INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

InfografikaAltron, která se budování, výstavbě a provozu datových center věnuje již 25 let, připravila infografiku zaměřenou na stav technologií datových center v České republice. Jen v loňském roce se jich na zelené louce otevřelo hned několik, jiná byla modernizována, a v letošním roce přibydou další nové projekty.

Česká datová centra vznikají jak pro hostingové služby, tak pro využití firemními zákazníky, kteří provozují rozsáhlé informační systémy, cloudové služby a aplikace. V průměru vznikne v ČR každý rok jedno datové centrum s plochou nad 250 m2. Kromě toho vzniká řada menších technologických prostor, ať již rekonstrukcí a rozšířením stávajících, nebo vytvořením úplně nových. Svou roli přitom hraje využívání evropských dotací a také potřeba provozovatelů modernizovat a rozšiřovat kapacity pro provoz ICT technologií. Nároky IT na výkon infrastruktury neustále rostou a rozvíjí se nové služby a aplikace, především hybridní cloud. Bez pružného a rychlého IT se neobejde prakticky žádný obor podnikání.

Rostoucí výkon IT vyžaduje spolehlivé napájení a chlazení. Nejčastěji je proto vybírán klasický přímý výpar a roste také podíl free-coolingu (vodního chlazení), a to zejména v souvislosti s požadavky na vyšší efektivitu a snížení ekologické zátěže způsobené provozem datových center. „Dostupnost a napájení podle kategorií TIER nejčastěji připadá na základní stupeň, především u malých serveroven. U hostingových a velkých firemních center i z důvodu bezpečnosti a bezvýpadkového provozu doporučujeme technologie splňující kategorii TIER III a IV,“ řekl Petr Ding, technický ředitel společnosti Altron.

Z geografického hlediska není překvapením, že největší datová centra jsou umístěna v Praze, kde sídlí řada firem potřebujících zpracovávat a uchovávat svá data. Při zahrnutí dat z firemních i hostingových datových center lze odvodit, že největší vytížení zaznamenávají datová centra v Praze, Brně a dalších větších městech ČR, v nichž se soustředí i investice spolufinancované z EU fondů. Datová centra se tak staví na zelené louce nebo rekonstrukcí stávajících prostor mimo hlavní zájem zákazníků. Růst využití v malých městech je tak pozvolnější než ve velkých městech.

Pět technologických trendů datových center v ČR:

1.     Datová centra jsou soustředěna především v Praze (62 %)

2.     Ročně přibyde nejvíce serveroven (od 20 do 40)

3.     Pro chlazení se nejčastěji využívá přímý výpar (DX - Direct Expansion)

4.     Průměrný výkon datového centra je do 250 KW (až 85 % datových center)

5.     Datová centra nejčastěji dosahují standardu TIER I (60 % všech datových center)

Více konkrétních statistik naleznete v přiložené infografice.

 

Kontakty pro média:

Pavel Gregor

PR manažer

FYI Prague

Tel: +420 775 196 669

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Ing. Jan Rezek
Marketing Director
ALTRON Group
Tel: +420 261 309 111
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

O skupině Altron

Společnost Altron působí na českém trhu od roku 1991. Původní portfolio zaměřené na prodej a servis záložních zdrojů a výstavbu datových center bylo v průběhu doby postupně rozšiřováno spolu s expanzí společnosti na další evropské i mimoevropské trhy a v současnosti má společnost ucelenou nabídku služeb a řešení v oblasti infrastruktury datových center včetně mobilních DC, mikrodatových center, konzultačních služeb a komplexní správy datových center. Díky více než 2 000 instalacím datových center s rozlohou přes 700 000 m2 ve dvaceti zemích světa a profesionálnímu týmu 250 kvalifikovaných a plně certifikovaných profesionálů je Altron, spolehlivým partnerem firemních zákazníků od telekomunikací, přes výrobu a služby až po instituce veřejné správy.

Altron také poskytuje zákazníkům profesionální ICT řešení a služby jako jsou systémová integrace, cloudová řešení, firemní mobilita, vývoj aplikací na zakázku, implementaci a provoz podnikového softwaru a byznys aplikací včetně moderních řešení z oblasti Internetu věcí a infrastruktury pro chytrá města.

Altron je také aktivní v rámci společenské odpovědnosti a je držitelem řady standardů a certifikací jako je ISO 14001:2004, ISO 20000: 2005, ISO 27001:2005, ISO 18001:2007 a ISO 9001:2008. Společnost je členem organizací U. S. Green Building Council a disponuje odborníky s mezinárodními certifikacemi, jako jsou Uptime Institute Accredited Tier Designer a Specialist.

Více informací o nabídce služeb a řešení na www.altron.net.

Sledujte nás na Twitteru: Altron_Group

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3