GASCONTROL je tradičním českým výrobcem a dodavatelem technologií a výrobků zejména pro plynárenství a energetiku. Specializuje se na dodávky technických řešení, včetně atypických technologií na míru zákazníka. Je odborníkem na projektování a výstavbu bioplynových a CNG plnicích stanic.
Pokud používáte automobil, je velmi pravděpodobné, že minimálně jeden prvek v jeho interiéru pochází z produkce akciové společnosti Gumotex. Za více než pět desítek let se její výroba pro oblast automotive rozrostla do šesti výrobních závodů. Spolu s dceřinými společnostmi firma dodává automobilkám sluneční clony, sedáky, různé druhy opěrek, autokoberců, ale také tlumicích prvků do karoserií. Produkty Gumotex jsou i v luxusních Lamborghini či Rolls Royce. Výrobci jsou pyšní také na dodávky pro sedmičkovou řadu BMW.
Jakou perspektivu mají maloobchodní prodejny u nás? Nakolik si dokáží říci o náklonnost zákazníků, proč je to stále zajímavý obor podnikání? Velkou měrou na tyto otázky odpovídá filozofie družstva Eso Market, v jehož čele jako předseda představenstva stojí už desátým rokem Jiří Štorch:
V loňském, jubilejním 10. ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek získala Lucie Tomášková, majitelka firmy LT Sezam s.r.o., krásné ocenění. Umístila se na první příčce v kategorii Velká firma, a to nejen s ohledem na obrat. Porota vybírala ze 115 finalistek. Úspěch paní Tomáškové je obdivuhodný, i když ona sama, jak přiznala, jej tolik nevnímá.
Vizitku jsem si s Lubomírem Dvořákem vyměnila už hodně dávno na jedné tiskové konferenci. Chtěla jsem s ním připravit rozhovor, protože značka, kterou vybudoval, si zaslouží, aby příběh, který se k ní váže, znalo co nejvíce lidí. Je to totiž příběh o hrdinství, touze, odvaze i snaze být užitečný. Jeho vynálezectví je Průmysl 4.0. s předstihem. Stále jsem však otálela. Každé léto jsem si tu vizitku zařadila do složky námětů a chystala jsem se připravit otázky, ale nakonec jsem to vždy vzdala. Myslela jsem si, že nemám šanci ho dostihnout, že jednání stíhá jednání, cesty po světě jsou jeho druhým životem. A že také tím pádem ani „nezvedá telefony“. Mýlila jsem se. Dovolala jsem se napoprvé. A setkala se se zájmem a vlídností. Majitel firmy Dvořák – svahové sekačky s.r.o. z Pohledu Lubomír Dvořák není nedostupný, ba naopak. A vy, naši čtenáři, máte tedy možnost se o proslulých svahových sekačkách Spider dozvědět zase o něco více:
Designerku Annu Marešovou jsem si přála oslovit už dříve. Věděla jsem, že ale bůhvíjakou medializaci nepotřebuje, protože se stala ikonou časopisů a internetu, a celé společnosti určitě i díky výrobku, který je prostě pro komunikaci jistou atrakcí: Venušiným kuličkám. A brzy na to: od erotických pomůcek k designu tramvaje. I toto spojení je pro novináře tím pravým ořechovým. A tak jsem své snaze se s touto ženou seznámit dala na chvíli volno. Pak jsem Annu Marešovou potkala při příležitosti setkání žen z businessu v Praze při představení dalšího ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek. Seděly jsme vedle sebe, aniž já, pronásledována myšlenkami na uzávěrku vydání a resty týdne, vůbec zpočátku tušila, koho mám po pravici. Ale slovo dalo slovo a já jsem velmi ráda, že tuto skromnou, o to více nadanou designerku obdarovanou všestranností mohu na naše stránky uvést:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...