Můžeme jako zákazníci ovlivnit výrobu velkých korporací? Nebo vyjádřit naše přání ohledně rozšíření portfolia výroby lokální firmě na druhé straně republiky? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, který propojuje výrobce a spotřebitele.
Vyvrcholením tohoto snažení je pak každoroční vyhlášení výrobků, které zákazníci oceňují, které na trhu vítají, a které kupují. O účast v programu je každoročně velký zájem. Čtyřiadvacátého ročníku oblíbeného spotřebitelského programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024 se zúčastnilo a o přízeň zákazníků bojovalo 221 produktových novinek od 168 firem, spotřebiteli vybraných vítězů bylo pak celkem 66. Výsledky letošního marketingového programu Volba spotřebitelů vyhlásila společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 13. června v O2 universum v Praze. Partnerem akce byla jako již tradičně společnost NIQ. Ta shromáždila a zpracovala výsledky unikátního průzkumu. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.
„Velkým tématem letošního ročníku Volby spotřebitelů 2024 je opět udržitelnost a s tím spojený zájem o zdravý životní styl. Oproti loňsku vzrostl podíl těch zákazníků, kteří berou při rozhodování v potaz lokálnost produktu a také těch, kdo na nákup nosí vlastní tašku,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Mezi trendy kategorie letošního ročníku patří například bezlepkové snacky, dekorativní kosmetika, dětská výživa, dětské nápoje, dětské pleny, koupelová a sprchová kosmetika, pamlsky pro kočky a psy, potřeby pro zvířata, pleťová kosmetika, veganské produkty, proteinové dezerty nebo zdravé snacky. Hodnocení zajímavých produktů neprobíhá však pouze v rámci hlavního průzkumu, ale celoročně, a to formou soutěží na našem Instagramu a FB, kde mají spotřebitelé možnost se s jednotlivými výrobky seznámit, pravidelně je vyhrávat, dozvědět se různé zajímavosti a tipy na novinky https://www.instagram.com/volbaspotrebitelu/ a https://www.facebook.com/Volbaspotrebitelu/,“ dodává Lukáš Matějka.
„Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je českými spotřebiteli vnímáno dlouhodobě velice pozitivně. Volba spotřebitelů se zařadila těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod. Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění v současnosti 33 % oslovených respondentů. Volba spotřebitelů je tedy, dle deklarace respondentů, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, které má zároveň mezi respondenty i velmi široké povědomí“, uvádí Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ.
Oceněnými výrobky letošní Volby spotřebitelů 2024 jsou například dušená Šunka Bečva. Její výrobce – firma Váhala a spol. pomáhá mj. obnovit marketingovým programem spojeným právě s tímto výrobkem život v řece Bečvě a jejím okolí.
V kategorii aviváže zvítězil Azurit. Jedná se o novinku na trhu s romantickými, svěžími a exotickými vůněmi. Ty dodají díky parfémovaným mikro perličkám prádlu jedinečnou, neopakovatelnou, a především dlouhotrvající vůni.
Kategorii konzervované ovoce a zelenina opanoval výrobek Ananas kousky v ananasové šťávě značky Franz Josef Kaiser vyrobený ze speciální sladší odrůdy ananasu.
Vítězná řada Dove Advanced Care je obohacena o novou patentovanou technologií 24 h Renewing MicroMoisture rozkládající olejové kapky na miliony mikrokapek pro dlouhotrvající výživu pokožky. Sprchové gely jsou vhodné i pro citlivou pokožku.
Mezi potřebami pro zvířata zvítězila značka Vileda s Pet ručníkem z mikrovlákna vhodným pro rychlé a účinné čištění a jemné vysoušení tlapek a srsti domácích mazlíčků.
Značka Vileda zabodovala vícekrát, a to například i v kategorii sušáky. Sušák Vileda King uvedla na trh nově v designovém černém provedení.
Značka Frosch zvítězila v kategorii tablety do myčky s inovovaným výrobkem Frosch EKO tablety do myčky vše v 1 citron. Značka Frosch plně odpovídá požadavkům spotřebitelů na udržitelnost. Výrobky jsou nejenom účinné, ale nezatěžují životní prostředí svým složením, ani obaly.
Mezi toaletními papíry zvítězila značka Zewa Deluxe s OdorBlock technologií neutralizující zápach na toaletě. Technologie je nanesena na vnitřní ruličku toaletního papíru spolu s parfemací, díky tomu její účinky dlouho přetrvávají.
Albert zase představil nový koncept v kategorii hotových jídel a polotovarů s řadou Albertova tržnice Menu box s čerstvou zeleninou, kořením a trvanlivými surovinami, které umožňují snadnou přípravu jídel z celého světa, s možností vegetariánských variant.
Vítězné produkty lze poznat dle červeného loga se zvednutým palcem, kterým se chlubí nejčastěji na svých obalech. Zároveň je pro ně připravena celoroční mediální podpora. A to díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů, prostřednictvím kterých se informace o novinkách dostanou rovnou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, Youtube a online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Charitativním partnerem Volby spotřebitelů je sbírka Pomozte dětem, známá svým maskotem, žlutým Kuřetem. „Každoročně chceme s Kuřetem pomáhat většímu počtu znevýhodněných dětí v České republice, a proto hledáme nová partnerství. Připojte se ke Kuřeti, pomáhat je lehké jako pírko," uvádí programová manažerka Pomozte dětem Ludmila Mrazíková.
(tz)