Dial Telecom podal námitky mimo jiné na tyto body zadávací dokumentace:
- Zadavatel vyjádřil na straně 15 zadávací dokumentace požadavek na předložení dokladu o kapacitní možnosti systému zpracovat špičkové zatížení SMS ve výši minimálně 20.000 SMS za minutu pro každou síť jednotlivě.
Tento požadavek je zcela neodpovídající předpokládanému objemu plnění veřejné zakázky a je technicky nesplnitelný. Zpracovat 20 000 SMS za minutu pro každou síť mobilního operátora zvlášť je vzhledem k předpokládanému objemu využití služby silně naddimenzované. Příkladem může být i pražská metropole, kde se v průměru koupí 30 000 SMS, ale za celý den.
- Hodnotící kritérium komplexnost nabízených služeb s váhou 45 %.
Další závažnou vadu zadávací dokumentace Dial Telecom vidí ve způsobu hodnocení komplexnosti nabízených služeb. Zadavatel stanovil hodnotící kritérium komplexnosti nabízených služeb s váhou 45 %, což je váha, jež je způsobilá výrazné ovlivnit hodnocení podaných nabídek, avšak v žádném případě se nejedná o kritérium, které může být objektivně hodnoceno. Jednotlivá subkritéria jsou popsána tak, že řada z nich není ani způsobilá být předmětem hodnocení smlouvy (např. způsob komunikace při objednávání jízdenky zákazníkem) apod.
- Zadavatel ukládá dodavateli povinnost neprodleně, max. do 10 minut informovat o každém výpadku mobilního operátora a o každém výpadku systému prodeje SMS. Tento požadavek je neurčitý a neproveditelný.
Odůvodnění a návrhy na změnu zadávacích podmínek Dial Telecom zaslal rovněž na Dopravní podnik města Brna, a.s.
Zrušení tendru a vyhlášení nového
„Vadí nám přehnané požadavky i neprůhledná kritéria soutěže a proto jsme podali Návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Naším cílem je, aby ÚOHS výběrové řízení zrušil a byl vypsán nový – transparentní tendr, který umožní uchazečům reálně splnit požadavky zadavatele," říká Robert Horáček, produktový manažer Dial Telecom, a.s.
Více informací Vám poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)