INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ostrava validátor bez kartyOd minulého roku mají cestující ostravské hromadné dopravy unikátní možnost uhradit jízdu pomocí bezkontaktní platební karty bez nutnosti tištění papírové jízdenky. Ostrava se tak stala po Londýně teprve druhým městem v Evropě s tímto vyspělým systémem.

Po ročním provozu sklízí pozitivní ohlasy a neustálý nárůst počtu odbavených cestujících. Bezkontaktně lidé zaplatí téměř 5000 jízdenek denně. Jak to funguje, vysvětlí krátké video, které vzniklo ve spolupráci ČSOB s ostravským dopravním podnikem, městem Ostrava a Koordinátorem ODIS.

Ostrava spustila nový odbavovací systém ve spolupráci s ČSOB a dalšími partnery v červnu 2016. Občané jsou s ním spokojeni, o čemž svědčí téměř 5000 prodaných bezkontaktních jízdenek každý den. Rekordním dnem byl letos 30. červen, kdy bylo prodáno 8 174 jízdenek. Nejčastěji pak lidé tuto službu využívají na linkách 2 a 8 vyjíždějících z Hlavního nádraží, což je způsobeno přijíždějícími turisty i dojíždějícími, kteří ve městě pracují. Nové video podporuje městskou hromadnou dopravou a bezkontaktní placení, chce zvýšit povědomí o tomto inovativním systému, a rovněž snížit počet automobilů v centru města s ohledem na životní prostředí.

Ostravský systém je unikátní díky své plné automatizaci a eliminaci papírových jízdenek. V Evropě funguje odbavení na stejném principu pouze v Londýně. „Pro cestující je to nejpohodlnější možný způsob dopravy – nemusí mít u sebe připravené drobné na jízdenku, a dokonce ani nemusí předem zjišťovat, jakou cenu jízdného mají uhradit, aby se dostali tam, kam potřebují. Při nástupu cestující pouze přiloží platební kartu k terminálu, čímž si pořídí elektronickou jízdenku a dál už se může spolehnout na inteligentní systém, který zvolí optimální jízdné,“ říká Jan Kubíček, ředitel Rozvoje obchodu ČSOB.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3