Společnost SAP SE (NYSE:SAP) dnes oznámila předběžné finanční výsledky za uplynulý kalendářní rok. Příjmy z nově uzavřených cloudových i softwarových partnerství meziročně vzrostly o 14 %, celkové příjmy činily 24,71 mld. eur (IFRS).
Největší nárůst zaznamenaly cloudové služby s 30% nárůstem a příjmy v hodnotě 4,99 mld. eur (IFRS). Počet zákazníků využívajících řešení SAP S/4HANA meziročně vzrostl o třetinu na 10 500.
„V roce 2018 jsme splnili či přesáhli finanční výhledy. S akvizicí analytické společnosti Qualtrics rozšiřujeme naše portfolio v oblasti řízení vztahů se zákazníky s cílem dále vylepšovat zákaznickou zkušenost. V naší inovativní strategii budeme pokračovat,“ okomentoval globální výsledky SAP Bill McDermott, CEO SAP.
Celkové příjmy z cloudových služeb vzrostly o 30 %, nově uzavřená cloudová a softwarová partnerství o 14 %. SAP S/4HANA nyní používá zhruba 10 500 zákazníků, což je o 33 % více než v předchozím roce. Jen v posledním čtvrtletí byl nárůst zákazníků SAP S/4HANA dokonce 40 %, řešení nadále adoptují globální společnosti, jako je např. Nestlé, Infosys, Hilti nebo Haribo. Stále více zákazníků také používá řešení SAP S/4HANA v cloudu, včetně Sonos nebo Hitachi High Technologies.
Úspěšná jsou i další řešení včetně portfolia pro internet věcí a strojové učení SAP Leonardo nebo řešení pro řízení lidského kapitálu SAP SuccessFactors, které je nyní lokalizováno pro 94 zemí. Klíčové řešení SAP SuccessFactors Employee Central má nyní více než 3 000 zákazníků včetně společností Volkswagen, Volvo, Yahoo Japan a města Zürich. V oblasti zákaznické zkušenosti, kde SAP představil SAP C/4HANA, vzrostl zisk meziročně o 52 % na 349 milionů eur.
„I čeští zákazníci vnímají výhody, které jim nabízí nejen řešení SAP S/4HANA či přechod do cloudu, ale celý náš koncept inteligentního podnikání. V letošním roce se nám povedlo rozšířit řady našich zákazníků především v oblasti řízení lidských zdrojů, což odráží situaci na trhu s talenty a požadavky firem na fungující HR služby, stejně jako na zabezpečení dat v souladu s důležitými regulacemi, jako je GDPR. Například světově úspěšná společnost Foxconn sídlící v České republice nasadila řešení SAP SuccessFactors s cílem vybudovat organizaci pro sdílené HR a mobilní služby pro několik tisíc zaměstnanců.,“ okomentovala Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.
(tz)