O tom, jak velkou revolucí v bankovnictví je digitalizace a jak mění zákaznický ekosystém, pojednává také studie poradenské společnosti Accenture „Každodenní banka“. Podle ní mohou mít banky své pevné místo v našem online světě. Musí si ho však rychle vydobýt. Inovátoři jako Google Wallet, Alipay, Square v USA nebo iZettle v Evropě to již pochopili a začali se přesouvat do bankovního světa. Představují tak novou a silnou konkurenci.
„Podle naší studie bude do roku 2020 více než 30 % všech bankovních výnosů ohrožených právě díky novým hráčům v tomto segmentu,“ upozorňuje David Švejda, expert na digitální technologie v bankovním sektoru, Accenture ČR. Dnešní banky mají příležitost stát se středem životního stylu a způsobu nakupování jako například sociální média nebo v některých zemích obchodní server Amazon jsou klíčovými hráči nákupu v maloobchodní sítí. Druhou možností je, že současné banky zůstanou u svého tradičního modelu fungování a budou zajišťovat výhradně financování a převody peněžních prostředků. Tím ale zůstanou na periferii.
Google, Facebook, Apple nebo Amazon - těmto velkým internetovým gigantům se podařilo vytvořit u svých spotřebitelů revoluci v nákupním chování. Až 80 % všech zákazníků totiž preferuje online ratingy produktů před osobní radou zaměstnanců obchodu. 64 % zákazníků je ochotno kvůli nižší ceně přijet pro produkt osobně a 50 % spotřebitelů považuje nakupování za zkušenost spojenou s příjemným zážitkem.
Co nabízí „každodenní banka“
„Každodenní banka je založena na non-stop kompletním zákaznickém servisu.Za pomoci digitálních nástrojů je taková banka schopna vytvořit komplexní obchodní model a otevířít si tak přístup k novým obchodním zdrojům, novým zákazníkům a novým ziskům. Taková banka funguje jako ekosystém, do kterého zahrnuje své partnery a vytváří tak zároveň i digitální propojení svých zákazníků,“ říká David Švejda, Accenture ČR. Každodenní banka je také proaktivní na sociálních sítích i v osobním kontaktu. Ví totiž, že digitální technologie pomáhají zlepšovat reputaci a důvěryhodnost banky u svých zákazníků a veřejnosti.
Každodenní digitální banka sdružuje ve svém ekosystému pro svého klienta obchodníky ze segmentu zboží a služeb jako je domácnost, zdraví, cestování, komunikace, volný čas nebo doprava. Je špičkou ve svém segmentu s automatizovanými front i backoffice procesy, které jsou optimalizované rychlostí, efektivitou a škálovatelností.
Vysoce funkční „každodenní banka“ dokáže:
Snížit svou backoffice práci až o 80%
Zredukovat své portfolio aplikací až o 70%
Zkrátit dobu uvedení produktu na trh o 40 až 50%
Zvýšit svůj provozní zisk o 25 až 35%
Celou studii najdete zde.
O společnosti Accenture
Accenture je globální společnost poskytující odborné služby v oblasti manažerského poradenství, technologických služeb a outsourcingu, a se svými přibližně 281 000 pracovníky poskytuje služby klientům ve více než 120 zemích světa. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč všemi průmyslovými odvětvími a podnikovými funkcemi, doplněnými rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, spolupracuje společnost Accenture se svými klienty tak, aby jim pomohla stát se výkonnými organizacemi jak v oblasti podnikání, tak ve státní správě.Čistý obrat společnosti dosáhl 28,6 miliardy USD za fiskální rok končící 31. srpnem 2013. Internetové stránky společnosti najdete na adrese www.accenture.cz.
(tz)