INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká obchodní inspekce vydala tiskovou zprávu o výsledcích loňských kontrol internetových obchodů: "Vloni ,navštívili' inspektoři ČOI přes tisíc internetových obchodů a bez zjištění nedostatku prošla kontrolou pouze čtvrtina z nich". Za APEK (Asociaci pro elektronickou komerci), jejímž cílem je kultivace internetového obchodování v ČR a která sdružuje 369 internetových obchodů, bychom chtěli říci, že tuto aktivitu vítáme.

Po rozhovoru s ČOI také konstatujeme, že žádný z největších hříšníků nebyl členem APEK. Členové APEK, kteří mohou používat logo Certifikovaný obchod, musí totiž dodržovat přísná pravidla. Největší hříšníci, kteří se dopustili nekalých obchodních praktik či neuznání reklamace, nejsou členové APEK a certifikační pravidla stanovená APEK nedodržují, jak potvrzuje i ČOI.

Tak jako každý rok plánuje APEK i letos další aktivity v oblasti kontroly internetového obchodování. Mezi cíle Asociace patří i získávání dalších členů, kteří budou dodržovat pravidla APEK. Ti pak mohou využívat značku Certifikovaný obchod. Zákazníci tak budou mít jistotu bezpečného nákupu. APEK zároveň klade u internetových obchodníků stále větší důraz na to, zda je zboží v době objednání opravdu na skladě. E-shopy se čím dál více hlásí k tzv. Kodexu terminologie lhůt dodání, kde se zavazují, že dané zboží mají na skladě a je obratem připraveno k expedici přímo k zákazníkovi.

Internetové nakupování je stále oblíbenější. Dokládá to i meziroční růst tržeb. Zatímco v roce 2001 utržili prodejci 1 miliardu korun, o deset let později to bylo již 37 miliard korun. Výrazným způsobem narostly i počty internetových zákazníků. Před osmi lety nakupovalo na internetu 700 tisíc lidí, v loňském roce to bylo již 5,7 milionů spotřebitelů. V současnosti nakupuje na internetu 95 procent internetové populace.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3