Celkový obrat 95 milionů korun dosáhla v roce 2014 společnost Stil trade z Libišan na Pardubicku. Letos plánuje firma, zaměstnávající 30 lidí, zvýšení tržeb na více než 100 milionů. Zatímco loni tento přední český výrobce a distributor školních potřeb, papírenského zboží a dárkového balení a doplňků vykázal hospodářský výsledek před zdaněním 4,2 milionu korun, letos počítá s navýšením hrubého zisku na 7 milionů.
Informoval o tom jednatel a spolumajitel libišanské rodinné firmy Jiří Kotlant s tím, že export se na celkových prodejích Stil trade podílí 16 procenty a směřuje především na slovenský trh. Loni společnost vyvezla zboží za více než 13,6 milionu korun, což představovalo téměř 40procentní meziroční nárůst. Další vzestup exportu na 17 milionů plánuje Stil trade v roce 2015. Proto také firma posílila obchodní skupinu zajišťující prodej na Slovensku.
„Letošní plánované navýšení celkového obratu stavíme hlavně na rostoucí poptávce po kvalitních školních pomůckách. V dubnu, kdy tradičně startuje naše hlavní letní sezóna, jsme zaznamenali meziroční vzestup předobjednávek o 300 procent. Do konce srpna potom počítáme s prodejem zboží za 45 milionů korun. Oproti loňské sezóně, kdy jsme ve stejném období utržili 30 milionů, je to výrazný nárůst,“ konstatuje Jiří Kotlant. Školní sortiment Stil trade do svého portfolia zařadila před sedmi lety, což bylo podle majitele firmy velmi dobré rozhodnutí. Loni byl podíl tohoto nosného programu na celkových tržbách společnosti již třetinový a v letošním roce dosáhne podle předpokladu 40 procent.
Plných 90 procent ročního obratu Stil trade zajišťuje v maloobchodní síti. V Česku zboží se značkou Stil nabízí zhruba 1000 a na Slovensku asi 200 většinou specializovaných prodejen, včetně významných knihařských a papírenských obchodních sítí. Třetinu celkových tržeb potom Stil trade realizuje ve velkých řetězcích jako jsou hypermarkety Globus, Tesco Stores a COOP Terno, na Slovensku je to pak RVS Carrefour. Část prodejů libišanská firma uskutečňuje také prostřednictvím vlastního e-shopu.
Stil trade, s. r. o., na trh dodává široký sortiment aktovek, batohů a dalších školních pomůcek a potřeb, ale také kalendářů a diářů, dárků a dárkového balení. Přibližně 80 procent zboží společnosti pochází z vlastní produkce s originálním designem. Dlouhodobou firemní strategií je nabídnout zákazníkům nejen atraktivní modely, ale především výrobky s dlouhou životností a zdravotní nezávadností.
Moderní kolekce Stil pro školní i volnočasové aktivity splňují všechny technické, zdravotní a bezpečnostní nároky a patří proto k nejvyhledávanějším na trhu. Nemalou měrou tomu přispívají i vlastní grafické návrhy odpovídající náročnému vkusu mladé generace, které pečlivě vytváří kreativní studio firmy Stil trade.
„Pociťujeme sílící poptávku po praktických produktech vyrobených z kvalitních a pevných materiálů, které snesou každodenní manipulaci. Zákazníci samozřejmě požadují také pohodlné nošení batohu, což zajišťuje ergonomický tvar těchto výrobků,“ zdůrazňuje Jiří Kotlant. Na základě dlouhodobého sledování a vyhodnocování aktuálních potřeb uživatelů proto letos v Libišanech přistoupili ke změnám v konstrukci a technických parametrů sortimentu aktovek a batohů s cílem dalšího zvýšení jejich funkčnosti.
Zejména u kolekce Kids pro nejmenší školáky došlo ke kompletním změnám co se týče vhodných tvarů a rozměrů tak, aby byly co nejlépe splněny náročné požadavky na toto školní vybavení. Aktovky a batohy mají, kromě pevného dna, inovovaný zádový panel a odlehčenou konstrukci. U batohů pro teenagery a studenty byl pak změněn tvar nosných popruhů, vytvořena pohodlnější a prodyšnější zádová část a bylo optimalizováno rozčlenění vnitřního prostoru společně s přidáním praktických kapes na láhev či pláštěnku. „Kromě zásadních změn v ergonomii, majících příznivý vliv na zdravý vývoj dětí, dostaly naše školní aktovky a batohy z trendové kolekce pro tento rok i nové vysoce funkční reflexní bezpečnostní prvky,“ dodává jednatel a spolumajitel rodinné firmy Stil trade z Libišan Jiří Kotlant.
(tz)