INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

cormŽaloba konkurenčního výrobce krémů na ruce skončila tvrdě omezujícím rozhodnutím Okresního soudu v Bratislavě. Díky rychlým a nákladným opatřením však česká firma CORMEN své postavení na slovenském průmyslovém trhu neztratila.

Společnost CORMEN z Bystřice nad Pernštejnem na Žďársku, přední český výrobce pracovní kosmetiky, drogerie a chemie pro různá průmyslová odvětví, pokračuje v dlouhodobém růstu výkonů. Zatímco letos ryze česká firma s 50 zaměstnanci předpokládá 14procentní meziroční navýšení celkového obratu na 155 milionů korun, v roce 2017 se chce dostat na 176 milionů tržeb.

Informoval o tom jednatel společnosti ing. Vladimír Čížek s tím, že CORMEN zaznamenává růst také v objemech výroby. Jestliže loni na průmyslový trh u nás a v zahraničí dodal 5220 tun produktů, v roce 2016 to podle předpokladu bude 6 tisíc tun. „Aktuálně máme v nabídce 245 výrobků a dalších 134 položek doplňkového sortimentu. Zhruba rovnoměrně se na našich tržbách podílejí tři hlavní výrobní programy, kterými jsou profesionální úklidová chemie, pracovní kosmetika a spotřební drogerie pro průmysl,“ říká ing. Čížek.

Více než 16 procenty se na celkových tržbách firmy CORMEN podílí export. Podnik vyváží na Ukrajinu, do Polska, Rumunska, Maďarska, na Island, do Irska, Litvy, Lotyška a hlavně na Slovensko, které se na celkovém obratu společnosti podílí 12 procenty. Prodej svých výrobků na slovenském a tuzemském trhu CORMEN z Bystřice nad Pernštejnem zajišťuje ve spolupráci se zhruba 300 distributory.

„Slovensko je dlouhodobě naší největší a nejperspektivnější exportní destinací. Naše silné postavení na zdejším průmyslovém trhu pracovní kosmetiky však v polovině září ohrozilo z našeho pohledu nepochopitelné rozhodnutí bratislavského okresního soudu. Ten vydal předběžné opatření na pozastavení dovozu, distribuce, prodeje a propagace našich krémů na ruce Isolda ve Slovenské republice, a to v inovovaných obalech, které jsme uvedli na trh v lednu 2016,“ zmiňuje stále živou kauzu ing. Čížek. CORMEN je v současnosti jedním z největších dodavatelů ochranných pracovních krémů na ruce na průmyslovém trhu u nás i na Slovensku. Krémy Isolda se na celkové produkci podniku podílejí asi 20 procenty. Ročně bystřický závod opustí až 3 miliony tub těchto speciálních výrobků v devíti druzích.

„Jsme malá firma z Vysočiny, a tak velikým farmaceutickým společnostem v oboru nemůžeme konkurovat finančními možnostmi, jenom kvalitou produktů a služeb. Konkrétně design a vizuální styl obalů jsme měli vždy originální a nezaměnitelný,“ naráží Vladimír Čížek na aktuální počínání dodavatele krémů na ruce Indulona, hlohovecké firmy Saneca Trade. Podle ní CORMEN na inovovaných tubách svých výrobků vizuálně napodobuje grafiku krémů Indulona a klamavě informuje o atestech na své krémy. Okresní soud Bratislava I. nakonec vydáním omezujícího předběžného opatření žalobě slovenské firmSrovnáníy vyhověl.

„Žalobci nepochopitelně vadí vertikální umístění názvu Isolda, které údajně může mást koncové spotřebitele v maloobchodní síti. Celková vizuální rozdílnost obalů na oba srovnávané výrobky je přitom zcela zásadní s jednoznačnou rozlišitelností, nehledě na to, že prostě nikdo nemá patent na vertikální směr hlavního textu na tubách. Díky naší orientaci na přímé dodávky do výrobních podniků a institucí se navíc na pultech obchodů v běžném prodeji naše krémy na ruce s konkurenční Indulonou v podstatě ani nesetkávají. Pokud jde o druhou část žaloby, naše Isolda má jako jediný pracovní krém na trhu skutečně doložitelné atesty prokazující hojivý účinek,“ argumentuje jednatel české společnosti CORMEN. Celou kauzu proto v Bystřici nad Pernštejnem vnímají jako nevybíravý a úmyslně vykonstruovaný útok výrobce Indulony na svého největšího konkurenta na slovenském průmyslovém trhu. Přestože s překvapivým rozhodnutím bratislavského soudu česká společnost nesouhlasí a bude se procesně bránit, nezbylo jí nic jiného, než tvrdé předběžné opatření respektovat a podřídit se mu.

Podle Vladimíra Čížka je CORMEN flexibilní organizace. Díky své pružnosti, schopnostem i nasazení pracovníků se tak české firmě na slovenském trhu podařilo během pouhých dvou dnů zajistit prodej všech devíti druhů krémů Isolda v pozměněném designu s horizontálně umístěným názvem výrobku, takže dodávky distributorům nebyly omezeny. Náklady na zajištění soudem požadovaných změn v Bystřici ovšem vyčíslili na miliony korun. Přitom již 2 miliony korun podnik stálo zavedení původního žalobcem napadeného designu! To všechno může mít negativní vliv na hospodaření relativně malé české společnosti, kterou CORMEN v porovnání s farmaceutickou Saneca Trade, vykazující desetinásobné roční obraty, určitě je.

„Žalobce chtěl nepochybně dosáhnout toho, aby na určitou dobu nebyly na Slovensku naše ochranné pracovní krémy k dostání. Získal by tak zpět trh v průmyslové oblasti, ve výrobních podnicích a institucích, který za poslední léta hlavně díky své  cenové politice ztratil,“ vysvětluje jednatel společnosti CORMEN. Dodává, že česká firma žalobci neprodleně navrhla jednání o smíru. Nicméně s jídlem roste chuť, a tak po právním úspěchu na Slovensku se Saneca Trade rozhodla postupovat stejně i v České republice a zažalovala českého výrobce rovněž u Krajského soudu v Brně. „Věříme v nezávislost českého soudnictví, které jistě rozhodne spravedlivě, zejména po zvážení argumentů obou stran,“ zdůrazňuje ing. Čížek, jednatel společnosti CORMEN.

Výrobou pracovní kosmetiky, bytové drogerie pro průmysl a profesionální úklidové chemie se CORMEN, s. r. o., zabývá od svého založení v roce 1994. Firma působí v různých průmyslových odvětvích, v potravinářství a gastronomii, ale také třeba v rozvíjejícím se segmentu aquacenter a wellness. K významným zákazníkům bystřického výrobce a jeho distributorů patří například Česká pošta a České dráhy, Škoda, Volkswagen, Penny Market, pekárny Penam, Bosch, Lasselsberger, Hotel Step Praha a další velké podniky či instituce.

Ze současných 50 zaměstnanců bystřického podniku CORMEN pracuje přímo ve výrobě pouze 15 lidí. Umožňuje to vysoký stupeň automatizace výroby a vybavení provozů špičkovými technologiemi. Do modernizace a rozšiřování výrobních kapacit ve firmě vynakládají nemalé finanční prostředky, což plně platí také pro oblast vývoje, inovací a zdokonalování produktů. Na tyto účely CORMEN ročně investuje zhruba 5 procent z tržeb, což představuje asi 7,5 milionu korun. Kromě vlastní vývojové laboratoře společnost od roku 2013 provozuje také mikrobiologickou a provozní laboratoř.

Vlastní vývoj je velikou konkurenční výhodou firmy CORMEN. V Bystřici tak mají jedinečnou možnost pružně reagovat na potřeby spotřebitelů a maximálně přizpůsobit výrobkové inovace jejich aktuálním požadavkům. Na vývoji současných pracovních krémů na ruce Isolda navíc podnik spolupracoval i se specialisty z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Výsledkem je široký sortiment, pokrývající potřeby hygieny a péče o pokožku pracovníků v různých profesích, od administrativy, až po slévače či tiskaře. „Naše kosmetika je speciální disciplína s nejvyššími nároky na kvalitu, která leckdy výrazně převyšuje kosmetiku v maloobchodní síti. Retail je zaměřen na subjektivní až iluzorní pocity, po kterých zákazník touží. U nás se opíráme zejména o reálné vlastnosti výrobků, které jsou pro jednotlivá odvětví průmyslu vyžadovány,“ říká ing. Vladimír Čížek, jednatel společnosti CORMEN z Bystřice nad Pernštejnem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3