Společnost PPL oslavila 20 let své existence. Za tu dobu si vybudovala přední místo mezi českými přepravními společnostmi, stala se součástí mezinárodní sítě a nedávno své kulatiny nepřímo oslavila doručením jubilejní dvousetmilionté zásilky. V následujících letech, kromě zavádění nových služeb a produktů, chystá navýšení distribučních kapacit, počtu zaměstnanců a větší propojení s Evropou.
„Jsem hrdý na to, že si PPL již 20 let drží na českém trhu tak vysoký standard služeb a její portfolio se stále rozrůstá. Jako součást mezinárodní společnosti DHL jsme získali nové možnosti a větší kontakt s Evropou. Rádi bychom touto cestou pokračovali i v dalších letech a doufáme, že počet námi doručených zásilek i počet spokojených zákazníků stále poroste, tak jak tomu bylo doposud,“ řekl Pavel Horák, generální ředitel PPL.
Počet zaměstnanců PPL se od roku 2006, kdy se stala součástí skupiny DHL, zdvojnásobil. V době, kdy většina velkých firem zaměstnance propouští a ruší své pobočky, plánuje společnost PPL výstavbu nových skladů a v souvislosti s rozšiřováním svých služeb, jako je například sobotní doručování, i nové pracovní pozice.
Roste také síť výdejních a prodejních míst, takzvaných ParcelShopů. Jejich počet už přesáhl 700 a v budoucnu by jich mělo fungovat až 2000. V nejbližší době se zákazníci dočkají i sobotního doručování, které momentálně prochází testovacími procesy. V následujícím roce chystá PPL v rámci služby Connect zavedení nové etikety, která bude stejná pro všechny země, které Connect využívají – Česká republika, Polsko, Slovensko, Německo a země Beneluxu, a výrazně zjednoduší zasílání zásilek do zahraničí. Další novinkou bude spuštění nové webové aplikace Moje PPL, díky níž získají zákazníci mimo jiné i neustálý dohled nad svými zásilkami.
V souvislosti se silným rozvojem e-commerce plánuje PPL do roku 2020 zjednodušit a zrychlit formy komunikace výhradně přes „smart aplikace“. Značné usnadnění v dodávání zásilek by také mělo přinést zavedení doručování ve dvou denních vlnách. Doručení tak bude možné ještě v den objednávky. Příjemci budou mít navíc možnost nechat si balík poslat například k sousedovi, bez nutnosti plné moci, nebo na takzvané „safe place“ (bezpečné místo). V tomto případě kurýr zanechá zásilku na jakémkoli místě, dle přání příjemce – například ve vybrané posilovně nebo v restauraci. Zákazníkům internetových obchodů by navíc mělo vyzvedávání zásilek ulehčit zavedení balíkomatů a balíkových schránek. Ty fungují už v řadě evropských zemí a těší se velké oblibě. Zákazník si díky nim může vyzvednout objednané zboží kdykoli a bez čekání.
(tz)