 

 

 

Historie Parama

 

V roce 1899 založil David Fanto v Pardubicích závod na destilaci a následnou rafinaci petroleje z ropy. O rok později pak vzniká výrobní závod v Kolíně.  Blízkost Labe a napojení na železnici byly stejně jako v případě pardubické rafinerie klíčové atributy pro volbu místa rafinerie. V roce 1907 se podnik Davida Fanta přeměnil na akciovou společnost s kapitálem 12 milionů korun, ke které náležely závody v Uhrách, pobočky v Paříži, naftové doly v Boryslavi v Haliči, rozsáhlý park cisteren, ropných tankerů a přečerpávacích stanic.

 

S rozvojem motorismu se Fantovým závodům otevřela nová perspektivní oblast obchodu – provoz čerpacích stanic, s jejichž budováním se začalo koncem 20. let a jedna z prvních byla vybudována přímo v Pardubicích před hostincem Veselka. V roce 1927 se v Kolíně začal vyrábět olej MOGUL pro síť čerpacích stanic Bratři Zikmundové.

 

Bombardování na sklonku druhé světové války poznamenalo obě rafinerie a ze závodu v Pardubicích zůstala čtvrtina. Už v roce 1945 se začala z trosek a sutin stavět Pardubická rafinérie minerálních olejů, národní podnik. Základním článkem podniku bylo zpracování na atmosférické destilaci. Ta byla v následujících letech rozšířena o další technologie.

 

Národní podnik Pardubická rafinérie minerálních olejů se pod obchodním názvem Paramo v roce 1960 stal podnikem s výhradní výrobou speciálních asfaltů. Podstatné zvýšení výroby podniku nastalo po 1. září 1973, kdy byla uvedena do provozu nová atmosférická destilace ropy. Tehdy se výrazně zvýšila výroba paliv, tj. benzínů, motorové nafty a především topných olejů.

 

Začátkem roku 1994 došlo transformaci ze státního podniku a vzniká akciová společnost Paramo. Od konce roku 2000 je členem skupiny Unipetrol. Dalším významným mezníkem se pro pardubickou rafinerii stal rok 2003, kdy dokončením fúze s firmou Koramo Kolín  společnost Paramo posílila svou pozici na domácím i zahraničních trzích. 

 

 

V současnosti Paramo zaměstnává v Pardubicích a Kolíně 460 zaměstnanců a soustředí se zejména na výrobu mazacích olejů a stavebně-izolačních asfaltových výrobků.

 

 

Paramo neustále modernizuje portfolio svých výrobků. Příkladem může být například prémiová řada olejů MOGUL Professional či inovovaná řada speciálních průmyslových maziv - obráběcích kapalin, řezných a konzervačních olejů. Dalším příkladem je i řada MOGUL MOTO speciálně vyvinutá pro dvoudobé i čtyřdobé motory moderních motocyklů, jejíž kvalitu prověřila i česká reprezentace Czech Enduro Team a za kterou společnost Paramo získala prestižní cenu PETROLawards v kategorii produkt. Pro rok 2014 se může společnost pyšnit i oceněním Czech Superbrands Awards pro značku MOGUL.

 

Toto vše dává velice dobrý základ pro další rozvoj tradiční české firmy, která je s řidiči na cestách od roku 1889.   

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3