Nárůstem obratu o 4,64 % na 6,815 miliard korun potvrdila dm v České republice v právě uplynulém obchodním roce (1. říjen 2013 až 30. září 2014) pozitivní růst, získala další tržní podíly a navázala tak na úspěchy předchozích let. Velmi dobrých výsledků dosáhla dm nejen díky mírně rostoucímu celkovému počtu prodejen (navýšení o 1,85 % nebo o 4 prodejny na 220 prodejních míst), ale také díky optimalizaci své prodejní sítě (otevření 15 nových prodejen a regenerace 4 stávajících prodejen).
Snímek z dm rodinného běhu
Současně dm v České republice dokázala vytvořit 70 nových pracovních míst (2.340 spolupracovníků, + 3,08 %).
„Komplexní orientace na požadavky zákazníků, permanentní inovace a investice do sortimentu, prodejen a do odborného i osobnostního rozvoje našich spolupracovníků spolu se zásadou realizovat expanzi vlastními silami jsou atributy, díky kterým dm drogerie markt v posledních pěti turbulentních letech zůstala nejen stabilní společností, ale dokázala jimi projít mimořádně úspěšně,“ říká Gerhard Fischer, jednatel dm drogerie markt s.r.o. V dm Česká republika bylo od roku 2008/2009 otevřeno 52 nových prodejen a dosaženo nárůstu obratu o téměř 43 %.
dm v Evropě
Uplynulý rok byl úspěšný také pro mateřskou dm Rakousko se všemi jejími 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě: Celkově vzrostl obrat dm na jedenácti evropských trzích (Rakousko, Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko a Makedonie) o 4 %, na 1,922 mil. EUR. V 1.442 prodejnách (+ 2,05 %) dm našlo v uplynulém obchodním roce uplatnění téměř 16.000 lidí (15.846, + 2,8 %).
Celá skupina dm, včetně dm Německo, dosáhla v obchodním roce 2013/14 obratu 8,3 mld. EUR a ve více než 3.000 prodejnách poskytuje pracovní místo poprvé více než 50.000 spolupracovníkům.
dm investuje do zážitku z nakupování
Téměř každá desátá prodejna dm byla v uplynulém obchodním roce 2013/14 velkoryse zrenovována nebo zcela nově otevřená. Podstatná část (téměř 100 mil. CZK) z celkové částky investic 150 mil. CZK směřovala do modernizace prodejen s cílem, aby slogan „Zde jsem člověkem“ byl ověřitelný všemi smysly. „Naši vědomě nakupující zákazníci, jejichž nároky v čase logicky rostou, očekávají neustálé novinky, vylepšení, překvapení, zvláštní důraz na detail a respektování individuálních potřeb,” uvádí pan Fischer.
Zbývající částka byla investována do nového pracovního oblečení spolupracovníků v prodejnách dm, do rekonstrukce budovy centrální správy v Českých Budějovicích a do navýšení skladové kapacity logistického centra v Jihlavě.
Nové pracovní oděvy v souladu s korporátním designem vhodně doplňují moderní, svěží a elegantní interiér každé prodejny dm. Nové oblečení přináší navícvariabilitu, která vychází vstříc přáním spolupracovníků.
Lepší pracovní podmínky pro spolupracovníky, snížení energetické náročnosti budovy a malý příspěvek ke zlepšení života v centru města ve formě přírodní zahrady přinesla rekonstrukce budovy centrální správy v Českých Budějovicích.
Vybavením poslední části budovy logistického centra v Jihlavě novými skladovými regály dokázala dm navýšit kapacitu skladu o bezmála 40 % a mohla tak nabídnout dostatek vlastních skladových prostor na dalších minimálně 10 let.
dm je oblíbenou značkou
dm navázala na svá vítězství z předchozích let a v uplynulém obchodním roce získala opět prestižní ocenění „Obchodník roku s drogerií a parfumerií 2013“.
Další ocenění – nejoblíbenější drogistické značky v České republice – získala dm v rámci Superbrands Awards 2014. Ve spolupráci s výzkumným institutem Gfk Czech byli spotřebitelé v České republice dotazování, která značka je jejich nejoblíbenější. Následně nezávislá odborná komise Superbrands Brand Council ocenila nejčastěji zmiňovanéznačkya z nich vybrala
„Superbrands“.
Na jaře dm jako jedna z prvních firem v České republice získala ocenění „Tátové vítání“.
„Ocenění je pro nás důkazem, že jsme se vydali správným směrem. Vnímáme jej jako ocenění naší filozofie rovného přístupu ke všem spolupracovníkům, bez ohledu na jejich pohlaví, věk, národnost nebo etnikum. Ačkoli v dm pracuje 94 % žen a muži jsou v početní menšině, myslí dm i na jejich potřeby a zájmy,“ říká pan Fischer.
Zákazníci dm oceňují sortimentní inovace
Stále více lidí v České republice trpí některou z forem potravinové intolerance. dm vychází vstříc speciálním požadavkům zákazníků s potravinovou nesnášenlivostí či alergií. V dubnu proto rozšířila sortiment speciální výživy a nabízí nyní národně již více než 130 položek bezlepkových, bezlaktózových a dalších speciálních potravin.
Před 25 lety byla zákazníkům dm poprvé představena přírodní kosmetika dm značky alverde. Tenkrát nabízela 14 položek, v současné době mohou zákazníci vybírat z více než 360 produktů. Kvalitu dm značek i v uplynulém obchodním roce potvrdila ocenění různých spotřebitelských testů. V dubnu se např. stal prací prášek Denkmit Color vítězem dtestu. Toaletní papír Sanft&Sicher s cestovní miniruličkou uvnitř byl zase oceněn jako „Nejlepší novinka 2014“.
Se zákazníkem v permanentním dialogu
Dialog se zákazníkem je základním principem „dm active beauty světa výhod“ s více než 1,7 mil. členů, kteří ročně uplatní více než 90 % nasbíraných věrnostních bodů získaných za nákupy v dm. „Díky nástrojům jako jsou newslettery či mailingy jsme schopni zrealizovat až 29 mil. kontaktů s věrnými zákazníky ročně,“ sděluje paní Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu. Stále více zákazníkům umožňujeme spolupodílet se na rozhodnutí, které informace a výhody jim budou nabízeny. S tím souvisí také uplatňování slevových kuponů, které je nyní možné přímo u pokladny – bez nutnosti předchozího tisku na terminálu.
Souběžně se světem výhod se stala také facebooková stránka dm s více než 100.000 fanoušky důležitým dialogovým nástrojem oslovujícím mladší generace.
Inovace v krásném balení
V létě 2014 dm představila svůj nový marketingový nástroj s názvem „Můj dm box“, který zákazníkům těšícím se na výrobkové inovace nabízí výběr nově zalistovaných výrobků. Z více než 30.000 zákazníků dm, kteří se přihlásili na internetových stránkách dm, bylo vybráno 2.000 zákazníků, kteří si pak ve své prodejně dm mohli „Můj dm box“ obsahující produkty v hodnotě převyšující 600 CZK zakoupit za pouhých 150 CZK. „Jsme velmi příjemně překvapeni zájmem našich zákazníků, který výrazně předčil naše očekávání. Možnost koupit si na prodejně „dm box“ tak měl každý pátý zájemce,“ informuje paní Martina Horká.
Trvalá udržitelnost v dm
Pro spotřebitele je stále více důležité, jak se společnost chová ke svým spolupracovníkům, obchodním partnerům a životnímu prostředí. dm se v roce 2014 stala členem Byznys pro společnost, nezávislé platformy zodpovědného podnikání v České republice. „dm je dlouhodobě a aktivně angažovaná na poli trvalé udržitelnosti. Tento přístup vychází z naší filozofie,“ vysvětluje paní Horká.
dm dbá na široký výběr opakovaně použitelných tašek. Krom jiného nabízí také bavlněnou tašku, kterou zákazník jednou zaplatí a při jakémkoli jejím poškození si ji může zdarma v kterékoli prodejně dm v České republice vyměnit.
Zaměstnání v dm
Jako společnost s 94% podílem žen, si dm drogerie markt vzala za cíl nabídnout do budoucna ještě lepší rámcové podmínky pro sladění pracovního a rodinného života. Společnost podporuje své spolupracovníky v každé fázi jejich života ve snaze sladit co nejlépe požadavky jedince s potřebami týmu a organizace. Díky tomu mohlo vedle již existující možnosti zkrácených pracovních úvazků vzniknout například flexibilní uspořádání pracovní doby pro centrální správu. Také byl optimalizován proces opětovného zapojení se žen do pracovní činnosti po návratu z mateřské a rodičovské dovolené a do pracovních procesů byl integrován aspekt Work-Life-Balance.
Ve svých vzdělávacích programech, seminářích a workshopech se dm soustředí na odborné vzdělávání dm spolupracovníků. V uplynulém obchodním roce byly realizovány nové semináře
„dm poradce“ za účelem prohloubení odborných znalostí spolupracovníků v oblasti zdravé výživy, dekorativní kosmetiky, ústní hygieny, péče o pleť, přírodní kosmetiky a péče o dítě tak, s cílem zajistit dostatečnou kompetenci v poskytovaném poradenství zákazníkům přímo v prodejnách dm.
Za svůj dlouhodobý přínos v oblasti vzdělávání spolupracovníků získala dm certifikát NSK (Národní systém kvalifikací), který je určen pro společnosti, jež využívají vlastní systém získávání kvalifikace a nespoléhají se pouze na školství.
Vzdělávání učňů
Již dva roky je dm jako reprezentant drogistické branže aktivní v Sektorové radě pro obchod a marketing s cílem zasadit se o opětovné obnovení učňovského oboru drogista v České republice a opětovné etablování povolání drogista v moderním pojetí. „Aktivním zapojením se do činnosti Sektorové rady můžeme významně přispět ke slaďování potřeb kvalifikovaných odborníků s nabídkou na trhu práce, podporovat vzdělávání v drogistickém oboru a spolupodílet se na přípravě odborníků v drogistické oblasti,“ vysvětluje paní Střížová, vedoucí resortu lidských zdrojů.
dm povodňová sbírka pro jihovýchodní Evropu
V červnu se dm Česká republika přidala k dm Rakousko a dalším zemím z koncernu dm a uspořádala sbírku na podporu obětí povodní v Chorvatsku, Srbsku a Bosně a Hercegovině. Od začátku června do půlky července měli zákazníci dm možnost nákupem symbolického balíčku hygienických, pečujících výrobků a produktů pro domácnost podpořit oběti v jihovýchodní Evropě. dm poskytla produkty za nákupní cenu, využila zavedené logistické infrastruktury v postižených oblastech a částku získanou od zákazníků a spolupracovníků ve výši 460.000 CZK navýšila o dalších 460.000 CZK. Celkem se v dm Rakousko a jejích dceřiných společnostech podařilo nasbírat 434.000 EUR.
Společně jeden pro druhého
V souladu s mottem „Společně jeden pro druhého“ podporuje dm již mnoho let různé obecně prospěšné organizace. Společně se svými partnery dm organizuje oceňované aktivity dm preventivní program „Veselé zoubky“, dm dobrovolnický den „Více ze života“ nebo „dm rodinný běh“.
Již třetím rokem probíhal v dm dobrovolnický den „Více ze života“ s mottem „Společně jeden pro druhého“, kterého se od dubna do září mohli zúčastnit všichni aktivní spolupracovníci dm Česká republika. V roce 2014 tuto možnost využila více než jedna čtvrtina spolupracovníků. Svůj den strávili v organizacích, které se starají o děti, seniory, nemocné, zvířata nebo např. přírodu. Celkem věnovali dm spolupracovníci 3.482 hodin dobrovolnické činnosti v rámci více než 150 centrálně či individuálně organizovaných projektů. Projekt probíhá i v dalších zemích koncernu dm.
dm se letos stala titulárním partnerem všech dm rodinných běhů, které se uskutečnily jako součást běžecké série RunCzech s mezinárodním významem. dm rodinných běhů, které se postupně konaly v Praze, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Olomouci a Ústí nad Labem, se zúčastnilo celkem více než 10.000 rodičů s dětmi. „Velmi nás těší, že jsme mohli celým rodinám umožnit zažít atmosféru světového závodu,“ sděluje paní Střížová.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2.340 spolupracovníků. V obchodním roce 2013/2014 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,815 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit, Sundance či úplnou novinku Visiomax.
(tz)