Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, utržil v loňském roce za prodej služeb a zboží přes 854 milionů korun. To představuje meziroční nárůst o 6 %. Zisk společnosti pak činil 42 milionů korun (před zdaněním 65,3 milionu). Dobrého výsledku hospodaření se Dial Telecomu podařilo dosáhnout i přes obecný trend poklesu telekomunikačního trhu o 5 až 10 %. Zároveň operátor v loňském roce realizoval investice ve výši 8,3 % z tržeb. Ty tradičně směřovaly do rozvoje infrastruktury vlastní páteřní sítě a technologického zázemí. Operátor uspěl při akvizicích nových firem i získávání významných veřejných zakázek.
Tržby z prodeje služeb a zboží společnosti Dial Telecom dosáhly v roce 2012 celkem 854,28 mil. Kč. To představuje meziroční nárůst o 5,98 procenta. Provozní výsledek hospodaření činil 106,1 mil. Kč, tedy 33% nárůst oproti roku 2011. Ukazatel EBITDA (plus změna stavu rezerv) v roce 2012 dosáhl 222,6 milionu.
Hlavní ukazatele v letech 2010 až 2012:
v tis. Kč 2010 2011 2012
Výnosy 850 692 806 026 854 280
EBITDA (+ G) 181 997 194 714 222 594
Míra investic 7,3 % 8,8 % 8,3 %
Zisk před zdaněním 35 809 43 125 65 304
Hotovost k 31. 12. 145 433 218 047 203 225
Počet zaměstnanců 129 122 125
„Dobré výsledky hospodaření vnímáme jako potvrzení našeho dlouhodobého statutu předního tuzemského poskytovatele datových a hlasových služeb a preferovaného partnera zahraničních operátorů. Potěšující jsou zejména s ohledem na konkurenci na telekomunikačním trhu s dlouhodobým tlakem na zvyšování dodávaných datových kapacit při současném snižování cen,“ komentuje hospodářské výsledky Ivo Stach, finanční ředitel společnosti Dial Telecom a.s.
Nejvyšší výnosy byly z prodeje datových služeb
Datové služby se loni na tržbách operátora podílely z 56 % (sečteny datové a internetové služby). Na hlasových službách Dial Telecom získal 335 milionů korun, tedy 39 % z celkových tržeb. Společnost měla ke konci roku 2012 celkem 2758 zákazníků. Výnosy z prodeje služeb korporátním zákazníkům tvořily 46,5 %. Výnosy z prodejů na velkoobchodním trhu pak 52,6 %.
Výnosy ze služeb v letech 2010 až 2012:
v tis. Kč 2010 2011 2012
Hlasové služby 333 072 (39 %) 265 989 (33 %) 335 398 (39 %)
Datové služby 277 760 (33 %) 233 748 (29 %) 245 115 (29 %)
Internet 223 487 (26 %) 298 320 (37 %) 230 535 (27 %)
Ostatní 16 373 (2 %) 8 060 (1 %) 43 232 (5 %)
CELKEM tržby 850 692 (100 %) 806 026 (100 %) 854 280 (100 %)
Investice do rozvoje vlastní infrastruktury
Míra investic společnosti v roce 2012 dosáhla 8,3 %. Finance směřovaly zejména do rozvoje vlastní síťové infrastruktury a zázemí. Operátor významně posílil kapacitu své klíčové páteřní optické linky do německého Frankfurtu nad Mohanem. Rozšíření se dočkaly také tuzemské dálkové optické spoje a metropolitní optická sít v Praze. Dial Telecom loni rovněž uvedl do provozu nové technologické prostory v moderním pražském datovém a kolokačním centru CE Colo. Prostory slouží zejména pro zajištění chodu kritických zákaznických aplikací a technologií.
Akvizice a významné zakázky
Dial Telecom pokračoval také v akviziční činnosti. K 1. lednu 2012 došlo ke sloučení s částí společnosti Volný, a. s. Dial Telecom se rovněž začátkem roku 2012 stal 100% vlastníkem akcí společnosti Star 21 Networks a. s., poskytovatele síťových služeb „poslední míle“. Akvizicí získala společnost dosavadní vybudovanou infrastrukturu Star 21, ale i rozsáhlou zákaznickou bázi. Do vlastnictví společnosti Dial Telecom přibyla společnost ET Telekomunikace, s. r. o., vlastnící odkoupené části podniků společností ETT Energetika, a. s., Immoenergetika, a. s.
Mezi významné zákazníky Dial Telecomu se zařadily společnosti NET4GAS nebo skupina Vienna Insurance Group. Společnosti se dařilo také v zakázkách státní správy. Dial Telecom si pro dodávku hlasových a datových služeb vybralo Ministerstvo financí České republiky, Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových a Ministerstvo zdravotnictví České republiky.
Rok 2013 ve znamení mobilních služeb
„V roce 2013 se chceme zaměřit zejména na zajímavé akvizice naší konkurence. Rovněž doufám, že regulátor umožní vstup naší společnosti do segmentu mobilních služeb, abychom rozšířili portfolio služeb ke spokojenosti našich zákazníků,“ říká k budoucímu vývoji společnosti Ivo Stach.
Více informací vám rádi poskytneme na stránkách http://www.dialtelecom.cz
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.