INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká bankovní asociace a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR zveřejňují průzkum zaměřený na využívání elektronických nástrojů v podnikání. Drtivá většina českých podnikatelů využívá při své činnosti elektronickou komunikaci. 9 z 10 má on-line bankovnictví, téměř polovina živnostníků a více než 2/3 malých a středních firem pracuje s elektronickými fakturami a formuláři. Elektronicky komunikují s bankami, svými zákazníky i veřejnou správou. Státní správa by ale podle firem i živnostníků měla režim elektronické komunikace zjednodušit.

Klíčovou platformou elektronické komunikace je pro české podnikatele on-line bankovnictví, které využívá 96 % malých a středních podniků a 90 % živnostníků. Kromě toho 48 % živnostníků a 65 % firem využívá elektronické fakturace a formuláře. „Jedním z dlouhodobých cílů bank je přinášet inovace a napomáhat úsporám nákladů jak na straně výstavců faktur, tak i příjemců. Proto jsme před rokem vytvořili tzv. Standard elektronické komunikace, který má zjednodušit fakturaci a pomoci podnikatelskému sektoru eliminovat chyby při zadávání plateb. Podnikatelé mají stejný cíl a tak na tyto změny velmi dobře reagují. Je potěšující, že standard nejen zná 40 % malých a středních firem a dokonce 30 % živnostníků, ale přibližně čtvrtina firem ho také využívá,“ vysvětluje Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace.

Čeští podnikatelé jsou spokojeni s využíváním on-line prostředí pro komunikaci s bankami a zákazníky, jisté výtky však směřují ke státní správě. „Téměř pětina živnostníků i malých a středních firem označila elektronickou komunikaci s veřejnou správou za složitou. Jedním z důvodů jsou i rozdílné požadavky jednotlivých resortů. Je nezbytně nutné, aby státní správa nejen elektronický režim zjednodušila, ale hlavně aby se úřady sjednotily v požadavcích na podnikatele,“ doplňuje předseda představenstva AMSP ČR Karel Havlíček.

Hlavní motivací pro využívání moderních technologií je rychlost a jednoduchost, desetina podnikatelů za nimi vidí i finanční úspory. „Na druhé straně se zatím neujaly například QR kódy. Důvodem je nedůvěra a neopodstatněné obavy o bezpečnost jejich využívání a také nedostatek informací o jejich přínosech,“ dodává Jan Matoušek.

Nejčastěji komunikují s bankami

Podnikatelé přes internet komunikují nejčastěji s bankou (v 90 %), internet je ve vztahu s bankou zároveň preferovanou komunikační platformou. Důvodem využívání tohoto způsobu komunikace je pro 9 z 10 podnikatelů rychlost, polovina oceňuje úsporu nákladů, třetina možnost individuálních nastavení. „Firmy i živnostníci preferují bezhotovostní platby, u třetiny OSVČ ale stále převládá platba v hotovosti. Tento poměr je ještě umocněn v sektoru pohostinství a ubytování,“ upřesňuje Karel Havlíček. Využívané internetové bankovnictví firmy hodnotí pozitivně, a to z hlediska všech sledovaných parametrů – spolehlivost, srozumitelnost, nabídka funkcí i bezpečnost. Pro správu svých financí firmy i živnostníci nejčastěji využívají jednu banku (odpovědělo tak 68 % živnostníků a 52 % firem).

(tz)

 

 

 

 

O průzkumu

Průzkum realizovala nezávislá agentura Ipsos mezi malými a středními firmami (5–250 zaměstnanců) a OSVČ. Strukturovaný dotazník v rámci telefonického dotazování ve dnech 18.–28. 5. 2015 zodpovědělo celkem 800 respondentů.

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3