Přesně 1. dubna uplynulo deset let od vzniku společnosti ARMEX ENERGY, a.s. Z malé firmy o několika lidech se stal významný hráč na energetickém trhu s více než 100 zaměstnanci. A jak říká ředitel firmy Jan Nesměrák, prvních deset let byl jen pouhopouhý začátek...
Tak jaká byla z vašeho pohledu první desítka?
Přirovnal bych ji k jízdě na prudké sjezdovce s úspěšným projetím všech branek a s velkým zrychlením v cílové rovině. O tom svědčí i to, že stále patříme k několika málo dodavatelům, kterým i dnes přibývají zákazníci. Ale jak říkám, první desítka – to byl jen rozjezd.
Jak si v současné době firma stojí?
Myslím, že si vedeme dobře. Elektřinu a zemní plyn dodáváme více než 33 000 zákazníků. Jen loni k nám přešlo dalších zhruba 6000 klientů. To považuji v době, kdy má mnoho lidí fixované smlouvy, za slušný úspěch. Zároveň se těšíme důvěře i větších odběratelů. Mezi takové patří třeba společnosti Botas, Elite nebo Pivovar Pernštejn.
Čemu tedy vděčíte za to, že jste stále mezi těmi „vyvolenými“, na které se obrací stále noví zákazníci?
Myslím, že klíčové je to, že nevyužíváme podomní prodej a zakládáme si na otevřeném a férovém přístupu k zákazníkovi. Důvěra! To je to, co dlouhodobě budujeme a posilujeme. Místo, aby jim někdo vylamoval dveře, mohou se s námi potkat na některé z více než 20 kamenných poboček, kterých bude i v budoucnu přibývat.
A vaše dlouhodobé cíle?
Naším cílem je patřit mezi desítku největších firem na trhu s elektřinou a plynem. Ale nebude to snadné, nepoužíváme totiž metody, které by nás dostaly na 100 000 zákazníků v krátkém čase. Přesto jsem přesvědčen, že se nám to podaří.
Existuje něco, co vás v současné době na trhu s energiemi trápí?
Trápí mě určitě současná pozice zákazníků a chování některých dodavatelů vůči nim. Bohužel, v některých konkrétních případech, které osobně znám, se zákazníci nedovolají spravedlnosti ani u státních orgánů, které by měly nad férovou soutěží dohlížet. Některé dokumenty, které by zákazníky měly chránit, jsou pak ve skutečnosti spíše cárem papíru.
Co si přejete pro dalších deset let fungování firmy?
Především spokojené odběratele, kteří jediní mohou být klíčem k úspěchu. To si uvědomujeme všichni napříč naší firmou. A věřím, že to tak cítí i naši zákazníci.
(kčr)