V roce 2014 bylo v České republice založeno celkem 24 870 nových firem. Čtvrtina z nich (4 950) v prvním roce své existence změnila majitele. Ve většině případů se jednalo o ready-made společnosti, tedy firmy, které nikdy nepodnikaly a byly založeny za účelem následného prodeje. Předzaložené firmy mají nejčastěji sídlo v Praze (72 %), s výrazným odstupem následuje Brno (12 %) a Ostrava (4 %). Údaje vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.
Valašské Meziříčí se stává prvním místem, kde je spuštěn projekt „Franchisových prodejen“ pod hlavičkou předního výrobce dveří a obložkových zárubní, společnosti SOLODOOR.Zbrusu nová vzorkovna dveří s výstavní plochou 50 m2 nabízí svým zákazníkům k prohlédnutí až 20 dveřních kompletů ve všech modelových řadách, které výrobce dveří SOLODOOR nabízí. Prvním franchisantem se stal náš důležitý partner SD Valašské Meziříčí s.r.o. a výstavba nové vzorkovny byla investicí v hodnotě 500 tisíc korun českých a svým prostorem a technickým zázemím otevírá možnost pro ideální výběr dveří a zárubní včetně potřebného odborného poradenství.
Personální agentura Grafton Recruitment úspěšně ukončila svůj fiskální rok 2015. Obrat jí meziročně rostl o 22 % a dosáhl 1,296 mld. Kč. Růst agentura zaznamenala zejména v druhé polovině roku, kdy došlo k oživení trhu práce a ke zvýšené poptávce po nových zaměstnancích na hlavní pracovní poměr i v rámci agenturního zaměstnávání.
Obrat společnosti Activa se v roce 2014 vyšplhal na 1,682 miliardy korun. Jednička mezi poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří tak meziročně utržila o 40 milionů více než v loňském roce. Vyplývá to z nejnovějších statistik společnosti, které hodnotí uplynulých 12 měsíců. Oproti roku 2013 dodala Activa loni zákazníkům například o 200 tun papíru více.
Všichni mu loni u příležitosti vyhodnocení soutěže Manažer roku tleskali a vítězství mu přáli. Ing. Karel Žďárský, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Farmet a.s., vyhrál, stal se Manažerem ro-ku 2013 a pražský palác Žofín si to bude dlouho pamatovat. Od té doby se o značce, již buduje v plném nasazení přes 20 let, i o něm samotném, napsalo hodně pochvalných řádků. A aby ne. Když s vámi jen chviličku mluví, cítíte nespoutanou energii, která vyvěrá z podstaty jeho já. Nápadů je hodně, povinností přibývá a osud jde strmou křivkou k úspěchu. Jeho firma vyvíjí a vyrábí špičkové stroje pro zemědělství, prostě samé vychytávky. Profitují z nich odběratelé i značka Farmet.
Skupina MOL slavnostně otevřela čerpací stanici značky MOL na pražském Barrandově. Symbolickou pásku přestřihl Attila Dsupin, generální ředitel společností Skupiny MOL v České republice, Oszkár Világi, člen představenstva Skupiny MOL a předseda představenstva a generální ředitel SLOVNAFT, a. s., Lars Höglund, senior viceprezident Skupiny MOL pro maloobchod, Péter Szijjártó, ministr zahraničí a obchodu Maďarska, a Jan Mládek, ministr průmyslu a obchodu ČR. Další čerpací stanice MOL budou na českém trhu přibývat s postupujícím rebrandingem stanic značek Lukoil a Slovnaft – ještě letos jich bude celkem osmdesát.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...