Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, už pátý rok po sobě úspěšně prošel náročnou certifikací ISO v oblastech podnikového řízení, bezpečné správy dat a zodpovědné environmentální politiky. Společnost se tak nadále může prokazovat certifikáty ISO 9001:2009, ISO 27001:2006 a ISO 14001:2005, které jí pomáhají v obchodním styku se zahraničními partnery, ale i při získávání zakázek státní správy.
Držení certifikátů kvality ISO je podmínkou pro účast na veškerých výběrových řízeních na dodávku telekomunikačních služeb veřejným institucím. Dial Telecom se i díky certifikaci podílí na dodávkách datových služeb mimo jiné i pro nejrůznější ministerstva a úřady.
Reálné přínosy mezinárodně uznávaných certifikátů ISO vidí zástupci společnosti Dial Telecom zejména při prvotních obchodních kontaktech se zahraničními operátory v oblasti peeringu (mezinárodní propojení sítí) a při akvizici zákazníků z řad tuzemských poboček firem řízených ze zahraničí. Tyto subjekty často nejsou se situací na českém trhu detailně obeznámeny a vlastnictví certifikátů proto vnímají jako univerzální garanci spolehlivosti českého obchodního partnera.
Rozhodly státní zakázky
„Na českém telekomunikačním trhu vypovídá o kvalitách poskytovatelů zejména jejich léta budovaná pověst a kvalita služeb, nikoliv certifikáty. Jiná je situace při získávání státních zakázek, a to je důvod, proč jsme náročnými a drahými certifikacemi chtěli projít,“ vysvětluje Tomáš Strašák, obchodní ředitel Dial Telecom, a.s.
Normy ISO 9001:2009, ISO 14001:2005 a ISO 27001:2006
Certifikace systému managementu kvality podle ISO 9001:2009 vytváří v organizaci předpoklady pro trvalé poskytování výrobku nebo služby, který splňuje požadavky zákazníka a příslušných předpisů, zvyšování spokojenosti zákazníka, neustálé zlepšování všech firemních činností a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Norma ISO 14001:2005 určuje kvalitu environmentálního managementu společnosti. Ta musí vytvářet, dokumentovat, uplatňovat a udržovat systém environmentálního managementu a neustále zlepšovat jeho efektivitu. Monitoruje a měří klíčové znaky provozu a činností s možným dopadem na životní prostředí.
Certifikace ISO 27001:2006 prokazuje, že společnost má ty nejlepší postupy při řízení informační bezpečnosti. Potvrzuje, že společnost přijala nezbytná opatření k ochraně citlivých informací před neoprávněným přístupem i změnami. Norma obsahuje procesy definující přístup k vytváření, implementaci, provozu, monitorování, přezkoumání, udržování a zlepšování systému řízení informační bezpečnosti v organizaci.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz .
(tz)