Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, zveřejnil výsledky hospodaření za rok 2013. Výnosy z prodeje služeb a zboží činily téměř 818 milionů korun, zisk před zdaněním dosahoval výše 24,3 milionů korun. Uplynulý rok byl pro celou skupinu nejúspěšnějším v oblasti dokončených akvizic. Dial Telecom se rozrostl hned o čtveřici subjektů z řad tuzemských telekomunikačních firem a významně tak rozšířil záběr svého podnikání.
Tržby z prodeje služeb a zboží společnosti Dial Telecom dosáhly v roce 2013 celkem 817,5 milionů korun. To představuje meziroční pokles o 4,3 % při odhadovaném poklesu výkonosti telekomunikačního trhu v ČR o 5-10 %. Nejúspěšnější segment pro Dial Telecom představoval vysoce konkurenční trh datových služeb, tržby zde oproti loňsku vzrostly o 6,6 milionů korun. Ukazatel EBITDA (plus změna stavu rezerv) v roce 2013 dosáhl 194,1 milionů korun. Oproti loňsku Dial Telecom navýšil míru investic na 8,9 % z výnosů, to představuje 72,3 milionů korun.
Hlavní ukazatele v letech 2011 až 2013 (v tis. Kč):
2011 2012 2013
Výnosy 806 026 854 280 817 534
EBITDA (+ G) 194 714 222 594 194 122
Míra investic 8,8 % 8,3 % 8,9 %
Zisk před zdaněním 43 125 65 304 24 292
Hotovost k 31. 12. 218 047 203 225 35 969
Počet zaměstnanců 122 125 124
Prioritní je stále trh datových služeb
Z pohledu společnosti Dial Telecom zůstává nejvýznamnějším trh datových a internetových služeb, ze kterého loni pocházelo téměř 60 % tržeb. V této oblasti vzrostly tržby oproti roku 2012 o 6,6 milionů korun. V segmentu prodeje hlasových služeb Dial Telecom loni utržil 278 milionů korun. „Pokles v tomto segmentu byl plánován a souvisí zejména s úbytkem zákazníků služeb CPS, tedy službou, kterou Dial Telecom provozuje po akvizici společnosti Volný,“ dodává k tomu Ivo Stach, finanční ředitel společnosti Dial Telecom a.s.
Výnosy ze služeb v letech 2011 až 2013 (v tis. Kč):
2011 2012 2013
Hlasové služby 265 989 (33 %) 335 398 (39 %) 278 000 (34 %)
Datové služby a Internet 532 086 (66 %) 475 650 (56 %) 482 300 (59 %)
Ostatní 8 060 (1 %) 43 232 (5 %) 57 200 (7 %)
CELKEM tržby 806 026 (100 %) 854 280 (100 %) 817 500 (100 %)
Rok 2013 ve znamení akvizic
Dial Telecom loni pokračoval ve své filozofii rozvoje díky akvizicím úspěšných telekomunikačních firem. Dokončené strategické akvizice zahrnují společnosti MAXPROGRESS telco, s.r.o. a Telemetry Services, s.r.o. V roce 2013 společnost Dial Telecom realizovala také přeměnu společnosti fúzí sloučením se společností STAR 21 Networks, a.s. a přeměnu společnosti rozštěpením sloučením s provozní částí podniku ET Telekomunikace, s.r.o. Financování nových akvizic bylo provedeno z vlastních zdrojů společnosti, případně s krátkodobým využitím kontokorentu.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)