INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ivo Ulich ve vzorkovne foto zdroj Mt 5Po tříletém úsilí byl v minulém roce úspěšně završen spor společnosti M&T, českého výrobce designového kování, ohledně nepovolené výroby a distribuce napodobenin jejich původního originálního kování Entry, Trinity a Entero. Civilní žaloba z titulu zásahu do práv k průmyslovému vzoru a nekalé soutěže proti společnosti MP KOVÁNÍ s.r.o. byla Městským soudem v Praze pravomocným rozhodnutím ukončena - úspěšně pro českého výrobce. Žalovaná strana nesmí distribuovat a jinak užívat dovážené nelegální napodobeniny třech designových klik českého výrobceM&T. V rámci českého prostředí ochrany designu jde o jedno z průlomových soudních řízení v rámci průmyslových vzorů a jejich ochrany.

Na snímku Ivo Ulich ve vzorkovně

Kování Entry, Trinity a Entero bylo českou firmou M&T navrženo a vyrobeno v roce 2006, po jeho uvedení na trh se první napodobeniny na českém trhu objevily cca v roce 2009. „Po zjištění přítomnosti těchto falzifikátů na českém trhu jsme se samozřejmě jako první krok snažili spojit s distributorem a dohodnout na stažení daných výrobků z trhu. Následovalo více jak roční oddalování a průtahy v jednání. Proto nám nezbylo nic jiného, než celou záležitost postoupit civilní žalobě, což pro nás samozřejmě znamenalo mnoho formálních procedurálních kroků a důkazních dokladů o pravosti našich původních autorských návrhů,“ popisuje Ivo Ulich, majitel rodinné společnosti M&T, českého výrobce designového kování.

Mezi jinými musely být doloženy konkurenční vzorky, katalogy, fotky a výpovědi svědků o nekalosoutěžním jednání ze strany konkurence. „V podstatě pod tíhou předložených důkazů prokazujících naší původní originální tvorbu a nekalé jednání protistrany, došlo v loňském roce v rámci soudního jednání k soudnímu smíru a protistrana distribuující napodobeniny našeho produktu, ustoupila a pravomocným rozhodnutím musí tyto falzifikáty od portugalské společnosti Tupai stáhnout z českého trhu. Nicméně nic jí během těch tří let jednání nebránilo, tyto nepůvodní okopírované výrobky prodávat a vytvořit díky tomu finanční zisk ve svůj prospěch. Což samozřejmě není v pořádku,“ glosuje závěrem Ivo Ulich a dodává: „Naše kování je bohužel napodobováno velice často a podobných případů evidujeme daleko více. Každý s rozdílným postupem a řešením. Nicméně toto je první výrazný úspěch v rámci soudních sporů a já doufám, že v podobně úspěšném duchu se nám podaří završit i ty další.“

Originální, kvalitní a úspěšný design výrobků M&T je jakožto autorské dílo a průmyslový vzor chráněn příslušnými právy duševního vlastnictví. Jelikož duševní vlastnictví chránící inovativní a tvůrčí charakter výrobků M&T má klíčový význam pro další rozvoj firmy, společnost Material & Technology s. r. o. svoje duševní vlastnictví aktivně uplatňuje proti nedovoleným napodobeninám. A stejně jako kterákoliv jiná moderní firma na celém světě, bude i nadále své duševní vlastnictví důsledně chránit a uplatňovat proti nekalé konkurenci.

Historie Material & Technology s.r.o.

Společnost Material & Technology s. r. o. byla založena v roce 1997 s cílem vyvíjet, vyrábět a uvádět na trh neustále nové designové, konstrukčně a technologicky ojedinělé produkty. Rok 1998 byl rokem, kdy bylo navrženo logo M&T pro dveřní a okenní kování, které je od roku 2001 samozřejmou součástí všech produktů a od roku 2007 je nové logo registrováno jako ochranná značka pro státy EU. Značku charakterizuje výroba designových řad klik z masivní mosazi, technologicky vyspělé zázemí, ovšem současně s velkým podílem ruční práce, neustálé inovace a precizní řešení všech detailů výrobků. V roce 1999 byla vyrobena a uvedena na trh první klika a první hranatá klika v Evropě byla navržena v roce 2004. MADE EXPO 2012 v Miláně – mezinárodní veletrh, na kterém byla představena kolekce kování Minimal/Maximal a o rok později získala mezinárodní prestižní ocenění za design RED DOT. Od roku 2015 je soustředěna výroba a obchodní centrála do nové výrobní haly v Dobrušce poblíž Rychnova nad Kněžnou.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3