Po rozhovoru s ČOI také konstatujeme, že žádný z největších hříšníků nebyl členem APEK. Členové APEK, kteří mohou používat logo Certifikovaný obchod, musí totiž dodržovat přísná pravidla. Největší hříšníci, kteří se dopustili nekalých obchodních praktik či neuznání reklamace, nejsou členové APEK a certifikační pravidla stanovená APEK nedodržují, jak potvrzuje i ČOI.
Tak jako každý rok plánuje APEK i letos další aktivity v oblasti kontroly internetového obchodování. Mezi cíle Asociace patří i získávání dalších členů, kteří budou dodržovat pravidla APEK. Ti pak mohou využívat značku Certifikovaný obchod. Zákazníci tak budou mít jistotu bezpečného nákupu. APEK zároveň klade u internetových obchodníků stále větší důraz na to, zda je zboží v době objednání opravdu na skladě. E-shopy se čím dál více hlásí k tzv. Kodexu terminologie lhůt dodání, kde se zavazují, že dané zboží mají na skladě a je obratem připraveno k expedici přímo k zákazníkovi.
Internetové nakupování je stále oblíbenější. Dokládá to i meziroční růst tržeb. Zatímco v roce 2001 utržili prodejci 1 miliardu korun, o deset let později to bylo již 37 miliard korun. Výrazným způsobem narostly i počty internetových zákazníků. Před osmi lety nakupovalo na internetu 700 tisíc lidí, v loňském roce to bylo již 5,7 milionů spotřebitelů. V současnosti nakupuje na internetu 95 procent internetové populace.
(tz)