INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Logo Český výrobek nesou ty nejlepší domácí produkty. Patří mezi ně uzeniny známé rodinné firmy VÁHALA s.r.o. z Hustopěčí nad Bečvou, oceněné naposledy Zlatou Salimou 2014. Jaký se však za slavným jménem skrývá příběh?

Začal psát v roce 1927, kdy její zakladatel, pan Robert Váhala sbírá první řeznické zkušenosti. Do tajů výroby uzenin se nejprve dostává jako tovaryš v Novém Jičíně a následně svoji praxi rozšiřuje ve známé pražské řeznické firmě Hulata. Neučí se zde však pouze řeznickému řemeslu, ale také řízení a vedení obchodu. Tyto cenné zkušenosti následně úročí při založení své vlastní firmy, a to v roce 1933.

Tehdy byl téměř celý svět paralyzován velkou hospodářskou krizí, což s sebou nepřinášelo dobré výchozí podmínky pro založení nového obchodu. Tato pesimistická nálada ale na pana Roberta Váhalu nepůsobí a touha založit si vlastní firmu u něj vítězí. V pronajatých výrobních a prodejních prostorách sklízí první úspěchy, malá firma začíná prosperovat a získává si stále nové a nové zákazníky. Takový úspěch však znamená navýšení objemu výroby a modernizaci výrobních prostor. A proto se tedy pan Robert Váhala v roce 1938 pouští do výstavby nového rodinného domu s prodejnou a malou dílnou.

Současně s výrobou uzenin a provozováním řeznictví začal pan Robert Váhala plánovat výstavbu konzervárny. Jeho plány však zpomalila 2. světová válka. S výstavbou konzervárny tak započal až na podzim roku 1945, v roce 1946 byla stavba hotova a vyráběly se zde hlavně paštiky a hotová jídla. V roce 1950 však dochází ke znárodnění firmy a na dlouhých 41 let nastane v jeho životě zásadní zlom - výroba uzenářských produktů v rodinné firmě ŘEZNICTVÍ ROBERT VÁHALA končí.

Tím však příběh historie rodinné firmy nekončí. Na začátku 90. let, přesně v roce 1991, kdy se navracejí znárodněné budovy a firmy svým původním majitelům, se stane něco, v co už nikdo z Váhalovy rodiny nedoufal. Po dlouhých letech státního odpírání vlastnictví se panu Robertu Váhalovi navrací to, co dlouhé roky budoval. Výroba je obnovena a pan Váhala do ní zapojuje své potomky a společně zakládají novou rodinnou firmu VÁHALA a spol. s r. o. výroba a prodej masných a lahůdkářských výrobků. Léta beznaděje a temného období střídají dlouhá léta obnovení výroby, přání a očekávání splněných snů.

Za účasti osobního dohledu zakladatele rodinné firmy navazují noví spolumajitelé na položené základy ve výrobě masných specialit a pokračují v rodinné tradici. Postupně rozšiřují portfolio výrobků a zařazují do nabízeného sortimentu také lahůdkářské výrobky. Nejen originalita jednotlivých produktů, obzvláště pak šunky, ale také kvalita a poctivá chuť zajišťují stále větší nárůst výroby. To si opět žádá rozšíření výrobních prostor a modernizaci při výrobě. Z toho důvodu dochází k výstavbě nového výrobního závodu v Hustopečích nad Bečvou a v roce 1998 je zde slavnostně zahájena nová výroba.

Postupným vývojem se firma Váhala a spol. s r. o. vyprofilovala jako odborník na výrobu masných a uzenářských produktů. Svůj obchod rozšířila také na zahraniční trhy, kdy si produkty našly mnoho svých stálých příznivců. Kromě podnikatelských aktivit však rodinná firma Váhala není lhostejná ani ke svému okolí. V rámci podpory dobročinných organizací spolupracuje například s Charitou či Diakonií. V rámci sponzorské podpory pak spolupracuje s regionálními spolky tělesně postižených či podporuje neziskové spolky dětí a dospělých, kteří se podílejí na zachování kulturních tradic v okolí.

Tento sen, který začal snít pan Robert Váhala senior před téměř 80 lety, má již svoje jasné kontury – prosperující rodinou firmu, kterou znají pod značkou Váhala a spol. s r. o. nejen zákazníci na českém trhnu, ale také v zahraničí. Originalita, poctivá výroba a tradice přineslo Váhalovým produktům mnohá ocenění dosažená nejen v Česku, ale také v jiných evropských zemích. Tato uznání si zaslouží právem. Kvalitní masné a uzenářské produkty jsou totiž vyráběny bez přidaných separátů, sóji, mouky či jiných náhražek.

Ačkoli se firma Váhala a spol. s r. o. věnuje několika dílčím výrobám, základním pilířem celé produkce jsou speciální masné produkty a šunky. Právě na jejich výrobu je vynaložen velký podíl ruční práce, která v dnešní době není již obvyklá. Každý takový kousek např. Originál Váhalova šunka s tenkým tukovým krytím či Váhalova slanina s velkým podílem masa jsou tedy jedinečný originál. V širokém a pestrém portfoliu produktů si vyberou také celiaci, protože většina z nich je bez lepku.

A vize do budoucna? Kromě několika podnikatelských záměrů a aktivit se v roce 2013 uskuteční oslava. Firma Váhala a spol. s r. o. totiž oslaví svoje 80. výročí založení. Ať se ale bude tato rodinná firma zabývat čímkoli, vždy se bude držet kréda pana Roberta Váhaly seniora: „Budete-li vyrábět kvalitně, nemusíte se o práci obávat“.

(red)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3