INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ales PospisilVšichni, kdo jednají s konečným spotřebitelem o dodávce energií, ať už zastupují konkrétního obchodníka, nebo jsou v pozici aukčního zprostředkovatele, by měli podléhat stejným pravidlům. Spotřebitele jako slabší stranu obchodu musíme chránit před nekalými praktikami bez ohledu na to, kdo za nimi stojí.

Etické kodexy Energetického regulačního úřadu ani Asociace nezávislých dodavatelů energií zde nic nezmohou. Pravidla musí být vymahatelná. Centropol jednoznačně lobbuje za povinné vzdělávání a certifikaci spojenou se složením zkoušky, kterou bude garantovat státní autorita. Bez ní by nebylo možné jakoukoli formu prodeje energetických komodit realizovat. Týká se to tedy prodeje přímého i prodeje přes zprostředkovatele. Inspiraci lze hledat například v pojišťovnictví, kde se nekalé praktiky podařilo tímto způsobem výrazně omezit. Pokud spotřebitel podepíše s dodavatelem energií smlouvu, kterou si následně vyhodnotí jako nevýhodnou, zákon mu umožňuje od smluvního vztahu odstoupit. To platí i v případě, že kontrakt podepsal po zralé úvaze. Podle energetického zákona dokonce do 15 dní od zahájení dodávky energií. Pro energetické aukce tento zákon ale neplatí. Když se spotřebitel upíše aukčnímu zprostředkovateli, který není pod státní kontrolou, je chycen do pasti. Jeho protistranou totiž není velká a silná energetická společnost s informačním zázemím, ale obyčejný zprostředkovatel bez zřejmých povinností, kterého zpravidla zajímá jen jeho odměna. Do pasti se spotřebitel chytí hned dvakrát, jestliže tomuto zprostředkovali „daruje“ v aukčním prodeji exkluzivitu. V tom případě bude – bez projevu vlastní vůle – putovat od dodavatele k dodavateli. Představa, že na této cestě dojde k nejlepším podmínkám, které trh nabízí, je iluzorní.

Aleš Pospíšil,
manažer vnějších vztahů
Centropol Energy, a.s. 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3