Češi se učí nakupovat na e-shopech, a to nejen domácích, ale i zahraničních. Letos stoupne jejich obrat o víc než 13 procent, v minulých letech tomu nebylo jinak. Nakupující jsou sice konzervativní, ale postupně ztrácejí obavy z nebezpečí, která na něj číhají v cyber prostoru. Elektronický obchod totiž skutečně funguje, a mnohdy lépe, spolehlivěji a bezpečněji než kamenné prodejny. A přesto v našich končinách ještě zákazníky určitá část nedůvěry neopustila. Stále si zboží nechávají zasílat na dobírku, i když si za to připlatí. Peníze vydají z ruky, až když si mohou na objednaný balíček sáhnout. Platí to téměř u dvou třetin uskutečněných transakcí. V tom jsme, my čeští spotřebitelé, v Evropě i ve světě naprostým unikátem. Zřejmě se v tom odrážejí historické zkušenosti, který náš národ udělal s nejrůznějšími „obchody“, jež se mu nevyplatily. A proto se stále drží rčení, že lepší vrabec v hrsti než holub na střeše.
Pavel Kačer