Přechod ze současného šíření pozemního televizního signálu ze standardu DVB-T na DVB-T2 byl hlavním tématem konference Televizní digitalizace 2.0, která se konala na Ministerstvu průmyslu a obchodu. Konferenci zahájil ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Výchozím dokumentem k přípravě přechodu z pozemního digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T na DVB-T2 je Strategie rozvoje terestrické televizní platformy v České republice.
"Ministerstvo průmyslu a obchodu finalizuje dokument Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání, který do konce června předložíme vládě," řekl na úvod ministr Jan Mládek.
Ministr Jan Mládek si je vědom toho, že jde o složitý a citlivý proces, který se dotkne většiny českých domácností, a proto by uvítal, aby k přechodu na nový standard došlo v České republice v pozdějším termínu.
"V současné době se v rámci EU diskutuje o rozhodnutí, které má stanovit termín spuštění datových služeb v pásmu 700 MHz. Zatím se návrhy termínu pohybují mezi lety 2020 až 2022. Česká republika dává přednost pozdějšímu termínu. EU by o tom měla rozhodnout do konce tohoto roku," sdělil na konferenci ministr Jan Mládek.
Včasné nastartování řízeného přechodu je důležité i pro sociálně citlivý přístup, který s tím souvisí. Vyvolá totiž potřebu investovat do nových set-top boxů či nutnou výměnu televizorů v domácnostech.
"MPO vyjde tomuto procesu vstříc jak informační kampaní, tak podporou certifikačního procesu, který by měl zajistit dostupnost vhodných přijímacích zařízení na trhu. Očekávám samozřejmě i spolupráci a podporu ze strany provozovatelů televizního vysílání, zejména ČT, operátorů vysílacích sítí i prodejců spotřební elektroniky. Zapojit by se měla i Česká obchodní inspekce, aby ochránila spotřebitele od nekalého jednání některých prodejců," dodal ministr Jan Mládek.
Po úvodním slově ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka začal první blok konference, ve kterém vystoupili vedoucí expertní skupiny MPO Pavel Dvořák, generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer, jednatel společnosti Digital Broadcasting Radim Pařízek, vedoucí projektové kanceláře ČT Pavel Hanuš a ředitel sekce regulace Českého telekomunikačního úřadu Marek Ebert. Po přestávce následoval druhý blok, kde prezentovali ředitel regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková, technicky ředitel České televize Ivo Ferkl, produktový manažer společnosti Samsung Libor Bauer a vedoucí obchodního oddělení spotřební elektroniky Euronics Tomáš Krátký.
Konferenci pořádalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou Taktiq Communications.