Mezinárodní společnost specializující se na průzkum trhu, YouGov, každoročně analyzuje image společností v mnoha odvětvích. Studii provádí v 18 zemích světa a zařazuje do ní všechny výrobce automobilů operující na evropském trhu.
Image každé značky je určena na základě indexu, který hodnotí řadu faktorů například kvalitu, poměr hodnoty výrobku k jeho prodejní ceně, spokojenost zákazníků, a dokonce i to, jak se značka stará o své zaměstnance. Ve Francii již pátým rokem dosáhla nejlepších výsledků automobilka Peugeot.
Každého zřejmě napadne, že Francouzi budou upřednostňovat vlastní značky, ovšem v případě ostatních francouzských automobilek to neplatí, protože ty skončily daleko za Peugeotem. Na druhém místě se totiž umístila značka Mercedes, následovaná Audi, Volkswagenem a BMW.
Vítězství Peugeotu přikládá značka obrovské, náročné, ale úspěšné práci, kterou odváděly její týmy po několik let na vývoji produktů, budování image a zlepšování zákaznické spokojenosti. O tom, že se produkty Peugeotu dobře prodávají, svědčí i fakt, že loni jeho model Peugeot 208 po 14 letech konečně porazil svého dlouholetého německého rivala a stal se nejprodávanějším vozem v Evropě. Současně Peugeot s modely e-208 a e-2008 zcela ovládl evropský trh malých elektromobilů.
Výsledné pořadí studie YouGov:
1. Peugeot – 29,2 bodů
2. Mercedes-Benz – 24,2 bodů
3. Audi – 23,1 bodů
4. Volkswagen - 22,4 bodů
5. BMW – 22,3 bodů
6. Citroën – 19,3 bodů
7. Toyota – 18,0 bodů
8. Renault – 17,0 bodů
9. Ferrari – 13,0 bodů
10. Ford – 12,0 bodů
(tz)