INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

Segafredo espressoSpolečnost Segafredo Zanetti CR, přední dodavatel italské kávy pro gastronomii a maloobchodní síť v České republice, letos slaví významné výročí – 20 let působení na českém trhu. V souvislosti s tímto jubileem se zástupci společnosti Segafredo Zanetti vyjádřili k vývoji a trendům ve zvyklostech pití kávy českých spotřebitelů za poslední dvě desetiletí.

Tradice pití kávy v českých zemích sahá patrně až do počátku 18. století. Zprvu se káva prodávala pouze v lékárnách, protože byla pro svou hořkou chuť považována za žaludeční lék. Popíjení kávy bylo výsadou nejbohatších vrstev a za opravdový rozvoj kavárenského života je považováno až období první republiky. Naopak v době komunismu v důsledku nedostatku kvalitní kávy i technologií si Češi oblíbili mletou kávu zalitou horkou vodou přímo do šálku, tedy tzv. turka. Ještě na počátku 90. let 20. století se v českých domácnostech ani kavárnách nepilo téměř nic jiného. Espresso se podávalo pouze v několika vybraných luxusních hotelech. V průběhu let přicházela do módy filtrovaná nebo instantní káva, ale zásadními změnami prošla česká kávová kultura až relativně nedávno. „Příchod společnosti Segafredo Zanetti na český trh znamenal průlom v šíření italské kKávovníková plantáž Fazenda Brazílieávové kultury. Stali jsme se průkopníky espressa v Čechách a v krátké době jsme expandovali do všech regionů republiky,“ říká Jaromír Bosák jednatel společnosti a dodává: „v prvních letech našeho působení na tuzemském trhu bylo hlavní náplní naší činnosti distribuce kávy do gastronomie pro přípravu originálního italského espressa. Gastronomickým provozům jsme navíc poskytovali i kompletní servis, jehož součástí bylo například vybavení profesionálními espresso kávovary, mlýnky a odborné poradenství.“

Zákazníci v českých kavárnách se však nespokojili pouze s pitím espressa. Oblibu si získal i další italský trend – pití kávových nápojů s mléčnou pěnou jako je cappuccino nebo latte macchiato. „Popularita těchto nápojů stále stoupá. Podle údajů z našich partnerských gastronomických provozů si některý z kávových nápojů s napěněným mlékem dopřeje 70 – 80 % zákazníků a pouze 20 % milovníků kávy si pochutná na klasickém espressu,“ doplňuje Miroslav Splavec, certifikovaný barista společnosti Segafredo Zanetti.

Aktuálním trendem mezi zákazníky je kromě jednoduché přípravy kapslové kávy v domácnostech nebo v kancelářích také podpora standardů fairtrade, které garantují dodržování závazných mezinárodních kritérií spravedlivého obchodu. Koncept fairtrade podporuje drobné pěstitele kávy a zlepšuje tak jejich hospodářskou a sociální situaci. Prodejem fairtradové kávy TikTak nebo kávy Alleanza z certifikovaných plantáží Rainforest Alliance zlepšuje společnost Segafredo Zanetti kvalitu života místních farmářů a podporuje udržitelnost zemědělství a ochranu životního prostředí v oblastech kávovníkových plantáží.   

Segafredo Zanetti 20 let v ČR copyZákladní podmínkou k tomu, aby si čeští konzumenti oblíbili pití kvalitní, chutné a zdravé kávy je především její správné podávání, s čímž souvisí profesionální školení zaměstnanců kaváren a restaurací. Majitelé gastronomických provozoven si bohužel stále dostatečně neuvědomují ekonomic

ký potenciál, jaký jim může správné servírování kávy přinést. Pokud zákazník ochutná opravdu dobrou a kvalitní kávu, bude se na ni s radostí vracet. „Jsme přesvědčeni o tom, že o kvalitě podávaného espressa rozhoduje v 70 % lidská ruka a za špatně připravenou kávu může ve většině případů obsluha kávovaru,“ říká Petra Knapová marketingová specialistka společnosti Segafredo Zanetti a dodává: „našim cílem je proškolit nové baristy ve správné přípravě italského espressa, ale také ukázat, jak má naše káva chutnat. Z toho důvodu provozujeme již od roku 2006 Školu kávy Segafredo, kterou prošlo jíž více než 2 500 absolventů. V současnosti nabízíme kurzy i široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni milovníci kávy, kteří chtějí proniknout do tajemství přípravy dobré kávy.

www.segafredo.cz

www.facebook.com/SegafredoCZ

www.facebook.com/SkolaKavySegafredo

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3