INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Sedmý ročník inovačních voucherů, který spustilo Jihomoravské inovační centrum s podporou Brna, přináší větší šance místním firmám. O stotisícové poukazy na výzkum se dosud ucházely společnosti z celého světa, nyní o ně mohou žádat pouze podniky se sídlem či provozovnou na jižní Moravě. Brno dá letos na spolupráci firem s vědci opět 4 miliony korun, voucher tedy získá nejméně 40 firem. Žádat mohou do 29. dubna.

JIC přišel v roce 2009 s inovačními vouchery jako vůbec první v Česku. „Projekt se úspěšně rozšířil do dalších krajů a v těchto regionech je omezený jen na místní firmy. Proto jsme se rozhodli vyjít vstříc jihomoravským podnikům a letos vouchery nabídnout pouze jim,“ vysvětlil Jiří Hudeček, ředitel JIC.

Novinkou je i to, že voucher mohou firmy uplatnit u výzkumných organizací po celé České republice i v zahraničí. Ještě loni přitom bylo možné spolupracovat pouze s brněnskými vědci. Pokud firma hledá vědce se zaměřením, které brněnská výzkumná centra nenabízí, může se nově obrátit i na výzkumníky mimo region.

Díky voucherům vylepšují firmy své výrobky a služby a výzkumníci jim pomáhají i s lepší organizaci výroby nebo nastavením výrobních linek. Získat na to mohou  až 100 tisíc korun a pokud uspějí, přidají k tomu vlastní finance ve výši čtvrtiny žádané částky. Od roku 2009 rozdělilo Brno téměř 300 podnikům vouchery za celkem 32 milionů korun. Podle evaluace z roku 2013 se každá koruna vložená městem do voucherů vrátí pětkrát v horizontu pěti let.

JIC se už od počátku soustředí na to, aby byl proces podání žádosti co nejrychlejší a nejjednodušší. Po domluvě s konkrétními výzkumníky vyplní podnikatel online formulář na www.jic.cz/voucher, nad kterým stráví nejvýše dvacet minut. Do jednoho měsíce po uzávěrce pak ví, jestli uspěl. I letos se o tom rozhodne prostřednictvím veřejného losování, které se uskuteční 26. května v rámci dne otevřených dveří na JIC.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3