INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

sudyPlzeňská bednářská parta má za sebou úspěšně podzimní smolení dubových sudů. Pivovar jich má ve svých sklepích plnou stovku a dodneška v nich zraje a kvasí část ležáku Pilsner Urquell. Smolení je tradiční postup údržby sudu a musí proběhnout před každým jeho naplněním pivem.

„Bednáři uvnitř sudu vypálí starou smolu a připraví si novou, která má zhruba 200 stupňů Celsia. Jejím nalitím a převalováním v sudu dojde k jejímu rovnoměrnému rozprostření – sud se tak dezinfikuje. Zároveň tato vrstva zajistí, že se pivo nebude dotýkat dřeva, aby z něj nepřebíralo nežádoucí vůně a chutě,“ vysvětluje proces Josef Hrůza, šéf bednářské party.

Prázdné sudy se z ležáckých sklepů do bednárny vyvezou dvakrát ročně, současně se smolením se na nich provádějí také potřebné opravy. „Správně udržovaný sud je takřka nezničitelný. Jde v podstatě o skládačku, vždycky se dá vyměnit nějaký díl, aby sud zase mohl dobře sloužit,“ doplňuje Josef Hrůza.

Letos na podzim vysmolili prazdrojští bednáři 13 velkých sudů o objemu cca 40 hl. Spotřebovali zhruba 160 l smůly. Další smolení je čeká zase na jaře.

• Osmičlenná parta pivovarských bednářů z Plzeňského Prazdroje je jednou z posledních v Evropě. Letos v létě se jí podařilo dostat se na krajský seznam nehmotného dědictví organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu UNESCO. Nyní již usilují o zápis do seznamu celonárodního.
• Plzeňský Prazdroj stále dodržuje tradiční postupy dozrávání piva v klasických dřevěných sudech a jako jeden z posledních v Evropě má i svoji partu osmi bednářů, kteří se o sudy i o větší dřevěné kádě starají. Pivo, které v nich zraje a kvasí, slouží nejen k ochutnávání návštěvníkům v pivovaru, ale hlavně k tomu, aby sládci mohli neustále porovnávat kvalitu a chuť ležáku, který kvasí v moderních ležáckých tancích. Pilsner Urquell tak díky nim chutná stále stejně jako před 175 lety, kdy byl poprvé uvařen, a dal tak vzniknout zcela nové kategorii piv – ležáku plzeňského typu. Dnes do ní spadá 70 % veškerého piva uvařeného ve světě.
• S celkovým prodejem necelých 11 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
• Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017. Stejné ocenění získala společnost již v roce 2016. Letos navíc Plzeňský Prazdroj dostal zlatá ocenění i za Odpovědný reporting a Strategii diverzity.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3