Senát Parlamentu ČR ve středu schválil novelu zákona, kterým se mění zákon o elektronických komunikacích a zákon o poštovních službách. Díky schválené novele nebudou muset poskytovatelé služeb klienty informovat o zcela marginálních změnách typu změna sídla společnosti. Spotřebitelé se ale nemusejí obávat, že by v případě jakéhokoliv zhoršení smluvních podmínek nemohli vypovědět smlouvu bez sankce. V tomto ohledu se nic nemění.Návrh tak podle MPO snižuje zbytečnou administrativní zátěž podnikatelů, aniž by jakkoliv zhoršoval postavení spotřebitele.
České společnosti začínají využívat potenciál ekonomických úspor, jaký jim nabízí využití videokonferencí a následují tak velké a nadnárodní společnosti. A že nejde o úspory malé – podle velikosti firmy a typu podnikání může zavedení videokonferencí znamenat roční úspory v řádu statisíců až milionů korun. Nesporné jsou také další výhody - zintenzivnění týmové spolupráce, ať už s partnery, nebo uvnitř společnosti a zefektivnění spolupráce s dalšími firmami. Není divu, že o pořízení videokonference dle průzkumu společnosti Audiopro uvažuje každá třetí firma.
Podzim 2014 se v oblasti telekomunikací nejspíš zapíše jako černý pátek pro spotřebitele. Poslanci totiž odsouhlasili všechny navrhované změny zákona o elektronických komunikacích, které vychází vstříc výhradně operátorům. Podle odborníka Pavla Černocha z nezávislé společnosti Tarifomat změny značně oslabují ochranu spotřebitele a výrazně zhoršujípozici živnostníků a firem. Pokud úpravy finálně projdou přes senát i prezidenta, tak se výdaje i menších živnostníků mohounafouknout o statisíce. Navíc Česku hrozí sankce ze strany EU.
V Česku přibývají školy, v nichž se běžně používají tablety ve výuce. Roste i počet rodičů, kteří by byli ochotni tablet svým dětem kvůli výuce zakoupit. Zatímco někteří vyzdvihují jejich pozitiva a výuku si už bez nich neumějí představit, jiní jsou k dotykovým zařízením spíše skeptičtí. Podle odborníků ze Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze je nutné, aby student informace nalezené na internetu nejen uměl zpracovat, ale i uchovat v paměti. Navíc řadě škol chybí základní počítačové vybavení, tablety jsou proto vymoženost.
Poskytovatel softwaru pro správu hesel, Sticky Password, oznamuje spolupráci s firmou EyeLock, průkopníkem v oblasti bezpečnostních technologií založených na skenování duhovky. Kombinací hardware myris s ověřeným software Sticky Password vzniklo jednoduché a uživatelsky přívětivé řešení zaručující vysoký stupeň zabezpečení, které definitivně odstraňuje starosti se zapomínáním hesel, uživatelských jmen a dalších osobních údajů. Myris je snadno připojitelný k počítači, notebooku či tabletu pomocí USB portu. Myris je vůbec první zařízení pro autentizaci oční duhovky dostupné nejen firmám, ale i domácím uživatelům. Nabídne i pokročilou správu hesel, automatické vyplňování formulářů a integraci s webovými prohlížeči.
Shromažďují velmi citlivá data, ať už vlastní nebo cizích osob, přitom zabezpečení proti jejich zcizení a zneužití bývá naprosto nedostatečné. Řeč je nejen o domácích podnicích, ale také o celé státní a veřejné správě v České republice.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...