INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podnikatelé pro sídlo své firmy nejčastěji volí hlavní město. Pražskou adresu má více než 43 procent, tedy 174 500 tuzemských společností, což v přepočtu představuje 14 firem na 100 obyvatel. Celorepublikový průměr, po vyloučení Prahy, která statistiky výrazně zkresluje, činí 2,4 firmy na 100 lidí. Informace zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která má ve svých databázích k dispozici informace o všech podnikatelských subjektech v Čechách a na Slovensku.

V hlavním městě Praze žije necelých 12 % celkového obyvatelstva České republiky, zatímco sídlo zde má 43 % českých firem. Na stovku Pražanů tak připadá 14 společností. Celorepublikový průměr činí 3,8 firem na 100 obyvatel, po vyloučení Prahy, která statistiky výrazně zkresluje, to je 2,4 firmy na 100 obyvatel. Nad celorepublikový průměr dosáhl vedle Prahy už jen Jihomoravský kraj s brněnskou metropolí. Žije zde 11 % obyvatel ČR a je zde registrováno 11 % tuzemských firem (nejvíce v Brně), což představuje téměř 4 společnosti na 100 obyvatel. „Nejmarkantnější rozdíl mezi poměrným zastoupením obyvatel a rozložením podnikatelské základny je v hlavním městě Praze a s odstupem v Brně,“ zhodnotil statistiky analytik Bisnode Michal Řičař s tím, že Praha je jednoznačně nejatraktivnější oblastí pro podnikání českých i zahraničních firem.  Naproti tomu v ostatních krajích je situace opačná – na procentní podíl obyvatel připadá jen zhruba třetina firem. „I v dalších větších městech lze sledovat koncentraci podnikatelské základny. Větší města přitahují podnikatelské subjekty kvůli větším obchodním příležitostem na trhu, ale také vyšší prestiži a obchodním možnostem dané lokality,“ dodal analytik Bisnode s tím, že Praha a Brno jsou jednoznačně nejatraktivnější oblastí pro podnikání českých i zahraničních firem. 

Rozložení podnikatelské základny 

Kraj

Počet firem*

Podíl na celku

Počet obyvatel**

Podíl počtu obyvatel

Počet firem na 100 obyvatel

Jihočeský kraj

14 552

3,61 %

636 707

6,06 %

2,29

Jihomoravský kraj

45 683

11,33 %

1 170 078

11,13 %

3,90

Karlovarský kraj

9 190

2,28 %

300 309

2,86 %

3,06

Královéhradecký kraj

12 106

3,00 %

551 909

5,25 %

2,19

Liberecký kraj

10 457

2,59 %

438 609

4,17 %

2,38

Moravskoslezský kraj

27 431

6,80 %

1 221 832

11,62 %

2,25

Olomoucký kraj

12 524

3,11 %

636 356

6,05 %

1,97

Pardubický kraj

10 147

2,52 %

515 985

4,91 %

1,97

Plzeňský kraj

14 615

3,62 %

573 469

5,46 %

2,55

Praha

174 552

43,28 %

1 243 201

11,83 %

14,04

Středočeský kraj

31 327

7,77 %

1 302 336

12,39 %

2,41

Ústecký kraj

17 396

4,31 %

825 120

7,85 %

2,11

Vysočina

7 905

1,96 %

510 209

4,85 %

1,55

Zlínský kraj

13 938

3,46 %

586 299

5,58 %

2,38

Neurčeno

1 479

0,37 %

 

 

 

Celkem

403 302

100,00 %

 

10 512 419

100,00 %

 3,84

 

*statistika zahrnuje jen „kapitálové“ společnosti tj. společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti, nikoliv například komanditní společnosti nebo společenství vlastníků apod. k 20. 7. 2014

** Zdroj: ČSÚ (data za 1. kvartál 2014)

Zdroj: Bisnode

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3