INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

RYKO Nová vlečka 1 kopieFirma RYKO, jedna z největších evropských opraven nákladních železničních vozů vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v zemi. Investice do čtyř kolejí o délce téměř jeden kilometr přijde skoro na 20 milionů korun.

Společnost díky tomu navýší délku nákladní vlečky o 30 procent na téměř sedm kilometrů. Celková kapacita vlečky je tak 400 nákladních vozů. Dnes firma RYKO uvedla první polovinu vlečky do zkušebního provozu. V příštím roce chce vybudovat další téměř kilometr nové vlečky.

Martin Vošta, statutární ředitel RYKO: „V dnešní době se nákladní vlečky spíše ruší. Tím se bohužel omezuje využití ekologické nákladní železniční dopravy. Vlečková síť je přitom základem pro efektivní využití železnice. Jsme jedna z mála firem u nás, která se do rozšiřování vlečky pustila. Cílem investice bylo zvýšit komfort pro zákazníky díky větším odstavným plochám. Zvýšili jsme také bezpečnost železničního provozu technicky kvalitnějším kolejištěm. Nová vlečka nám umožní zvyšovat výrobní kapacitu, dále růst a posilovat pozici jedné z největší evropských opraven nákladních železničních vozů.“

Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila firma RYKO od Českých drah. „Nechali jsme odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovali jsme dvě koleje nové s betonovými pražci,“ uvedl Martin Vošta.

Každá z kolejí má délku přes 400 metrů a na každou z nich se vejde zhruba 60 nákladních železničních vozů. Celková investice dosáhla více než 16 milionů korun. „Část ceny byly pozemky a samotné stavební práce vyjdou na 11 milionů korun,“ upřesnil ředitel firmy RYKO.

Investice do nových vleček bude pokračovat i v příštím roce. „Plánujeme ještě postavit další dvě koleje, z nichž jedna bude mít zhruba stejnou délku jako tyto dvě nové. Délka čtvrté koleje pak přesáhne 500 metrů. Celkem tak rozšíříme firemní nákladní vlečku o téměř 2.000 metrů na zhruba sedm kilometrů,“ doplnil Martin Vošta.
Firma RYKO opravuje nákladní vagóny pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i tři největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Tržby firmy se pohybují nad hranicí 400 milionů korun. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává více jak 300 lidí. Opravy železničních vagónů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.

Na snímku: Ředitel společnosti RYKO a.s. Martin Vošta (vlevo) a obchodní ředitel Jakub Šena projeli po nové vlečce prvním dvoukolím nákladního vagónu

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3