Společnost DPD, přední přepravce v České republice i v Evropě, se dlouhodobě zabývá mezinárodní přepravou. Za tu v loňském roce firma utržila 490 milionů korun, což je o téměř 9 % více než v roce 2015. Společnost loni přepravila ze zahraničí do Česka 3 miliony zásilek, do zahraničí pak 1,5 milionu - což činí o 16 % více exportních zásilek než v předešlém roce. V roce 2017 chystá DPD řadu novinek pro firmy i koncové zákazníky. Jedná se například o zapojení do celoevropské sítě výdejních míst Pickup či edukativní workshopy a videa.
Český export v současnosti nabízí ideální podmínky pro podnikání. Dle údajů Hospodářské komory celkově loni české firmy vyvezly do zahraničí zboží za 3,88 bil. korun, z toho 3,23 bil. korun jen do Evropy. Podle společnosti DPD se růst exportních zásilek letos může vyšplhat až na 120 % oproti roku 2016.
“Jsme si vědomi síly českého exportu, který roste každým rokem. Zaměříme se proto na podporu exportérům i firmám, které zatím mají obavy rozšířit svůj byznys do zahraničí. Právě logistika je totiž velkou a nedílnou součástí každé expanze. Našim zákazníkům chceme mezinárodní přepravu co nejvíce zjednodušit, sdílet s nimi know-how z cizích trhů a být jim oporou v dalším podnikání,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
Mezinárodní přeprava s DPD trvá do Evropy průměrně dva až tři dny, u služby DPD EXPRESS jsou zásilky do EU doručovány následující pracovní den. Mezi exportními zákazníky převažují firmy zaměřené na obchodní činnost (64 %), na druhém místě pak logistiku a velkoobchod (14 %), následuje automobilová doprava a konstrukce (13 %). Z cílových zemí vede Slovensko, následováno Německem a Polskem. DPD však upozorňuje, že slovenský trh se vyznačuje velkou podobností s českým a je také většinou první zemí, na kterou se české firmy zaměří. Společnost se proto chce nyní soustředit zejména na Německo, Francii, Velkou Británii a pomoci exportním zákazníkům právě do těchto destinací.
“Díky tomu, že jsme součástí DPDgroup, druhé největší přepravní sítě v Evropě, dobře známe zahraniční destinace a místní zvyklosti. Německo, Francie a Velká Británie představují atraktivní trhy, na kterých se umíme pohybovat a DPD je v těchto zemích navíc jedničkou na trhu, což vytváří ideální podmínky pro mezinárodní přepravu z ČR,” vysvětluje Malaník.
Novinky pro exportéry i koncové zákazníky
DPD se připojí k celoevropské síti výdejních míst Pickup, kdy bude možné z ČR posílat až na 30 000 výdejních míst napříč Evropou. Portál Return my parcel umožní koncovým zákazníkům co nejjednodušší vrácení zásilek zpět do e-shopu a e-shopům vyřeší systém vratek. Online aplikace Follow my parcel bude společná pro všechny země. V rámci ní lze například sledovat kurýra na mapě v reálném čase a stejně tak může kurýr vidět, jestli se zákazník, ke kterému jede, nachází na doručovací adrese.
Mimo to společnost chystá workshopy a rozšíření již existující série videí Tipy pro podnikání o exportní témata s tipy od odborníků a zástupců úspěšných firem, které tematicky překročí hranice oblasti doručování.
Garance kvality služeb pro exportéry
DPD poskytuje v oblasti mezinárodní přepravy vysokou kvalitu služeb stejnou jako pro vnitrostátní doručování balíků. Exportérům nabízí tři typy služeb - DPD EXPRESS, DPD Private a DPD CLASSIC. DPD EXPRESS je ideální pro zákazníky, kteří potřebují přepravit zásilku v rámci EU do následujícího pracovního dne (do 18:00 hod.). Tato služba bude od března 2017 nově k dispozici na všech depech (v rámci Prahy je služba pokrytá pouze depem v Dubči). Služba DPD Private je dostupná v Evropě a hodí se jak pro e-shopy, tak menší klienty z řad B2B. Její součástí je tzv. Predict, který spočívá v tom, že příjemci dopředu vědí hodinový interval, kdy kurýr přijede. Koncoví zákazníci mají také k dispozici online aplikaci, ve které mají o doručení přehled a můžou si balíček spravovat. Se službou DPD CLASSIC jsou poté zásilky přepravovány až do 230 zemí světa. Všechny tři možnosti jsou koncipovány tak, aby si zákazníci mohli zvolit tu nejvíce vyhovující k danému účelu.
Výhody přepravy s DPD
Společnost má dlouholeté a stabilní zázemí díky své matce DPDgroup, která má zastoupení ve 26 evropských zemích. DPD má tak přehled o novinkách a inovacích na celém trhu, což přináší nespornou výhodu - orientuje se stejně dobře jak v Čechách, tak v zahraničí a své zkušenosti z ostatních zemí umí efektivně implementovat do celé sítě. V rámci mezinárodního propojení zákaznické péče v případě potřeby poskytuje také odbornou pomoc a informace, jak vzniklé situace řešit.
Více informací naleznete na: www.dpd.cz/export.
O DPD
DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 330 zaměstnanci a 650 kurýry doručí každoročně kolem 16 milionů zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 22 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup je přepravní síť společnosti GeoPost, která s pomocí 50 000 zaměstnanců doručuje denně více než 3,6 milionu zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2015 vykázala tržby ve výši 5,7 miliard EUR.