INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Přechod ze současného šíření pozemního televizního signálu ze standardu DVB-T na DVB-T2 byl hlavním tématem konference Televizní digitalizace 2.0, která se konala na Ministerstvu průmyslu a obchodu. Konferenci zahájil ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Výchozím dokumentem k přípravě přechodu z pozemního digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T na DVB-T2 je Strategie rozvoje terestrické televizní platformy v České republice.

"Ministerstvo průmyslu a obchodu finalizuje dokument Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání, který do konce června předložíme vládě," řekl na úvod ministr Jan Mládek.

Ministr Jan Mládek si je vědom toho, že jde o složitý a citlivý proces, který se dotkne většiny českých domácností, a proto by uvítal, aby k přechodu na nový standard došlo v České republice v pozdějším termínu.

"V současné době se v rámci EU diskutuje o rozhodnutí, které má stanovit termín spuštění datových služeb v pásmu 700 MHz. Zatím se návrhy termínu pohybují mezi lety 2020 až 2022. Česká republika dává přednost pozdějšímu termínu. EU by o tom měla rozhodnout do konce tohoto roku," sdělil na konferenci ministr Jan Mládek.

Včasné nastartování řízeného přechodu je důležité i pro sociálně citlivý přístup, který s tím souvisí. Vyvolá totiž potřebu investovat do nových set-top boxů či nutnou výměnu televizorů v domácnostech.

"MPO vyjde tomuto procesu vstříc jak informační kampaní, tak podporou certifikačního procesu, který by měl zajistit dostupnost vhodných přijímacích zařízení na trhu. Očekávám samozřejmě i spolupráci a podporu ze strany provozovatelů televizního vysílání, zejména ČT, operátorů vysílacích sítí i prodejců spotřební elektroniky. Zapojit by se měla i Česká obchodní inspekce, aby ochránila spotřebitele od nekalého jednání některých prodejců," dodal ministr Jan Mládek.

Po úvodním slově ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka začal první blok konference, ve kterém vystoupili vedoucí expertní skupiny MPO Pavel Dvořák, generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer, jednatel společnosti Digital Broadcasting Radim Pařízek, vedoucí projektové kanceláře ČT Pavel Hanuš a ředitel sekce regulace Českého telekomunikačního úřadu Marek Ebert. Po přestávce následoval druhý blok, kde prezentovali ředitel regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková, technicky ředitel České televize Ivo Ferkl, produktový manažer společnosti Samsung Libor Bauer a vedoucí obchodního oddělení spotřební elektroniky Euronics Tomáš Krátký.

Konferenci pořádalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou Taktiq Communications.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3