Poptávkový trh zaznamenává v posledních měsících výrazný vzestup zájmu hráčů z oblasti mediálních skupin a velkých internetových firem. Je to logické, neboť obrat v poptávkách největší poptávkové služby ePoptávka.cz přesahuje 3,5 miliardy korun měsíčně. Nedávná akvizice společnosti AAApoptávka.cz s mediální skupinou Mafra a vyjednávání Seznamu s ePoptávka.cz představuje významný posun ve vnímání poptávkových služeb.
Ukazuje jednu z cest, kudy se bude internetový trh v následujících letech ubírat. Podle zjištění služby ePoptávka.cz si více než 80 procent aktivních firem v ČR alespoň jednou zadalo poptávku a více než 20 procent využívá poptávková řízení pravidelně. Poptávání se mezi českými firmami stalo fenoménem – poptávkový systém ePoptávka.cz má ve své databázi téměř 200 tisíc dodavatelů. Každá firma může vyplněním jednoduchého formuláře ušetřit desítky procent, ať už poptává reklamní potřeby nebo stavbu firemního sídla. Odolat a nezkusit to je těžké, zvlášť když je služba pro poptávající nabízena zdarma. Obrat samotných poptávkových služeb roste úměrně s celým trhem. ePoptávka.cz zaznamenala meziroční 40 % nárůst obratu z dodavatelských poplatků na 100 miliónů korun v roce 2012. Jako jediná nabízí garanci vrácení poplatku, pokud dodavatel nerealizuje jedinou zakázku.
Společnost B2M.CZ, provozovatel služby ePoptávka.cz a 123dopyt.sk v posledních měsících intenzivně jednala se společností Seznam.cz o možné akvizici. Podle vyjádření Petra Valeše, jednatele B2M.CZ je však zřejmé, že obě společnosti vidí svoji budoucnost odlišně: „Jednání se Seznamem pro nás byla velkou satisfakcí, jsme vnímáni jako leader trhu a hlavním inovátorem, se kterým by chtěli pracovat. Ukázalo se však, že Seznam.cz i B2M vidí svoji budoucnost odlišně a proto chceme nyní růst sami – vidíme na trhu mnoho příležitostí". Společnost B2M se chce v následujícím období plně věnovat svému core businessu, tj. poptávkám a vedle toho chce spouštět nové služby, které ji zajistí další růst obratu. V roce 2012 zaznamenala meziroční nárůst obratu o 40 procent na téměř 100 miliónů Kč.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.