INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) spolu s Mezinárodní obchodní komorou v ČR (ICC ČR), ICT Unií, a Hospodářskou komorou ČR vyzvaly dnes členy vlády, poslance a senátory Parlamentu České republiky, aby v zájmu omezení daňových úniků, zajištění transparentnosti veřejných zakázek a veřejných výdajů a odstranění nadměrné byrokracie neprodleně zákonem uložili povinnost odeslat související účetní záznamy v elektronické podobě.

„Ročně dojde podle dostupných informací u pohonných hmot, cigaret a alkoholu k daňovým únikům
ve výši 10 mld. Kč. Nejen že tento „černý" obchod znamená propad na příjmové stránce rozpočtu a
tyto peníze by mohly být využity pro potřeby občanů této země, ale také tento přetrvávající stav
narušuje férový obchod, což demotivuje ty, kteří řádně s tímto zbožím obchodují a daně státu platí,"
uvádí výzva.

Elektronická podoba daňových a účetních dokladů navíc například u veřejných zakázek umožní, že
je bude moci veřejný zadavatel ve strukturované podobě okamžitě
zveřejnit na internetu: „Prostřednictvím veřejných zakázek je ročně vydáváno z veřejných rozpočtů
více než 600 mld. Kč, tedy více jak polovina veškerých výdajů státu. Veřejnost má právo nejen na informace o průběhu zadání veřejné zakázky, ale také na informace, komu, jaká částka a kdy bude uhrazena z veřejných rozpočtů."

Na závěr výzva požaduje, aby zákonodárci umožnili „vedení účetních záznamů v technické a
smíšené formě tak, aby dokumenty již jednou vystavené v elektronické podobě
nemusely být před předložením finančnímu úřadu zbytečně autorizovaně převáděny do listinné podoby anebo naopak doklady v listinné podobě nemusely být převáděny autorizovaně do elektronické podoby, čímž dojde k výraznému omezení byrokratické zátěže na straně účetních jednotek."

Jak uvedl prezident SOCR ČR Ing. Zdeněk Juračka, tato zpráva plně zapadá i do sféry aktivit, které
SOCR ČR podniká k vyrovnání podmínek pro podnikání a potírání šedé ekonomiky v České
republice.

Další informace: Ing. Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR, +420 602 501 425

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR – druhý největší zaměstnavatelský a podnikatelský svaz v ČR, sociální partner a součást řady evropských profesních organizací. Je nezávislým a dobrovolným sdružením svazů, asociací, obchodních aliancí, družstev a firem podnikajících v malo/velko-obchodě, gastronomických, ubytovacích a ostatních službách cestovního ruchu. Svaz zastupuje více než 6 000 podnikatelských subjektů vytvářejících až 500 000 pracovních příležitostí. Obchod a cestovní ruch se podílí 15% na HDP i zaměstnanosti ČR.

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., http://www.socr.cz

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3