INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Valeria GazdovaValéria GazdováNa ženské rty patří správná rtěnka. To dobře příslušnice něžného pohlaví vědí. Ale jen vybrat vhodný typ a odstín nemusí stačit. Rozhovor s Valérií Gazdovou, ředitelkou marketingu česko-slovenské značky Dermacol, prozradí o nezbytném artiklu v dámské kabelce mnohem víc.

Ví se, kdy a jak ženy „objevily“ rtěnku? Jak dlouhá a rozmanitá je historie tohoto zkrášlovacího prostředku?

Úplně přesně to asi neví nikdo, ale první záznamy o barvení rtů jsou prý staré až 5000 let a pocházejí z města Ur nedaleko Babylonu. Ženy tam používaly prášek z rozdrcených drahých kamenů, který si pak roztíraly na rty. V Egyptě, kde se běžně líčily nejen ženy, ale i muži, a dokonce i děti, se ke zkrášlení rtů používal červený jíl. Přímo pro královnu Kleopatru se údajně vyráběla barva na rty z rozetřených mravenčích vajíček a z karmínových broučků, kteří poskytují jasně rudý pigment. V 16. století byla rtěnka populární zejména v Anglii v době vlády Alžběty I. Tehdy byly v módě křídově bílé tváře a krvavě rudé rty. Nejdůležitějšími přísadami k výrobě tehdejší rtěnky byly včelí vosk a nejrůznější rostliny.

Čím byla rtěnka dříve, v dobách „cudných“, a čím je v kosmetice dnes?

Ženy si rty zvýrazňovaly odedávna, ne každá doba ale takovému líčení přála. Ve viktoriánské době se například líčidla přisuzovala pouze prostitutkám a herečkám. Ostatním ženám musela stačit nenápadná pomáda na rty. Dnes patří rtěnky k nejoblíbenějším a nejpoužívanějším prvkům dekorativní kosmetiky. A nabízí se v mnoha různých barvách i podobách, aby si každá žena vybrala tu svou. Zdaleka už ale nejde jen o krásu, ale také o péči. Třeba hydratační rtěnky obsahují speciální olej, poskytující rtům až čtyřiadvacetihodinovou ochranu. Ve rtěnkách dnes najdeme i řadu přírodních látek, například včelí vosk, vosk z rýžových otrub, bambucké máslo nebo kandelilový vosk. Ten se získává z listů z rostliny Euphorbia Cerifera, pěstované v Mexiku, a vyznačuje se nádhernou vůní.

2 Iva Kubelkova jako filmov a diva s novou rtenkou Iconic Lips znacky Dermacol fo to Dermacol repro zdarmaIva Kubelková s novou rtěnkou Iconic Lips značky Dermacol Jaké jsou dnešní trendy, které barvy nebo materiály hrají prim?

Rozhodně „in“ jsou rtěnky a konturovací tužky spojené v jediném líčidle: oboustranná tužka z jedné strany obkreslí rty a z druhé je vyplní sytou barvou. Takový typ rtěnky reprezentuje i naše nová řada Iconic Lips, jejíž tváří je modelka Iva Kubelková. Tato novinka měla v červenci premiéru na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, kde je Dermacol i letos partnerem. Oblíbenou variantou klasických pevných rtěnek jsou ale pořád i rtěnky tekuté, nanášené štětečkem. Boom zažívají také růže a lesky s různými efekty, například s mega třpytem či holografickým odleskem. A nově se objevují multilíčila sloužící zároveň jako tvářenky: pod značkou Dermacol jsme takový produkt právě teď uvedli na trh pod názvem Lip and Cheek.

Je neslíbatelná rtěnka běžně na trhu, nebo je to jen mýtus a přání zamilovaných?

Dlouhotrvající, neotíratelná a neslíbatelná barva na rty už existuje. Pod značkou Dermacol ji najdete pod názvem 16H Lip Colour a jde o dvoufázovou rtěnku: štětečkem se nejprve na rty nanese barva a po zhruba minutě se přetře průhledným gelem, který barvu zafixuje. Mají ji rády ženy, ale i muži, kterým po políbení s jejich drahou už nezůstává na rtech nebo na tváři barevné srdíčko.

Co je na vývoji rtěnek nejtěžší? Dá se ještě vymyslet něco nového, neřkuli revolučního?

Základní recept na klasickou pevnou rtěnku je jednoduchý: jde o vyváženou směs olejů, vosků a barvy. Konzervanty se nepoužívají takřka vůbec: rtěnky totiž většinou neobsahují žádnou vodu, pro uchování jejich čerstvosti proto stačí přidat antioxidant. A samozřejmě parfém: nejčastěji s nádechem růže nebo fialky, protože ženy si kosmetiku často vybírají právě podle vůně. Tuto prostou recepturu je ale možné téměř donekonečna vylepšovat – to nejtěžší je vybrat, jakou z mnoha nabízených cest se vydat. V naší laboratoři v Brně teď třeba testují lesk s lip-up efektem určený pro ženy s užšími rty. Speciální složka v lesku rty při pravidelném používání prokazatelně vyhladí, zpevní, a dodá jim tak na určitou dobu žádanou plnost. Pracujeme také na čistě přírodním balzámu na rty a na balzámu pro vegany s ochranným faktorem proti slunci. A experimentujeme s leskortěnkou: ta by měla být něčím mezi pečujícím balzámem a rtěnkou s vysokým leskem.

S čím slaví Dermacol největší úspěchy a proč?

Oblíbená, zákaznicemi i bloggerkami vychvalovaná, je už zmíněná dlouhotrvající barva na rty 16H Lip Colour. Je to i proto, že odpovídá současnému životnímu stylu, kdy chtějí ženy zůstat perfektně nalíčené od rána až do večera. A nechtějí ztrácet čas tím, že se musí průběžně kontrolovat a znovu upravovat. Tahle rtěnka je tak populární, že k jejím čtyřiadvaceti odstínům přidáváme během léta ještě dva další. Vůbec největším úspěchem je ale to, že máme vedle vlastní továrny na kosmetiku v Brně rovněž svou laboratoř, kde můžeme vyvíjet a testovat nové produkty podle svých receptur. A nejde jen o rtěnky, ale o celou škálu dekorativní a pěsticí kosmetiky, s jejíž pomocí slávu a kvalitu tradiční česko-slovenské značky šíříme už v sedmdesáti zemích světa. 

ptal se Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3