Společnost OVUS – podnik živočišné výroby, s. r. o., ve Slaném-Kvíci je významným českým výrobcem vajec, vaječných polotovarů a specialit. Jako jediný dodává na náš trh také vařená velikonoční vejce v šesti barevných odstínech, která jsou na zahraničních trzích známá pod názvem pikniková vejce.
Co obnáší práce vrcholového manažera působícího ve třech významných firmách skupiny GASCONTROL GROUP? To bylo téma rozhovoru s Ing. Romanem Buryjanem. Je výkonným ředitelem a předsedou představenstva společnosti MATEICIUC a. s., řídí projektové oddělení havířovské GASCONTROL, společnost s r.o., kde je zároveň členem vedení, působí však také v roli předsedy představenstva GASCONTROL PLAST a. s. Navíc je třeba prozradit, že Roman Buryjan je jedním z finalistů soutěže Manažer roku 2014, i když, a to je nutné dodat, se mu do takové soutěže moc nechtělo:
Vajíčka a Štědrý den či Silvestr k sobě patří. Bramborový salát, řízky, obložené chlebíčky, cukroví, vánočka – k tomu všemu vejce potřebujeme. Zejména studená kuchyně je často doménou mužů a při přípravě obložených mís, jednohubek a podobných radostí se vyřádí a s chutí nechávají pracovat svoji představivost. Vaření je pro mužskou polovinu lidstva i chutným odpočinkem, k čemuž ženy často doplňují svou doušku: kéž by pánové relaxovali častěji! A tak dovolte, abychom i nyní, v letošním prosincovém vydání, za dodavateli vajíček špičkové kvality a výrobci vaječných specialit ještě jednou zavítali, byť jen pár řádky.
Také letošní rok byl pro většinu českých firem zkouškou schopnosti obstát v tvrdé konkurenci, a navíc v podmínkách, které podnikání značně komplikovaly. Od snížení počtu zakázek a udržitelnosti pracovních míst přes opožděné platby faktur od zákazníků až po neuskutečnění řady dříve schválených klientských projektů, na jejichž realizaci se měl GASCONTROL či některé dceřiné firmy podílet. Hovořili jsme o tom se spolumajiteli firmy GASCONTROL, společnost s r. o., Mieczyslawem Molendou a Františkem Sasynem a představiteli top managementu, výkonným ředitelem Ing. Radimem Vaško, vedoucím oddělení projekce Ing. Romanam Buryjanem a současně ředitelem akciové společnosti Mateiciuc, která je členem konsorcia GASCONTROL GROUP:
Pro nové obchodně-kancelářské centrum Nový věk v ruské Soči, představující komplex tří budov s užitnou plochou kolem 55 000 m2, hledal investor vzhledem ke složitým klimatickým podmínkám efektivní využití energií. Zelenou dostal projekt české firmy GGC Energy, s. r. o., člena skupiny GASCONTROL GROUP. Více nám k tomu řekl Ing. Filip Ovčačík, Ph.D., technický asistent společnosti GGC Energy (na snímku):
Prostředí, v němž se každodenně odvíjí běžný život českých firem i zahraničních soukromých subjektů působících na našem území, není vždy zcela ideální. Od přibývajících nekalých praktik, přežívající platební nekázně přes stále existující černou ekonomiku až po určité projevy diskriminace malých firem a živnostníků ve srovnání s postavením ostatních subjektů na trhu. Příčin je více, včetně mnohdy bezzubé či v praxi nedostatečně aplikované legislativy.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...