Obratem 9,52 miliard CZK a jeho růstem vůči loňskému roku o 11,67 % uzavřela dm drogerie markt Česká republika nanejvýš úspěšný obchodní rok 2017/18 (1. říjen 2017 až 30. září 2018). Tohoto obratu společnost dosáhla při mírně zvýšeném počtu prodejen, jejichž počet vzrostl v uplynulém obchodním roce o 4 prodejny, na celkových 228.
dm vždy dbá na vyhledávání těch nejlepších, zákaznicky atraktivních lokalit pro umístění svých prodejen, nadále investuje do zvětšování prodejní plochy prodejen stávajících a v případě potřeby přesouvá prodejní místa do zákaznicky atraktivnějších lokalit. Do průběžné modernizace prodejní sítě investovala dm v uplynulém roce více než 165 mil. CZK. Celkem 37 prodejen prošlo modernizací, částečným zvětšením či přesídlením. dm také investovala do digitálních technologií. Postupně vybavila více než 1.700 spolupracovníků prodejen dm chytrými telefony, čímž byl vytvořen základ pro zcela novou kvalitu vzdělávání i osobního poradenství zákazníkům, jakož i zrychleny procesy zbožového hospodářství na prodejně.
dm v Evropě
Mateřská společnost dm Rakousko se všemi svými dceřinými společnostmi (Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko, Makedonie a Itálie) dosáhla obratu 2,595 mld. EUR a růstu o 8,0 % (kurzově neočištěno; kurzově očištěno 2,585 mld. EUR,
+ 7,7 %). Obrat tak rostl trojnásobně dynamičtěji než počet prodejen ve stejném časovém období, jenž se zvýšil o 2,4 % na aktuálních 1.610 prodejen (plus 38). Na regeneraci a rozšíření prodejní sítě byly vynaloženy investice ve výši 101 mil. EUR. Počet spolupracovníků dm Rakousko včetně jejích dceřiných společností poprvé překročil hranici 20.000 (20.401, nárůst o 1.261 spolupracovníků), z toho 3.341 spolupracovníků zaměstnává dm Česká republika. Celá skupina včetně dm Německo dosáhla obratu 10,701 mld. EUR, což odpovídá růstu o 4,3 %. V Evropě zaměstnává dm k 30. 9. 2018 61.721 spolupracovníků a ve 13 zemích reprezentuje značku dm aktuálně 3.566 prodejen (+ 102 prodejních míst).
Vynikající vývoj dm Česká republika se odráží nejen v obratu, ale také ve výsledcích průzkumů trhu. Již pošesté v letošním roce obhájila společnost dm ocenění Mastercard Obchodník roku v oborové kategorii Obchodník s drogerií a parfumerií roku 2017 a pošesté v řadě získala i ocenění Czech Superbrands. Vynikajících výsledků dosahují i samotné produkty, které se umisťují na předních příčkách nezávislých spotřebitelských testů. Nejčerstvějším úspěchem se pyšní výrobek dmBio chia semínka, který se stal vítězem testování ve spotřebiteli respektovaném časopisu dTest.
„Uplynulý obchodní rok byl ve velké míře rokem rozvoje,“ uvádí Gerhard Fischer, předsedající jednatel dm Česká republika a dodává: „Četné iniciativy v oblasti digitalizace a inovativního rozvoje sortimentu jsou důvodem, proč se dm svou nabídkou ještě výrazněji odlišuje od konkurence. V komunikaci se zákazníky jsme představili nejen nový věrnostní program active beauty, ale vytvořili také celou řadu inovativních konceptů zaměřených na jednotlivé cílové skupiny zákazníků. Mimo to jsme mohli naše zákazníky překvapit nově zavedenou službou online shopu. Toto vše přispělo k tomu, že se pozitivní růst obratu odrazil i v pozitivním hodnocení z průzkumu trhu,“ sdělil Gerhard Fischer.
více inovací a dm exkluzivních výrobků
7.434 nových produktů našlo v obchodním roce 2017/18 své místo v regálech a stojí za vysokou inovační silou a aktuálností dm sortimentu. V obchodním roce 2018/19 vsadí dm dále na strategii odlišení se, a sice jak v sortimentu značkových výrobků, tak v sortimentu dm privátních značek. První akcenty tohoto záměru z oblasti dm privátních značek již přinesly nové značky: barvy na vlasy „Balea COLORNIQUE“ či značka punčochového zboží „Stella Jones“.
Zcela speciální místo v sortimentu pak představují nové dm exkluzivní kooperace: Ty představují novou inovativní cestu na pomezí tradičních značkových výrobků a etablovaných privátních dm značek a překvapují zákazníky svým exkluzivním konceptem. V březnu zavedla dm společně s kadeřnicemi Monou a Julií prémiovou značku vlasové péče a stylingu „Langhaarmädchen“. V červenci je následovala německá fotbalová hvězda Lukas Podolski se značkou tělové hygieny „STRASSENKICKER“ a youtuberka Paola Maria zase představila značku pleťové péče „LVLY“. I v novém obchodním roce plánuje společnost dm další kooperace
s influencery.
2,5 milionu visits na www.dm.cz
Nejvýznamnější novinkou v oblasti digitalizace bylo spuštění dm online shopu v únoru 2018. Virtuální prodejnu dm zákazníci naleznou na webu www.dm.cz. V současné době má za sebou více než 6 měsíců provozu a od jeho spuštění web eviduje přes 2,5 milionu přístupů zákazníků. V online prostředí mohou zákazníci nakupovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, z pohodlí domova a vždy, když potřebují. Tento způsob nakupování je zajímavý nejen pro cílovou skupinu zákazníků, kteří nemají svou oblíbenou prodejnu v místě bydliště či v blízkém okolí. Nově nabízí dm online shop ověření dostupnosti produktu v konkrétní dm prodejně, v přípravě je také možnost vyzvednutí zásilky v jakékoliv prodejně dm v rámci celé České republiky. dm Česká republika je tak společně s Rakouskem, Německem, Maďarskem a Slovenskem pátou zemí koncernu, která vkročila do světa online prodeje, a prvním z klasických retailerů s drogistickým zbožím v České republice.
Osvědčené cesty a inovativní milníky v dialogu se zákazníkem
V květnu představila společnost dm zákazníkům nový věrnostní program active beauty. Nový program je
pro zákazníky jednodušší a individuálnější. Zákazníci si na něj rychle zvykli, o čemž svědčí počet registrací.
Za prvních pět měsíců fungování programu použili k nákupu více než 1,5 milionu věrnostních karet a využili více než 300.000 kuponů na vícenásobné body.
Impuls trvalé udržitelnosti v sortimentu
Jako ekonomické společenství se silným fokusem na trvalou udržitelnost zohledňuje dm i při sortimentním rozhodování odpovědnost k životnímu prostředí. Pro zákazníky je to nejvíce zřejmé v označení dm sortimentu, kde jim od února 2018 usnadňuje orientaci při výběru produktů více než 2.000 tzv. „zelených“ etiket. Ty označují výrobky, které nějakým doložitelným způsobem přispívají k trvalé udržitelnosti,
a usnadňují tak zákazníkům rozhodování.
{SPOLEČNĚ} pro více ze života
V letošním roce se konal již osmý ročník na oblibě neztrácejícího preventivního programu Veselé zoubky, zaměřeného zejména na prvňáčky a jejich osvětu v oblastní zubní hygieny, ve kterém spolupracovníci dm proškolili dalších 50.000 prvňáčků v péči o ústní dutinu. Společnost dm navíc letos připravila ve spolupráci s nakladatelstvím Albatros knihu s názvem „Příběh veselých zoubků“, kterou získají nejen všechny
do programu zapojené školy, ale bude k dostání i v knihkupectvích. Podpora zdravého životního stylu nejen
u dětí, ale i celých rodin, je jedním ze základních a dlouhodobých pilířů dm. Proto v letošním roce rozšířily pole působnosti díky své oblibě také dm rodinné běhy. Tento rok poprvé si mohly rodiny s dětmi zaběhnout 3kilometrovou trasu kromě tradičních měst nově i v Liberci. Celkem se dm rodinných běhů v letošním roce zúčastnilo 17.763 příznivců běhání a zdravého životního stylu.
Spolupracovníci dm ze všech koutů republiky s potěšením využili jeden pracovní den k tomu, aby ho věnovali dobrovolnictví. 270 spolupracovníků dm od května do září podpořilo celkem 75 organizací, aby pomohli ve svém okolí a udělali z něj lepší místo pro život.
Učební obor drogista
Po ročním studiu mezinárodně vzdělávacího kurzu v oboru Drogista ve Vídni vyměnilo 10 absolventů tohoto programu svoji roli a jako lektoři zahájili v dubnu 2018 předávání svých získaných vědomostí a zkušeností v pilotním ročníku interního vzdělávacího programu dm akademie v České republice. Poprvé tak usedlo
do lavic 20 vedoucích prodejen dm z různých koutů republiky, aby s podporou vyškolených lektorů zvýšili svou odbornost a profesní kvalifikaci v oboru, který u nás v rámci vzdělávání dosud chybí. Očekáváným výstupem studia je absolvování zkoušky z profesní kvalifikace Drogista, která je autorizována Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky.
O společnosti dm drogerie markt Česká republika
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 228 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3.341 spolupracovníků. V obchodním roce 2017/2018 vykázala dm v České republice obrat ve výši 9,522 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, DAS gesunde PLUS, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio či dm značku trend IT UP.
(tz)