Do roku 2011 zde byl pro podporu činností společnosti využíván starší software, který však v mnoha směrech nevyhovoval. Zejména nebyl dostatečně pružný a dodavatel téměř neposkytoval zákaznický servis. Management společnosti se proto rozhodl pro pořízení nového systému.
Vzhledem k prioritě vývozu do zahraničí byly osloveny firmy, které mají certifikaci od Celní správy ČR. Po prezentacích byly vyhodnoceny cenové a kvalitativní podmínky. Po interním schvalovacím procesu byla oslovena společnost Asseco Solutions se systémem HELIOS Orange.
Implementace systému probíhala poněkud pomaleji, než bývá u tohoto systému zvykem – důvodem bylo využívání velkého množství celních režimů a zjednodušených postupů. Byla dokončena v listopadu 2011.
„Nicméně přechod do ostrého provozu byl dobře připraven a proběhl hladce, všichni zúčastnění konzultanti prokázali vysokou profesionální kvalitu" uvedl Ing. Jiří Krchov, Trade Compliance Manager (Europe) společnosti Black and Decker a dodal: „Přínos nového systému spatřuji zejména v jeho bezproblémové funkčnosti, v provázanosti celého celního řízení, v jeho rychlosti a také ve výborné podpoře formou helpdesku."
(tz)