Největší český online prodejce Alza.cz chce více využívat tzv. dropshipment, tedy doručování objednávek přímo ze skladů dodavatelů. Zatím takto spolupracuje s desítkami partnerů, do budoucna plánuje číslo výrazně navýšit.
Díky využití externích skladů může e-shop nabídnout zákazníkům ještě širší produktové portfolio včetně výrobků, které vyžadují specifické podmínky skladování (auto-moto, knihy). Dodavatelům tím zároveň nabízí výhody služeb tuzemské e-commerce jedničky.
Prodej formou dropshipmentu (též dropshipping) spustil e-shop bez masivnější komunikace před dvěma lety, kdy tímto způsobem začal nabízet např. knihy či pneumatiky. Úspěšnou spolupráci se stávajícími dodavateli chce Alza dále rozvíjet a nyní hledá nové strategické partnery. Pro tyto účely vznikla webu inovovaná stránka s kontaktním formulářem, kde se mohou zájemci snadno přihlásit se svou nabídkou.
„Produktové portfolio Alzy aktuálně tvoří přes 200 tisíc unikátních položek a drtivou většinu odesíláme k zákazníkům ze svých 3 logistických centrech v okolí Prahy (Horní Počernice, Zdiby, Úžice) nebo ze skladu v Senci. Přináší nám to maximální kontrolu nad logistickými procesy, nicméně posílení v oblasti dropshipmentu by nám mělo zajistit udržitelný růst sortimentu bez nutnosti držet dodatečnou skladovou zásobu,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena a dodává: „Vidíme v tom jasný trend a velký přínos pro e-shop naší velikosti, stejně jako nesporné výhody pro naše partnery i zákazníky.“
Program dropshipmentu totiž umožní e-shopu rozšířit sortiment i o segmenty, které by jinak nebyl schopen zákazníkům nabízet – např. kvůli specifickým požadavkům na skladování, XXL rozměrům, velkému množství položek či ztížené manipulaci. Typicky jde o zahradní domky, trampolíny, autobaterie nebo velké hračky (skluzavky atd.). Průkopníkem takového spolupráce byly v Alze knihy:
„Nabídli jsme celý knižní sortiment, který nyní čítá přes 60 tisíc produktů skladem. Spolupráce s Alzou se pro nás stává jedním ze silných prodejních kanálů. Díky ní se společně posouváme na vyšší úroveň služeb,“ hodnotí spolupráci jednatelka společnosti BOOKNET s.r.o. Kateřina Malíková.
Právě propracované služby a zázemí české e-commerce jedničky jsou zásadními výhodami, které Alza svým partnerům nabízí. Jedná se např. o širokou síť více než 2 000 výdejních míst, call centrum dostupné 24/7, rychlé doručení, návštěvnost na webu atd. Díky přímému doručení navíc partnerům odpadá nutnost převážet produkty mezi dvěma sklady (skladovou zásobu si řídí sami).
Přihlášení do programu je velmi jednoduché – po vyplnění kontaktního formuláře je každá žádost individuálně posouzena dle nabízeného sortimentu, požadavků a očekávání dodavatele. Pokud splní parametry spolupráce, následuje jednání o konkrétních podmínkách a poté technická implementace, jejímž výsledkem je prezentace na webu. Celý proces je otázkou několika týdnů. Od spuštění nových přehlednějších stránek se do programu registrovaly již další desítky zájemců.
Více zde: https://www.alza.cz/dropshipment