DHL, přední světová logistická společnost, slavnostně zahájila provoz v novém třídícím terminálu v blízkosti dálnice D8 v logistickém areálu Northpoint D8. Otevření tohoto moderního centra letecké expresní přepravy je reakcí na rostoucí objem přepravy zásilek pro oblast Prahy a Čech a přinese výrazné zlepšení servisu pro stávající i budoucí zákazníky DHL Express.
Nový třídící terminál DHL, který je plně v provozu již od dubna 2014, je umístěn na strategickém místě přímo u hlavního tahu z německého překladiště v Lipsku do Prahy. To je společně s asijským Hongkongem a americkým Cincinnati jedno ze tří globálních přepravních center v rámci celosvětové sítě společnosti DHL Express.
„Jedná se o historicky největší provozní investici v České republice, která znamená výrazné zlepšení našeho servisu pro oblast Prahy a Čech, a umožňuje nám tak reagovat na stále se zvyšující a náročnější potřeby našich zákazníků a poskytovat jim spolehlivé a kvalitní služby. V praxi to znamená především rozšíření servisního okna, což umožňuje zákazníkům dostat jejich zásilky dříve a mít více času na přípravu a odeslání jejich exportních zásilek. Například Praha je nově obsluhována v době od 8:30 do 18:00 a podobně pozitivní dopad očekáváme i u ostatních českých poboček,“ říká Ian Wilson, Generální ředitel DHL Express pro Českou republiku a Centrální Evropu.
Zrušení a přestěhování třech největších pražských poboček se obešlo bez jakéhokoliv dopadu na poskytované služby a servis. Díky strategické a výhodné pozici terminálu může společnost DHL Express rozšířit servis a časovou dostupnost Prahy a všech českých poboček a zvýšit tak kvalitu nabízených služeb.
„Zapojení nových moderních technologií do třídícího procesu s sebou přináší nejen úsporu času během třídění zásilek, zvýšení jejich bezpečnosti, ale také značné snížení nároků na manuální práci a tím i zlepšení pracovních podmínek pro naše zaměstnance. S modernizací úzce souvisí standardizace našich provozních postupů a s tím logicky i zvýšení efektivity během celého procesu třídění, doručování a vyzvedávání zásilek, což má v konečném důsledku opět pozitivní dopad na naše zákazníky,“ říká Pavel Šmejkal, Provozní ředitel DHL Express pro Českou republiku.
Terminál ročně přijme a roztřídí téměř milion a půl importních a exportních zásilek přepravovaných společností DHL Express. V budově celkově pracuje přes 120 osob ve dvou směnách, z toho přes sto zaměstnanců přímo na provozních pozicích – kurýři a skladníci, 9 pracovníků provozního vedení a 10 osob v administrativě. Investice do budovy se pohybují kolem 70 milionů Kč, přičemž náklady na technologii, IT vybavení a bezpečnostní systémy přesáhly 50 milionů Kč. Terminál je vybaven moderní třídící vysokokapacitním zařízením typu „posisorter“ (botičková třídička), jež je osvědčenou linkou, šetrně manipulující se zásilkami a zvyšující tak jejich bezpečnost.
(tz)