Effectix.com, přední český poskytovatel efektivních řešení na internetu, uvádí v těchto dnech na český a slovenský trh nástroj pro online marketing a prodej: AvatarX. Jedná se o řešení, které zvýší konverzi novým způsobem, než tomu bylo na trhu doposud běžné. S touto aplikací mohou uživatelé okamžitě komunikovat s návštěvníky webu, sledovat a ovlivňovat jejich chování. Poté jednoduše měřit a vyhodnocovat efektivitu vložených investic do online podnikání v reálném čase s cílem zvýšení prodeje.
„Každý, kdo na internetu prezentuje ideu či zboží, naráží na palčivý obchodní problém. Tím je nemožnost působení na klienty v reálném čase a jejich motivování k obchodu. Většinou zákazníci své dotazy zasílají pasivně přes kontaktní formulář, zavolají na telefonní číslo anebo jednoduše vyřídí nákupní košík a bez zodpovězení aktuálních dotazů risknou koupi," uvedl David Bauckmann, technický ředitel Effectix.com.
Na trhu se nyní objevuje fenomén v podobě interaktivních nástrojů, které dokáží zrealizovat živý dialog mezi potenciálním návštěvníkem a zástupcem webové stránky či e-shopu. Lépe je tak motivují ke koupi zboží, vysvětlí dotazy a tím docílí lepší konverze při návštěvnosti.
AvatarX je odpovědí na tento fenomén. Jedná se o desktopovou aplikaci složenou z několika účinných nástrojů. Klíčovým prvkem řešení je „online poradce" na bázi online chat-komunikátoru. Dokáže sledovat pohyb, kde se daný návštěvník na stránkách vyskytuje, jaké jsou oblíbené produkty, historii konverzace a celkově trend daného návštěvníka, který se na stránky vrátí. Během sekundy může operátor na straně prodejce aktivně oslovit návštěvníky webu za účelem prodeje a podat informace snadno a rychle. E-shopům se tak výrazně zvyšují konverze jiným způsobem, než pouhým zvýšením návštěvnosti, která pro většinu firem sama o sobě nepřináší žádný efekt. „Firmy investují značné částky do online reklamy a optimalizace webů, řeší konverzní poměr a přejí si, aby se k nim návštěvníci vraceli. Marně, pokud v danou chvíli nenajdou žádanou informaci a komunikace je tradičně pasivní. Ale zprostředkováním dialogu mezi naším klientem a návštěvníkem webu znamená další krok k maximální efektivitě práce v digitálním světě," řekl o online poradci manažer vývoje Effectix.com, Jan Štěpánovský. Stačí pouze, aby byl virtuální obchodník online a čekal na svého potenciálního zákazníka. Vše ostatní se pak už odehrává takřka jako v reálném světě.
Snadné vyhodnocení investice
Bonusem softwaru AvatarX je možná měřitelnost a vyhodnocení komunikace díky vylepšenému nástroji Effectix Analyzer, který samostatně uvedla firma Effectix.com na trh před dvěma lety a zaznamenala s ním takřka okamžitě značný úspěch. Effectix Analyzer je důležitým doplňkem desktopové aplikace AvatarX, s jehož pomocí mohou uživatelé přímo ve svém počítači bez jakékoliv práce sledovat aktuální přehled pozic svých stránek na internetu a především změřit efektivitu investic do zvolených internetových katalogů a vyhledávačů po celém světě. Nástroj totiž dokáže online měřit, vyhodnocovat a porovnávat finanční výhodnost PPC reklam, SEO optimalizace, reklamy na Facebooku a ostatních placených kampaní na internetu (firmy.cz, zboží.cz, najisto.cz a podobně). Porovnání statistik je schopen zobrazit v jediném grafu.
Social Link pro doporučení
Perličku, jež přispěje k obohacení webových stránek, představuje prvek známý převážně ve formě „pluginu". Jde o „plovoucí" okno, které je vhodné pro obsahový web i e-shop a vnese na web příjemnou personalizaci. Ukazuje, co se na příslušném webu člověku líbí a tím spojuje poskytovatele a návštěvníka a může přivést další možné zákazníky. Zároveň tlačítko SocialLink webu dává lidem jednoduchým způsobem možnost, aby dali svůj hlas a doporučení.
Všechny funkce AvatarX pracují samostatně a přinášejí rozdílná data. Celistvě však poskytují jedinečný obraz o návštěvnících webové stránky, jejich chování a obohacují web o další „smysl". Nástroj je určen pro potřeby jednotlivců i větších firem, jež se zasvěceně zaměřují na výkonnostní online marketing a jsou si plně vědomi jeho výhod.
Výhody AvatarX pro návštěvníka:
• Rychlá aktivní komunikace bez telefonu a zdržujících e-mailů.
• Možnost zeptat se na cokoli s odpovědí v reálném čase.
• Veškerá komunikace se zaznamenává na jednom místě.
• Nepostradatelný poradce během uzavírání potenciálního obchodu.
• Jednoduché okno známé z klasických komunikátorů.
Výhody pro uživatele:
• Možnost sledování chování návštěvníků.
• Ovlivňování obchodu v reálném čase.
• Aktivní oslovení návštěvníků na webu za účelem prodeje.
• Aktivní oslovení návštěvníků na webu za účelem podání informací.
• Možnost sledování pozice webu ve vyhledávačích.
• Využití dat a srovnání výsledků z vyhledávačů Seznam a Google.
• Jednoduché vyhodnocení, měření a porovnání investic do online reklamy.
• Lepší plánování kampaní na internetu s maximálním zacílením na konkrétního zákazníka.
• Výrazná úspora finančních prostředků určených k propagaci na internetu.
• Avatar X poskytuje několik klíčových nástrojů za cenu mnohem nižší než jednotlivé aplikace na trhu.
• Posílení prestiže webu.
Jak vypadá online chat?
Chat může být i naprosto anonymní. V případě, když není operátor online, je možné zanechat vzkaz. Stačí do chatovacího okna vložit e-mailovou adresu a napsat zprávu. Zpráva se odesílá klávesou „Enter".
(tz)