Poptávkový trh zaznamenává v posledních měsících výrazný vzestup zájmu hráčů z oblasti mediálních skupin a velkých internetových firem. Je to logické, neboť obrat v poptávkách největší poptávkové služby ePoptávka.cz přesahuje 3,5 miliardy korun měsíčně. Nedávná akvizice společnosti AAApoptávka.cz s mediální skupinou Mafra a vyjednávání Seznamu s ePoptávka.cz představuje významný posun ve vnímání poptávkových služeb.
Ukazuje jednu z cest, kudy se bude internetový trh v následujících letech ubírat. Podle zjištění služby ePoptávka.cz si více než 80 procent aktivních firem v ČR alespoň jednou zadalo poptávku a více než 20 procent využívá poptávková řízení pravidelně. Poptávání se mezi českými firmami stalo fenoménem – poptávkový systém ePoptávka.cz má ve své databázi téměř 200 tisíc dodavatelů. Každá firma může vyplněním jednoduchého formuláře ušetřit desítky procent, ať už poptává reklamní potřeby nebo stavbu firemního sídla. Odolat a nezkusit to je těžké, zvlášť když je služba pro poptávající nabízena zdarma. Obrat samotných poptávkových služeb roste úměrně s celým trhem. ePoptávka.cz zaznamenala meziroční 40 % nárůst obratu z dodavatelských poplatků na 100 miliónů korun v roce 2012. Jako jediná nabízí garanci vrácení poplatku, pokud dodavatel nerealizuje jedinou zakázku.
Společnost B2M.CZ, provozovatel služby ePoptávka.cz a 123dopyt.sk v posledních měsících intenzivně jednala se společností Seznam.cz o možné akvizici. Podle vyjádření Petra Valeše, jednatele B2M.CZ je však zřejmé, že obě společnosti vidí svoji budoucnost odlišně: „Jednání se Seznamem pro nás byla velkou satisfakcí, jsme vnímáni jako leader trhu a hlavním inovátorem, se kterým by chtěli pracovat. Ukázalo se však, že Seznam.cz i B2M vidí svoji budoucnost odlišně a proto chceme nyní růst sami – vidíme na trhu mnoho příležitostí". Společnost B2M se chce v následujícím období plně věnovat svému core businessu, tj. poptávkám a vedle toho chce spouštět nové služby, které ji zajistí další růst obratu. V roce 2012 zaznamenala meziroční nárůst obratu o 40 procent na téměř 100 miliónů Kč.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl.
Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.