INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

foto softwareNejcennější veličinou se stává čas. Ať jde o ten, který věnujeme sami sobě, nebo práci ve firmě. Ne vždy s ním ale umíme dobře hospodařit. Někdy jím doslova plýtváme. A pak nedokážemě stihnout další úkoly. A jak známo, čas jsou peníze. Odborníci se shodnou, že není nic horšího, než doplácet na stará softwarová řešení, která zaměstnancům jen přidělávají práci, zdržují a neodpovídají potřebám daného provozu. O čas okrádají, berou lidem trpělivost, pohodu i výkon.

Není to třeba i váš případ? Neradi přiznáváte, že... Přesto existuje nespočet možností, jak takový hendikep změnit. O tom je rozhovor s odborníkem na vývoj aplikací Tadeášem Matouškem z firmy MEMOS Software s.r.o.

Denně přicházíte do styku s firmami z různých oborů a zjišťujete, že jim běžné softwarové programy nepřinášejí takovou hodnotu, jakou by mohly... Co s tím?

Záleží na typu firmy. U malých podniků to tolik nevyniká, korporace mají často robustní a globálně nastavené systémy, ale u středně velkých a rodinných firem to bývá problém častý. Mnoho zakladatelů si stále neuvědomuje, jak může zastaralý nebo neefektivní software jejich podnik skutečně brzdit. Někdy je to otázka neznalosti – systém, který šlape už patnáct let bez problému, je dnes na hraně svých možností. Jindy je to obava ze změn, a pak také setrvačnost, zaměstnanci zpočátku nové technologie moc nechtějí. A jsou případy, kdy to majitele ani nenapadne a na klíčové procesy využívají starý dobrý Excel. Když se potkávám s těmito lidmi, rád začínám otázkou: Platíte své zaměstnance za práci, nebo za čekání na načítání a zbytečné klikání? To často spustí diskuzi o skutečné efektivitě.

Podle čeho tedy může firma zjistit, zda by měla software změnit?

Jedním z prvních kroků je provést důkladný audit svých procesů a softwarových řešení. Často se stává, že si firmy zvykly na určitý způsob práce a ani si nevšimnou, že software, který kdysi fungoval dobře, dnes už na požadavky trhu nestačí a že konkurence se díky technologiím žene vpřed. Klíčové je nezaměřovat se jen na to, jak dlouho už software ve firmě běží, ale spíše na to, jak dobře plní aktuální potřeby. Mnoho firem spoléhá na starý software nebo univerzální krabicová řešení, která jsou na první pohled levná a snadno dostupná, ale dlouhodobě nemusí být ideální. Takové softwary často nenabízejí dostatečnou flexibilitu, což firmu může ve skutečnosti zpomalovat.

Jak postupovat?

Řešení existuje, ale není to univerzální pilulka. Většinou je osvědčeným lékem správně připravená analýza a následný vývoj na míru. Ten vám umožní vytvořit řešení přesně podle potřeb dané firmy, eliminuje zbytečné kroky, zrychlí procesy, a tím výrazně zvýší efektivitu. Navíc, na rozdíl od krabicových řešení, software vyvíjený na míru roste spolu s firmou. Je navržen s ohledem na její specifické požadavky a může se přizpůsobit novým výzvám a rozvoji, což je klíčové pro dlouhodobý úspěch.

Vývoj na míru je ale spíše pro velké firmy a ty menší společnosti si ho asi nemohou dovolit...

V tom s vámi nesouhlasím. Dnes už není vývoj softwaru na míru výsadou jen velkých korporací, nýbrž je stále dostupnější i pro ty menší subjekty. Samozřejmě, v krátkodobém horizontu může vypadat levnější si pronajmout hotové krabicové řešení, ale z dlouhodobého hlediska je například webová aplikace na míru výrazně zajímavější.
Když máte vlastní software, jste jeho majiteli, a to vám dává obrovskou svobodu. Nemusíte platit žádné licenční poplatky nebo se omezovat na funkce, které nabízí pronajatý software. Naopak, možnosti jsou téměř neomezené. Můžete si systém přizpůsobit přesně podle potřeb svého podnikání, zjednodušit procesy, a získat tak konkurenční výhodu. Vývoj na míru není jen o tom, že si vytvoříte software, který vám přesně sedí, nýbrž je to investice do budoucnosti vašeho businessu a spokojených zaměstnanců i klientů. S růstem podnikání může software růst s vámi, a to bez nutnosti přecházet na jiné systémy nebo se přizpůsobovat omezením krabicového modelu.
Pro drobnější společnosti to znamená, že mohou začít s menším řešením a postupně ho rozvíjet. Důležité je, že vývoj na míru nabízí flexibilitu a dlouhodobé úspory, a zároveň pomáhá firmám škálovat jejich business, aniž by byly závislé na třetích stranách.

Čím vyvrátit zbytečné obavy z novinek?

Nebojte se vykročit jinou cestou. Na začátku to může trochu bolet, ale jakmile se do toho pustíte, zjistíte, že jste měli tento krok udělat už dávno. Naše IT softwarová firma je na trhu od roku 2003 a za tu dobu jsme úspěšně dokončili více než tisíc projektů. Spolupracovali jsme s neziskovkami, malými podnikateli, rodinnými firmami, korporacemi i státními institucemi. Ať už jste v jakékoliv fázi inovace, věřím, že vám dokážeme pomoci. Naše zkušenost je jednoznačná – opravdu to funguje.

připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3