Na webu, který vznikl na popud zahraničního projektu Seomoz.org, návštěvník nalezne kompletní seznam všech SEO faktorů seřazených podle váhy, kterou jim přiradili vybraní SEO konzultanti. Jednotlivé faktory jsou seřazeny do tematických bloků a rozděleny podle vyhledávače. Ucelený přehled může pomoci veřejnosti při tvorbě webových prezentací odhalit, na jaké body se mají zaměřit, a jaké mohou naopak ignorovat.
Mezi pět nejdůležitějších SEO faktorů pro vyhledávač Seznam.cz i Google patří:
• Klíčové slovo použito kdekoliv v tagu
• Anchor text z externích odkazů zaměřený na klíčová slova
• Doména vyloučena z Google/Seznam indexu kvůli spamu
• Existence rozsáhlého, unikátního obsahu stránky
• Klíčové slovo použito jako první slovo v tagu
Kompletní seznam je možné nalézt na webu SEOFaktory.cz.
Podle Martina Vinše, manažera konzultantů ve společnosti Effectix.com, která se zabývá rovněž SEO a výkonnostním online marketingem, k doplnění faktorů a jejich váhy, je hodnotící algoritmus Seznamu odlišný od Googlu. Druhý jmenovaný do něj totiž započítává mnoho signálů a impulsů pocházejících například ze sociálních sítí či z jakýchkoliv zmínek o webu a značce na internetu jako takovém. Seznam je v tomto prý jednodušší, což však nemyslí špatně.
Osobní žebříček Martina Vinše z Effectix.com nejdůležitějších faktorů pro Seznam.cz:
• Celkový počet zpětných odkazů vedoucích na doménu
• Nárůst či ztráta zpětných odkazů v čase vedoucích na doménu
• V textu zpětných odkazů (anchor text) se objevují klíčová slova
• Logická informační struktura webu (reflektující klíčová slova)
• Unikátní a rozsáhlý obsah stránky (reflektující klíčová slova)
• Klíčová slova jsou použita v meta tagu title (titulek stránky)
(tz)