INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

infografika bezdratove siteSpolečnost DHL zveřejnila novou zprávu o trendech s názvem Next-Generation Wireless in Logistics (Nová generace bezdrátových technologií v logistice). Zpráva nabízí komplexní pohled na vývoj bezdrátových sítí a budoucnost internetu věcí v logistice.

Zároveň předkládá shrnutí možností využití v logistickém průmyslu včetně aktuálních ukazatelů. Na příkladech popisuje různé bezdrátové technologie a věnuje se jejich nové generaci, především možnostem, které přinese.

Síťové propojení všech, všeho a všude

O technologiích pro bezdrátovou komunikaci se hodně diskutovalo již před aktuální krizí způsobenou pandemií onemocnění COVID-19. V poslední době se zájem soustředil především na mobilní datové sítě 5G, které jsou v mnoha zemích uváděny do provozu. Technologie 5G slibuje koncovým uživatelům, firmám a provozovatelům telekomunikačních systémů mnoho výhod, mezi něž patří vyšší přenosové rychlosti, větší kapacita a individualizované služby pro novou generaci chytrých, síťově propojených zařízení.

Současný pokrok ve vývoji sítě 5G a dalších technologií bezdrátové komunikace vytváří nové příležitosti pro logistiku. Jejich využití povede ke zvyšování transparentnosti, provozní efektivity a urychlování automatizace. Pro průmyslové využití jsou optimalizovány důvěrně známé technologie, jakými jsou WiFi a Bluetooth, ale i méně rozšířené technologie, mezi něž patří LPWAN (Low Power Wide Area Networks) a satelity LEO (Low Earth Orbit) na nízké oběžné dráze Země. Nové generace uvedených bezdrátových technologií umožní další krok v komunikační revoluci, který nás posune do nového světa, v němž mohou být všichni propojeni se vším, a to kdekoli.

Vytváření zcela propojené budoucnosti pro logistiku

V nedávném průzkumu, který uspořádala společnost DHL a jehož se zúčastnilo 800 vedoucích dodavatelských řetězců, uvedlo 60 % respondentů, že transparentnost jejich dodavatelského řetězce je v současnosti nedostatečná. Respondenti označili za tři největší a nejdůležitější výzvy dosažení opravdové transparentnosti v celé délce dodavatelského řetězce, potřebu jediné centralizované platformy pro realizaci iniciativ v oblasti internetu věcí a eliminaci roztříštěného shromažďování dat z heterogenních dodavatelských řetězců. Při vytváření strategií transparentnosti jsou třemi nejvyššími prioritami transparentnost veškeré přepravy, transparentnost zásob a implementace nástrojů pro analýzu dat v dodavatelském řetězci. Celkem 75 % respondentů uvedlo, že v blízké budoucnosti plánují zavést do praxe alespoň jednu bezdrátovou technologii nové generace, aby dosáhli svých cílů v oblasti transparentnosti.

„Po transformaci odvětví nenáročných na investiční majetek mění nyní digitální revoluce v rychlém tempu také odvětví s vyšší náročností na investiční majetek, od automobilových výrobců přes výrobní podniky až po poskytovatele zdravotnických pomůcek,“ říká Markus Kückelhaus, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, odpovědný za výzkum inovací a trendů. „Naše odvětví, logistika, bude na jedné straně významným uživatelem přínosů digitální revoluce na základě internetu věcí, ale také bude pro tuto revoluci vytvářet vhodné podmínky. Přestože jsou některé části logistického odvětví již chytré a síťově propojené, způsobí nová generace bezdrátových technologií další vlnu zavádění internetu věcí do logistiky.“ V budoucnosti, v níž budou všichni a všechno všude online, se stanou pro logistický průmysl realizovatelné tři klíčové cíle:

1.Celková transparentnost: Všechny zásilky, logistické položky, veškerá infrastruktura a všechna zařízení, to vše bude síťově propojeno díky široce dostupným sítím a levným vysokovýkonným senzorům. Tím bude umožněna velmi efektivní automatizace, optimalizace procesů, rychlejší a transparentnější řešení událostí a v důsledku toho i nejlepší kvalita služeb pro firemní i koncové zákazníky.

2.Rozsáhlá autonomie: Všechna autonomní vozidla, ať se jedná o roboty v halách, nebo logistická vozidla na veřejných silnicích, spoléhají na ultra rychlou, spolehlivou bezdrátovou komunikaci pro efektivní řízení a jízdu v příslušném prostředí. Tato řešení jsou v současnosti již na vzestupu, ale nová generace bezdrátových technologií bude klíčovým faktorem, který umožní jejich široké využití a posune svět k autonomním dodavatelským řetězcům.

3.Zdokonalování prognóz: S tolika internetem propojenými subjekty se objem, rychlost a rozmanitost dat, která shromažďujeme, ztrojnásobí v porovnání s velkými daty generovanými v současnosti. Pokračující rozvoj systémů strojového učení a umělé inteligence ve spojení s ultra krátkými čekacími dobami u nové generace bezdrátových technologií odstraní omezení pro datové prediktivní systémy sestavující prognózy, plánování dodacích lhůt a vedení trasy, vyplývající z dlouhé čekací doby a nízké výkonnosti bezdrátových sítí.

Zatímco velké části předpovídaného růstu bude dosaženo pomocí technologií, které jsou pro mnoho z nás již důvěrně známé, opravdu univerzální konektivita bude vyžadovat přístupy, které dokážou nabídnout nové možnosti, včetně vyšší kapacity, většího dosahu, rychlejšího přenosu, vyšší energetické hospodárnosti a nižších nákladů.
„Rozsáhlá konektivita je výjimečným technickým a společenským úspěchem. Přestože internet věcí není v logistice nový, protože již dnes se na celém světě používá 20 miliard síťově propojených zařízení, stojíme v tomto ohledu teprve na začátku. Souběžně probíhá rychlý vývoj velkého počtu technologií, které jsou také nákladově efektivní a stále více všudypřítomné. Nyní se zvyšuje i jejich dostupnost, což náhle a v nebývalém tempu otvírá obrovské příležitosti k vývoji aplikací a praktickému využití,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident společnosti DHL s globální odpovědností za inovace a obchodní rozvoj. „Naše zpráva o trendech informuje o všech těchto bezdrátových technologiích nové generace, v hlavních rysech je popisuje a porovnává, včetně jejich omezení i možností praktického využití. Kromě toho poukazujeme také na to, jak rychle se potenciál, připisovaný těmto technologiím, stává zásadní součástí dodavatelského řetězce budoucnosti.“

Široké portfolio bezdrátových technologií nové generace slibuje dosažení výše uvedených rozmanitých cílů, které jsou často protichůdné. Součástí zprávy společnosti DHL o trendech je kapitola, která popisuje způsob fungování nejmodernějších bezdrátových technologií, upozorňuje na některé inovativní projekty realizované v logistice a přináší organizacím v dodavatelských řetězcích cenná vodítka pro jejich implementaci.

Kompletní zpráva o trendech Next-Generation Wireless in Logistics (Nová generace bezdrátových technologií v logistice) je k dispozici k bezplatnému stažení na https://www.dhl.com/next-gen-wireless-logistics.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3