Nárůstem obratu o 5,85 % na 7,214 mld. CZK oslavila dm v České republice v právě ukončeném obchodním roce 2014/15 překročení 7miliardové hranice obratu. Při konstantním počtu prodejen dm (220) zaznamenala dm Česká republika v porovnání s předchozím rokem výrazně dynamičtější růst.
„V souvislosti s kampaní VŽDY VÝHODNĚ® jsme v uplynulém obchodním roce výrazněji komunikovali naši strategii dlouhodobých cen a dlouhodobě jsme snížili ceny u více než 3.000 produktů. Toto je jedno z mnoha opatření, kterými chceme prohloubit důvěru našich zákazníků a podpořit sounáležitost s jejich nejoblíbenější drogerií,“ vysvětluje Gerhard Fischer, jednatel dm drogerie markt s.r.o.
Stále oblíbenější dm
Prestižní ocenění „Obchodník roku s drogerií a parfumerií 2014“ a „Czech Superbrands Award
2015“ získaná v uplynulém obchodním roce dokládají, že dm se u zákazníků etabluje jako stále oblíbenější místo nákupu drogistického zboží. Vítězství dm kampaně „Už dnes myslím na zítřek“ v soutěži TOP odpovědná firma 2015 v kategorii „Udržitelný produkt“ potvrzuje, že dm svou snahu být vzorem svému okolí bere opravdu vážně.
Úspěch ve dvanácti zemích
Obrat mateřské dm Rakousko s jejími dceřinými společnostmi (Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko a Makedonie) uskutečněný v celkem 1.480 prodejnách dm stoupl v uplynulém obchodním roce o 6,7 % na 2,046 mld. EUR.
Celá skupina dm včetně dm Německo dosáhla v obchodním roce 2014/15 v 3.224 prodejnách obratu 9,075 mld. EUR, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 9,0 %. dm má po celé Evropě 55.143 spolupracovníků dm. V dm Česká republika bylo k 30. 9. 2015 zaměstnáno 2.485 spolupracovníků, v dm Rakousko a jejích dceřiných společnostech pak 16.545 spolupracovníků.
Rozmanitější, větší, krásnější, lepší
Téměř každá sedmá prodejna dm v České republice byla v uplynulém obchodním roce ve velkém stylu modernizována nebo byla otevřena v novém designu. Průměrná plocha prodejen se zvětšuje ve prospěch nabídky rozšířeného sortimentu a posílení nákupní atmosféry. Podstatná část z celkové sumy investic ve výši 120 milionů CZK (115 mil. CZK) směřovala v uplynulém obchodním roce do nového vybavení prodejen dm: To podtrhuje značku dm, umožňuje zákazníkům spolehlivou orientaci a přináší jedinečnou nákupní atmosféru. „Zdůraznili jsme stávající sortiment, např. kategorie pleťové kosmetiky je nyní adekvátně k tomuto sortimentu zvýrazněna pomocí nevtíravě působivého osvětlení,“ informuje Markéta Kajabová, vedoucí resortu expanze, a pokračuje: „V oblasti ústní hygieny jsme instalovali tzv. hotspoty, které mají za cíl upozornit zákazníky na novinky v sortimentu a poskytnout jim na jednom místě dostatek informací potřebných pro jejich rozhodování při nákupu.“
Orientaci zákazníkům na prodejně usnadňují nové designové elementy, tzv. depoty: stávající depot zdravé výživy v novém designu nově doplňuje depot baby. Kategorie vůní a dekorativní kosmetiky byla nově uspořádána a zvýrazněna prostřednictvím tzv. voute.
Sortimentní optimalizace na jaře letošního roku umožnila v některých prodejnách rozšíření sortimentu o dalších až 500 nových položek. V polovině dubna představila dm svou novou, již 23. dm značku dmBio a vyplnila tak poslední mezeru dm značek v kategorii biopotravin. Zákazníci novou dm značku přijali s nadšením
Práce v dm znamená neustálý rozvoj
Spolupracovníci dm ve všech oblastech společnosti mají četné možnosti dalšího vzdělávání, a to jak po odborné, tak po osobnostní stránce. Téměř 50 spolupracovníků se vedle své každodenní pracovní náplně věnuje také odborné trenérské či lektorské činnosti v rámci interních vzdělávacích programů. „Nově se zabýváme tématy, jako jsou Ergonomie na pracovním místě či specifický Recruiting pro vedoucí pracovníky,“ vysvětluje Markéta Kajabová a dodává: „Naše vzdělávací programy a programy dalšího vzdělávání se vyvíjejí v čase s cílem, aby spolupracovníkům dm pomáhaly vyhovět neustále rostoucím nárokům zákazníků. V současné době rozvíjíme programy dalšího vzdělávání v oblasti drogistického zbožíznalství, a to jak po jeho obsahové, tak formální stránce. Drogistické zbožíznalství pomáhá dm spolupracovníkům v prodejnách získat důležité odborné znalosti, které často po vyučení pracovníkům chybí, ale zákazníky jsou velmi oceňovány.“
Již několik let se dm cíleně zabývá tím, jak ještě více zajistit lepší rámcové podmínky pro sladění profesního a rodinného života. Ať už se jedná o flexibilní uspořádání pracovní doby pro pracovníky centrální správy, nabídku pracovních pozic na částečný pracovní úvazek či proces opětovného zapojení žen do pracovní činnosti po jejich návratu z mateřské a rodičovské dovolené.
Už dnes myslím na zítřek
Inovativní vzdělávací kampaň „Už dnes myslím na zítřek“ v květnu a červnu letošního roku upozorňovala zákazníky na to, že ohleduplně k přírodě se může chovat každý z nás, a to bez omezení stávajícího životního stylu. Důraz byl kladen na propojení člověka a přírody a zodpovědné nakupování. „S cílem ukázat našim zákazníkům, že i jedinec může každým, byť malým, ale zodpovědným činem přispět k zachování Země pro budoucí generace, jsme vedli zákazníky k zodpovědnému nakupování a zabývali se tématy, jako jsou biopotraviny a fair trade produkty nebo např. k přírodě šetrná péče o domácnost,“ přibližuje Markéta Kajabová hlavní myšlenku kampaně.
dm nejen usiluje o edukativní působení na své zákazníky, ale sama jde příkladem. „Na začátku letošního roku jsme se rozhodli rozšířit vozový park dm o služební automobily s pohonem na zemní plyn,“ sděluje Markéta Kajabová. Služební cesty spolupracovníků dm budou díky těmto vozům ekologičtější. Nemalým přínosem vozů na CNG je snížení emisí v ovzduší a nižší provozní náklady.
Ofenziva dlouhodobých cen má úspěch
„Jsme velmi pyšní na to, že se nám evidentně daří přinášet svým zákazníkům relevantní komplexní nabídku a že nás díky tomu vnímají jako sympatické, autentické a nezaměnitelné nákupní místo,“ vysvětluje Martina Horká, vedoucí resortu marketing & nákup, úspěšný vývoj dm jako výsledek společné práce. Obrat dm roste v souvislosti se strategií dlouhodobých cen, kterou ofenzivně zdůraznila kampaň VŽDY VÝHODNĚ®, jež odstartovala v únoru letošního roku: více než 2.000 produktů bylo dlouhodobě zlevněno. „Tím jsme naši garanci dm dlouhodobých cen posunuli ještě o stupeň výše. Kdo se rozhodne pokrýt svou potřebu drogistického zboží v dm, může si být jistý, že nakoupí vždy výhodně – a to dnes stejně jako zítra a bez nutnosti pořizování velkých zásob. Nemusí tak ztrácet čas sledováním krátkodobých akčních nabídek,“ zdůrazňuje Martina Horká a pokračuje: „dm dlouhodobé ceny garantují, že každé snížení cen u dm trvá minimálně čtyři měsíce. Domníváme se, že naši zákazníci nechtějí svůj volný čas trávit sledováním akčních cen, ale chtějí nakoupit tehdy, když zboží právě potřebují.“ V průběhu kampaně VŽDY VÝHODNĚ® byl počet dlouhodobě zlevněných položek dvakrát navýšen až na současných více než 3.000 produktů.
Jubilea dm značek
O dlouhodobé oblíbenosti dm značek svědčí hned tři letošní jubilea dm značek. Balea je na trhu již 20 let, vůbec první dm značka Denkmit pak již 25 let. Své jubileum slaví letos také značka Dontodent, se kterou se zákazníci v prodejnách dm mohou setkávat již rovných 20 let.
„Společně jeden pro druhého“: Člověk pro člověka
Ve spolupráci s významnými partnery opětovně uskutečnila dm v uplynulém obchodním roce oblíbené CSR iniciativy jako je dm preventivní program „Veselé zoubky“, dm dobrovolnický den
„Více ze života“ a „dm rodinný běh“.
Do dm preventivního programu „Veselé zoubky“ se letos zapojilo dalších 45.000 dětí, což je o 5.000 více než před rokem. Celkově spolu se zhruba 10.000 dětmi, které se programu zúčastnily v některém z obchodních center po celé České republice v rámci tour „Veselé zoubky“, tak program oslovil již 200.000 dětí.
V roce 2015 se dm opět stala titulárním partnerem dm rodinných běhů, jež jsou součástí běžecké série RunCzech mezinárodního významu. dm rodinných běhů, které se konaly v Praze, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Olomouci a Ústí nad Labem, se zúčastnilo téměř 13.000 lidí. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 3.000 malých a velkých běžců, často celých rodin.
Nová CSR kampaň dm pomáhá dětem
Společně s organizací Charita Česká republika zahajuje v těchto dnech dm svou novou CSR iniciativu „dm pomáhá dětem“. dm garantuje, že v rámci této iniciativy daruje v průběhu následujícího roku nejméně 700.000 ks plenek dětem žijícím na hranici chudoby. Tuto iniciativu mohou podpořit také zákazníci tím, že darují body ze svého zákaznického konta.
Nová komunikační kampaň „Pro vše, čím MY jsme.“
Do nového obchodního roku vykročí dm novou komunikační kampaní „Pro vše, čím MY jsme.“ Kampaň rozvíjí myšlenku dosavadní kampaně „Pro každé mé já“ a zdůrazňuje, že na formování naší osobnosti mají velký vliv lidé v našem okolí. Neboť teprve vzájemná sociální interakce s ostatními lidmi z člověka vytvoří to, čím je. Je důležité nezapomínat na skutečnost, že osobnost každého člověka se v průběhu života vyvíjí a mění vlivem setkání s dalšími lidmi, zážitky a událostmi.
Právě v tomto duchu se dm vydává i v novém TV spotu novými cestami: představitelé nebyli vybráni podle svého vzhledu, ale díky jejich inspirativním životním příběhům vypovídajícím o setkáních, která měla na jejich vývoj zásadní vliv. Svůj osobní příběh může každý převyprávět na www.my.dm-drogeriemarkt.cz a přispět tak svým autentickým příběhem.
(tz)