INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dm běhNárůstem obratu o 4,64 % na 6,815 miliard korun potvrdila  dm v České republice v právě uplynulém obchodním roce (1. říjen 2013 až 30. září 2014) pozitivní růst,  získala další tržní podíly a navázala  tak na úspěchy  předchozích let. Velmi dobrých výsledků  dosáhla dm  nejen  díky mírně  rostoucímu celkovému  počtu prodejen  (navýšení  o  1,85  % nebo o 4 prodejny na 220  prodejních míst), ale také díky optimalizaci   své   prodejní  sítě (otevření 15 nových prodejen a regenerace 4 stávajících prodejen).

Snímek z dm rodinného běhu

Současně dm v České republice  dokázala  vytvořit 70 nových pracovních  míst (2.340 spolupracovníků, + 3,08 %).
„Komplexní orientace na požadavky zákazníků,  permanentní inovace a investice do sortimentu, prodejen a  do  odborného i osobnostního rozvoje  našich  spolupracovníků spolu  se  zásadou realizovat  expanzi  vlastními  silami jsou atributy, díky kterým  dm  drogerie markt  v posledních pěti turbulentních letech  zůstala  nejen  stabilní společností, ale dokázala  jimi projít mimořádně úspěšně,“ říká Gerhard  Fischer,  jednatel dm  drogerie markt  s.r.o.  V dm  Česká republika  bylo od roku 2008/2009 otevřeno 52 nových prodejen a dosaženo nárůstu obratu o téměř 43 %.

dm v Evropě

Uplynulý rok byl úspěšný  také  pro  mateřskou dm  Rakousko  se  všemi  jejími 100% dceřinými společnostmi  ve  střední   a  jihovýchodní   Evropě:   Celkově  vzrostl   obrat dm na jedenácti evropských trzích  (Rakousko,  Česká  republika, Maďarsko,  Slovensko,  Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina,  Rumunsko, Bulharsko  a Makedonie)  o 4 %, na 1,922 mil. EUR. V 1.442 prodejnách (+ 2,05 %) dm našlo v uplynulém obchodním roce uplatnění téměř 16.000 lidí (15.846, + 2,8 %).

Celá skupina dm, včetně dm Německo, dosáhla v obchodním roce 2013/14 obratu 8,3 mld. EUR a   ve   více   než   3.000 prodejnách poskytuje    pracovní místo poprvé více než 50.000 spolupracovníkům.

dm investuje do zážitku z nakupování

Téměř   každá   desátá  prodejna  dm   byla  v uplynulém  obchodním  roce   2013/14  velkoryse zrenovována nebo  zcela  nově otevřená. Podstatná část  (téměř 100 mil. CZK) z celkové částky investic  150 mil.  CZK  směřovala  do  modernizace prodejen  s  cílem,  aby  slogan   „Zde  jsem člověkem“   byl  ověřitelný  všemi  smysly.  „Naši  vědomě   nakupující  zákazníci,  jejichž  nároky v čase  logicky  rostou, očekávají  neustálé novinky,  vylepšení,  překvapení,  zvláštní  důraz   na detail a respektování individuálních potřeb,” uvádí pan Fischer.
Zbývající částka  byla investována do nového  pracovního  oblečení  spolupracovníků v prodejnách dm,  do  rekonstrukce budovy  centrální správy  v Českých Budějovicích a do navýšení  skladové kapacity logistického  centra  v Jihlavě.
Nové  pracovní  oděvy v souladu s korporátním designem  vhodně   doplňují moderní,  svěží  a elegantní  interiér  každé  prodejny dm. Nové oblečení přináší navícvariabilitu, která vychází vstříc přáním spolupracovníků.
Lepší pracovní  podmínky pro spolupracovníky, snížení  energetické náročnosti budovy  a malý příspěvek  ke zlepšení  života v centru  města ve formě  přírodní  zahrady  přinesla  rekonstrukce budovy centrální  správy v Českých Budějovicích.
Vybavením poslední části budovy logistického centra v Jihlavě novými skladovými regály dokázala dm navýšit kapacitu  skladu o bezmála 40 % a mohla tak nabídnout dostatek vlastních skladových prostor na dalších minimálně 10 let.

dm je oblíbenou značkou

dm  navázala  na  svá  vítězství  z předchozích let  a  v uplynulém obchodním roce  získala  opět prestižní  ocenění  „Obchodník roku s drogerií a parfumerií 2013“.
Další  ocenění   –  nejoblíbenější  drogistické   značky  v České  republice – získala dm v rámci Superbrands Awards 2014. Ve spolupráci  s výzkumným  institutem Gfk Czech byli spotřebitelé v České republice  dotazování, která  značka je jejich nejoblíbenější. Následně nezávislá  odborná komise   Superbrands  Brand   Council  ocenila nejčastěji zmiňovanéznačkya z nich vybrala
„Superbrands“.

Na  jaře dm jako jedna z prvních firem v České republice získala ocenění „Tátové  vítání“.

„Ocenění je pro nás důkazem, že jsme se vydali správným  směrem. Vnímáme jej jako ocenění naší filozofie rovného  přístupu ke všem  spolupracovníkům, bez ohledu  na jejich pohlaví,  věk, národnost nebo  etnikum. Ačkoli v dm  pracuje  94 % žen a muži jsou v početní  menšině, myslí dm i na jejich potřeby  a zájmy,“ říká pan Fischer.

Zákazníci dm oceňují sortimentní inovace

Stále  více lidí v České  republice  trpí  některou z forem  potravinové  intolerance.  dm  vychází vstříc  speciálním   požadavkům  zákazníků  s potravinovou  nesnášenlivostí  či alergií.  V  dubnu proto   rozšířila  sortiment  speciální   výživy a  nabízí  nyní  národně  již  více  než  130  položek bezlepkových,  bezlaktózových  a dalších speciálních  potravin.
Před  25 lety byla zákazníkům dm  poprvé  představena přírodní  kosmetika dm  značky alverde. Tenkrát nabízela  14 položek, v současné době mohou zákazníci vybírat z více než 360 produktů. Kvalitu dm  značek  i v uplynulém obchodním roce potvrdila ocenění různých spotřebitelských testů. V dubnu se např. stal prací  prášek Denkmit Color vítězem dtestu. Toaletní papír Sanft&Sicher s cestovní miniruličkou uvnitř byl zase oceněn jako „Nejlepší novinka 2014“.

Se zákazníkem v permanentním dialogu

Dialog se zákazníkem je základním principem  „dm  active beauty  světa  výhod“ s více než  1,7 mil. členů,  kteří ročně uplatní  více než 90 % nasbíraných věrnostních bodů  získaných za nákupy v dm.  „Díky nástrojům jako jsou  newslettery či mailingy  jsme  schopni  zrealizovat  až 29 mil. kontaktů s věrnými zákazníky ročně,“  sděluje  paní Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu. Stále více zákazníkům umožňujeme spolupodílet se na rozhodnutí, které  informace a výhody jim budou  nabízeny.  S tím souvisí také  uplatňování slevových kuponů, které  je nyní možné  přímo u pokladny – bez nutnosti předchozího tisku na terminálu.
Souběžně se světem  výhod se stala  také  facebooková  stránka dm s více než 100.000 fanoušky důležitým  dialogovým nástrojem oslovujícím mladší generace.

Inovace v krásném balení

V létě  2014 dm  představila  svůj  nový  marketingový nástroj   s názvem   „Můj dm  box“,  který zákazníkům těšícím  se  na  výrobkové inovace  nabízí  výběr nově  zalistovaných výrobků.  Z více než 30.000 zákazníků  dm, kteří se přihlásili na internetových stránkách dm, bylo vybráno 2.000 zákazníků,  kteří si pak ve své prodejně dm mohli „Můj dm box“ obsahující  produkty  v hodnotě převyšující 600 CZK zakoupit  za pouhých  150 CZK. „Jsme velmi příjemně překvapeni zájmem našich  zákazníků,  který  výrazně  předčil  naše  očekávání. Možnost  koupit si na prodejně „dm box“ tak měl každý pátý zájemce,“ informuje paní Martina Horká.

Trvalá udržitelnost v dm

Pro  spotřebitele je stále  více důležité, jak se  společnost chová  ke  svým spolupracovníkům, obchodním partnerům  a  životnímu  prostředí. dm  se v roce 2014 stala členem Byznys pro společnost, nezávislé    platformy    zodpovědného   podnikání v České republice. „dm je dlouhodobě a aktivně angažovaná na  poli  trvalé udržitelnosti. Tento přístup vychází z naší filozofie,“ vysvětluje paní Horká.
dm  dbá na široký výběr opakovaně použitelných tašek. Krom jiného nabízí také bavlněnou tašku, kterou   zákazník jednou zaplatí a při jakémkoli jejím  poškození si ji může zdarma v kterékoli prodejně dm v České republice vyměnit.

Zaměstnání v dm

Jako společnost s 94% podílem  žen,  si dm drogerie markt  vzala za cíl nabídnout do budoucna ještě   lepší   rámcové   podmínky pro sladění pracovního a rodinného  života. Společnost podporuje své spolupracovníky  v každé  fázi jejich života ve snaze sladit  co nejlépe požadavky jedince s potřebami  týmu a  organizace.  Díky tomu mohlo vedle již  existující  možnosti zkrácených pracovních úvazků vzniknout například flexibilní uspořádání pracovní  doby  pro centrální  správu.  Také  byl  optimalizován proces opětovného zapojení se  žen do pracovní činnosti po návratu z mateřské a rodičovské  dovolené a do pracovních procesů byl integrován aspekt  Work-Life-Balance.
Ve svých vzdělávacích programech, seminářích a workshopech se dm soustředí na odborné vzdělávání dm spolupracovníků. V uplynulém obchodním roce byly realizovány  nové semináře
„dm  poradce“ za účelem prohloubení odborných znalostí  spolupracovníků v oblasti zdravé výživy, dekorativní  kosmetiky, ústní hygieny, péče o pleť, přírodní kosmetiky a péče o dítě tak, s cílem zajistit dostatečnou kompetenci v poskytovaném poradenství zákazníkům přímo v prodejnách dm.

Za  svůj  dlouhodobý  přínos   v oblasti   vzdělávání  spolupracovníků  získala  dm certifikát  NSK (Národní   systém kvalifikací), který je určen pro společnosti, jež využívají vlastní systém získávání kvalifikace a nespoléhají se pouze  na školství.

Vzdělávání učňů

Již dva roky je dm jako reprezentant drogistické  branže aktivní v Sektorové  radě  pro obchod  a marketing  s cílem   zasadit se o  opětovné   obnovení   učňovského   oboru   drogista   v České republice a opětovné etablování povolání drogista v moderním pojetí.  „Aktivním zapojením se do  činnosti Sektorové rady  můžeme významně   přispět   ke  slaďování  potřeb kvalifikovaných odborníků s nabídkou na trhu práce, podporovat   vzdělávání v drogistickém oboru a spolupodílet se na přípravě odborníků v drogistické  oblasti,“ vysvětluje paní  Střížová, vedoucí resortu lidských zdrojů.

dm povodňová sbírka pro jihovýchodní Evropu

V červnu se  dm Česká  republika přidala k dm Rakousko a dalším  zemím  z koncernu dm  a uspořádala sbírku na podporu obětí  povodní v Chorvatsku,  Srbsku  a Bosně a Hercegovině.  Od začátku  června  do půlky července  měli zákazníci dm  možnost nákupem symbolického  balíčku hygienických,  pečujících  výrobků  a  produktů  pro  domácnost  podpořit  oběti  v jihovýchodní Evropě.  dm  poskytla  produkty   za  nákupní   cenu,   využila  zavedené logistické  infrastruktury v postižených oblastech a částku  získanou  od zákazníků  a spolupracovníků ve výši 460.000 CZK navýšila  o dalších  460.000  CZK.  Celkem  se  v dm  Rakousko  a  jejích dceřiných  společnostech podařilo  nasbírat 434.000 EUR.

Společně jeden pro druhého

V souladu s mottem „Společně  jeden  pro druhého“ podporuje dm již mnoho  let různé  obecně prospěšné  organizace. Společně   se  svými  partnery  dm  organizuje  oceňované  aktivity  dm preventivní   program  „Veselé  zoubky“,  dm  dobrovolnický  den   „Více  ze  života“  nebo   „dm rodinný běh“.
Již třetím  rokem  probíhal  v dm  dobrovolnický  den  „Více ze života“ s mottem „Společně  jeden pro druhého“, kterého se od dubna do září mohli zúčastnit všichni aktivní spolupracovníci  dm Česká republika. V roce 2014 tuto možnost využila více než jedna čtvrtina spolupracovníků. Svůj den   strávili  v organizacích,  které   se  starají   o  děti,   seniory,   nemocné,  zvířata  nebo   např. přírodu.  Celkem věnovali dm  spolupracovníci  3.482 hodin  dobrovolnické  činnosti  v rámci  více než  150 centrálně či individuálně  organizovaných projektů.  Projekt  probíhá  i v dalších  zemích koncernu dm.
dm  se  letos  stala  titulárním partnerem všech  dm  rodinných  běhů,  které se uskutečnily jako součást   běžecké  série  RunCzech  s mezinárodním významem. dm  rodinných  běhů, které  se postupně konaly v Praze,  Karlových Varech, Českých Budějovicích, Olomouci a Ústí nad Labem, se  zúčastnilo  celkem  více než  10.000 rodičů  s dětmi. „Velmi nás  těší,  že  jsme  mohli  celým rodinám umožnit  zažít atmosféru světového  závodu,“  sděluje  paní Střížová.

O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt  s.r.o. v České republice  zahájila  činnost  v roce 1992 jako 100% dceřiná  společnost dm drogerie markt  GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela  svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického  centra  v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard  Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm  pracuje  2.340 spolupracovníků. V obchodním roce 2013/2014 vykázala dm v České republice  obrat  ve výši 6,815 mld. CZK a upevnila tak své postavení  jedničky na trhu  specializovaných  drogerií.  Na trh uvádí mimo  jiné dm značky Balea, alverde  přírodní  kosmetika, babylove,  Das gesunde Plus, Denkmit, Sundance či úplnou  novinku Visiomax.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3