INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

a04Anna ŠperlováPodnikání žen a jejich manažerský um jsou často diskutovanou otázkou. Názory na jejich úlohu v businessu se různí, celospolečenské vnímání přínosu je však jasné a vnímané pod zorným úhlem řady až překvapivých souvislostí. Možná těžko definovat energii, kterou něžná polovina lidstva do života firem a organizací vnáší, určitě je však velmi inspirativní, vypovídá o potenciálu, jenž nehledá konce. Je to podpis seberealizace, která má smysl. Jaké názory má na ženy, které se rozhodly jít svojí vlastní cestou, Anna Šperlová, majitelka společnosti EXCELLENT PLZEŇ, která proslula zejména konferencemi EXCELLENTNÍ ŽENA v Plzni? Čtěte:

Svou profesní dráhu jste zasvětila různým projektům. Zaměstnala jste tisíce lidí v jedné z prvních personálních agentur v ČR a přivedla jste k nám také prestižní značku Fair trade a její filozofii. Čím vás tato cesta obohatila, co vám dala?

Byl to začátek mých podnikatelských aktivit a skočit ze zaměstnání do podnikání je hodně těžké. Nejdůležitější je věřit si, mít odvahu a neposlouchat řeči, že se to nepovede. Já jsem měla ještě jednu motivaci – chtěla jsem umožnit svým dětem zahraniční studium a sama rozhodovat o svém životě a práci. Byla to tvrdá cesta lemovaná úspěchy i prohrami, ale bylo to to nejlepší, co jsem udělala. Produkty Fair trade jsme dováželi spolu s dcerou, která dlouho žila v Ugandě, založila tam i aktivitu Adopce na dálku nebo postavila Česko-ugandskou nemocnici. To bylo období, kdy jsem poznala chudobu části světa, ale také si uvědomila, jak dobře se nám v Čes­ké republice žije.

Mnoho lidí si stěžuje na nefér vztahy v businessu, na nefér jednání, podrazy. Jak dnešní dobu vnímáte vy? Je jiná než před 30 lety?

Doba je určitě jiná, tehdy panovalo nadšení, že se dá konečně svobodně rozhodnout, co chci dělat. Bylo také méně byrokracie, ale hlavně vše bylo jednodušší, nálada ve společnosti nebyla tak negativní, jako je teď. A nevím, zda bych se dnes, pokud bych chtěla začít, k podnikání sama odhodlala.

Před několika roky jste se rozhodla zúročit své zkušenosti tím, že jste vstoupila na dráhu podnikatelky, která propojuje energii, nadšení, elán ostatních a snaží se inspirovat. V Plzni pořádáte dvakrát do roka konferenci EXCELLENTNÍ ŽENA. Oč jde především?

Sdružovat ženy bez ohledu na věk, vzdělání, profesi, zájmy. Vzdělávat je, zvyšovat jim sebevědomí, vidět se v jiném světle. Zastávám názor, že pokud jsou ženy vzdělané, chtějí mít vzdělané děti. Zvu do Plzně významné lektory z různých oblastí, protože ženy zajímá naprosto všechno. Ale také jim chci umožnit poznat se mezi sebou, vzniklo zde mnoho podnikatelských projektů, nápadů a příležitostí.

01Každá z konferencí přináší nová poznání, nové kontakty a nápadyCo ženám konference přináší?

Co často ženám chybí, je sebevědomí a sebeúcta, a to se snažíme ženám neustále připomínat. Každá z nás by se měla naučit mít sebe samu na prvním místě. Žena svým rozpoložením ovlivňuje celou rodinu a je důležité, aby byla šťastná. Když je šťastná, je šťastná celá rodina. A také jsem zjistila, kolik významných a podnikavých žen žije v Plzni a v celém kraji a neví se o nich, my ženy totiž o svých úspěších nemluvíme. Proto je na konference zvu, aby naznačily ostatním ženám svým příkladem, co je možné dokázat.

Již 14. konference se odehraje 30. března. Nač se mohou zájemci těšit? Jsou ještě volná místa?

Opět se ženy mohou těšit na zajímavé přednášky a zajímavé hosty. Například na psychologa Jeronýma Klimeše, který bude mluvit o partnerských vztazích. Nebo na povídání o zdravém stravování – téma pro Kateřinu Winterovou z pořadu Herbář na ČT1. Ale přijde i charizmatický šéf opery plzeňského divadla Tomáš Pilař nebo architekt Jan Soukup. O férovém obchodování bude mluvit Lenka Dobiáš Černá a na módu se zaměří Táňa Havlíčková. Bohatý bude doprovodný program, protože ženy je třeba nejen neustále vzdělávat, ale také se musí seznamovat, popovídat si, odpočinout. Vstupenky je možné objednat na webu www.excellentnizena.cz.

Jaké jsou dnešní ženy v businessu? Ambiciózní, odvážné, nekompromisní, na druhé straně plné zážitků, citu a snahy být užitečné?

Ano, jsou přesně takové. Dnešní mladé podnikatelky vyrůstaly v jiném, svobodnějším prostředí. Jsou více odvážné, mají možnost cestovat a porovnávat. Někdy ale jsou tak sebejisté, že chtějí všechno stihnout, vyrovnat se mužům a ženskost jde stranou. A to je škoda, žena má vždy zůstat ženou a zachovat si empatii a cit.

A mají to v životě opravdu složitější než muži?

To určitě ano, a i když je dnešní doba tolerantnější, přeci jen domácnost a výchova dětí je z větší části na nich. Ale my ženy umíme hospodařit s časem, umíme poznat, co je právě teď důležité a co počká. Proto toho stihneme tolik.

Potenciál něžné poloviny lidstva je však obrovský, ženy mívají skvělé nápady, možná právě díky emocím, které k nim patří více než k mužům...

Žena je dar, často nerozbalený. Když se rozvine, dokáže neskutečné věci. Podnikatelky jsou známé svojí skvělou pracovní etikou, nepřestanou pracovat, dokud není hotovo. Ženy uspějí často i tím, že mají opravdu schopnost pochopit, jak se někdo cítí a co s tím může souviset, jsou více empatické než muži. My ženy máme navíc v rukou ještě jednu mocnou zbraň – a to je výchova našich synů. Nedělejme z nich mamánky, protože oni budou jednou hlavou rodiny. Nedávno jsem četla statistiku, kolik mladých mužů ještě po třicítce je doma u maminky, a mamahotel jim naprosto vyhovuje. A opět jsme u sebevědomí – sebevědomá žena toto nedovolí.

Celospolečenská prestiž žen podnikatelek a manažerek vzrostla. Roste tedy i jejich zdravé sebevědomí?

Úspěch podnikatelek je v jejich sebevědomí, bez toho se podnikat nedá. Samozřejmě se musí neustále budovat a posilovat. Žena v podnikání má tendenci být velmi ambiciózní, má silnou touhu a odhodlání uspět. Nezbývá než si přát více a více žen-podnikatelek a více a více žen v politice. Ženský pohled na svět je skutečně více empatický, a to nám obecně v dnešní době chybí. 

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3